Новини законодавства (57)

 

 

В.о. Президента підписав Закон про мораторій на стягнення майна, наданого як забезпечення кредитів в іноземній валюті

Виконуючий обов'язки Президента, Голова Верховної Ради Олександр Турчинов підписав Закон № 1304-VII «Про мораторій на стягнення майна громадян України, наданого як забезпечення кредитів в іноземній валюті».

Протягом дії мораторію не може бути примусово стягнуто (відчужене без згоди власника) майно, що вважається предметом застави відповідно до ст. 4 Закону про заставу або є предметом іпотеки, якщо таке майно виступає в якості забезпечення зобов'язань громадянина України (позичальника) за споживчими кредитами, наданих йому кредитними організаціями - резидентами України в іноземній валюті.

 

Мін’юст вніс зміни до Порядку вчинення нотаріальних дій нотаріусами України

 

Мін’юст наказом від 23.05.2014 р. № 806/5 вніс зміни до Порядку вчинення нотаріальних дій нотаріусами України, затвердженого наказом Мін’юсту від 22.02.2012 р. № 296/5.

Відтепер  нотаріуси зобов’язані видавати сторонам правочину письмову довідку про розмір плати за вчинення відповідної нотаріальної дії. Така довідка має бути підписана нотаріусом та скріплена його печаткою.

Крім того, у разі заведення спадкової справи та встановлення складу спадкового майна нотаріус надає спадкоємцю письмову довідку щодо переліку документів, необхідних для оформлення спадщини та видачі свідоцтва про право на спадщину, із зазначенням розміру плати за вчинення відповідних нотаріальних дій. Така довідка також має бути підписана нотаріусом та скріплена його печаткою.

Наказ набере чинності з дня його офіційного опублікування. Готується до опублікування в "ОВУ"у № 44 (10.06.2014).

 

Держпідприємництво, відстоюючи ідею дерегуляції дозвільних процедур у будівництві, підтримало зміни до законодавства у сфері містобудування

Розробником законопроекту «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення законодавства у сфері регулювання містобудівної діяльності» є Мінрегіон України.

Проектом передбачається:

- підвищення якості розроблення містобудівної документації;

- вдосконалення процедур ведення містобудівного кадастру;

- упорядкування надання вихідних даних (містобудівні умови та обмеження);

- упорядкування переліку суб’єктів, що відносяться до уповноважених органів містобудування та архітектури;

- врегулювання питання фінансування містобудівного кадастру з місцевих бюджетів;

- введення порядку реєстрації містобудівної документації на регіональному та місцевому рівнях.

Крім того, замовникам надається можливість виконувати передпроектні роботи до отримання будівельного паспорту, самостійно визначати послідовність будівництва об’єктів, що передбачено будівельним паспортом та введенням їх в експлуатацію, а також умови та підстави для надання містобудівних умов та обмежень.

Зазначимо, що на сьогодні без наявності будівельного паспорта забудовник не має права почати будівельні роботи, а проект розробляється лише за бажанням замовника.

Тобто, можливість почати будівництво об’єктів до отримання будівельного паспорту, реальний час на отримання якого може сягати до двох місяців, дасть змогу забудовникам без часових витрат почати передпроектні роботи.

Проект розроблено на виконання завдань КМУ щодо розширення свободи підприємницької діяльності та відновлення довіри з боку інвесторів до України через запровадження прозорих і єдиних правил для всіх суб’єктів будівельної галузі.

Довідково: Проектом вносяться зміни до законів України «Про регулювання містобудівної діяльності», «Про архітектурну діяльність», «Про рекламу», «Про охорону атмосферного повітря».

 

30 жовтня 2014 р. набере чинності Закон, який вносить зміни до деяких законодавчих актів, зокрема, в частині спрощення процедури реєстрації бізнесу

Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення порядку відкриття бізнесу» від 15 квітня 2014 року №1206-VII, який набере чинності 30 жовтня 2014 року, вносить ряд змін до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» від 15 травня 2003 року №755-ІV в частині спрощення процедури реєстрації бізнесу.

Зокрема, Законом передбачається:

1. Скасування вимоги щодо справляння реєстраційного збору за проведення державної реєстрації юридичної особи (зараз становить 170 грн.) та фізичної особи–підприємця (зараз становить 17 грн.).

Такий збір залишається лише за держреєстрацію змін:

- що вносяться до установчих документів юридичних осіб - у розмірі 51 грн. (розмір не зміниться);

- імені або місця проживання фізичної особи – підприємця – у розмірі 17 грн. (зараз становить 10 грн. 20 коп.).

2. Скасування норми, за якою в разі відмови в проведенні держреєстрації юридичної особи чи фізичної особи-підприємця реєстраційний збір не повертається.

3. Повідомлення держреєстратором (крім податкової, статистики та Пенсійного фонду) ще і фондів соціального страхування про факт держреєстрації юридичної чи фізичної особи-підприємця.

4. Розширення обсягу відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, до яких надається доступ на офіційному сайті спеціально уповноваженого органу з питань державної реєстрації.

Так, наявність повноважень для вчинення правочинів від імені юридичної особи можна буде легко перевірити за інформацією з ЄДР через мережу Інтернет.

5. Здійснення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців шляхом подання електронних документів без обов’язкового використання електронного цифрового підпису.

6. Скасування обов’язкової наявності печатки у суб’єктів приватного права.

 

 

Тимчасово окупованою територією вважаються території Криму і Севастополя, повітряний простір над ними, а також внутрішні води і територіальне море

Виконуючий обов'язки президента України , голова Верховної Ради Олександр Турчинов підписав закон Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України . Про це повідомляє прес -служба глави держави в понеділок , 28 квітня.

Раніше, 15 квітня, Верховна Рада підтримала відповідний законопроект у другому читанні , в його підтримку віддали голоси 228 народних депутатів.

Документ визначає статус окупованих територій , встановлює на них особливий правовий режим , а також визначає особливості діяльності держорганів , підприємств , установ і організацій.

Відповідно до закону , тимчасово окупованою територією визначаються території Автономної Республіки Крим та Севастополя , повітряний простір над ними , а також внутрішні води і територіальне море України , включаючи підводний простір , їх дно і надра .

Тимчасово окупована територія оголошується зоною з обмеженим доступом в'їзду та виїзду . "Для громадян України , іноземців та осіб без громадянства в'їзд на тимчасово окуповану територію і виїзд з неї допускається лише за спеціальним дозволом і через пункти в'їзду -виїзду в порядку , встановленому Кабінетом Міністрів України " , - йдеться в документі.

Закон передбачає , що тимчасово окупована територія є невід'ємною частиною території України і на неї поширюється українське законодавство , однак відповідальність за порушення прав людини на ній покладається на Російську Федерацію. Відшкодування матеріальної та моральної шкоди , заподіяної даної території , а також відповідальність за охорону культурної спадщини на ній повністю покладається на РФ .

Відповідно до закону , за фізичними та юридичними особами зберігається право власності на майно , якщо воно придбане відповідно до законів України .

" Будь-яка правова угода щодо нерухомого майна , укладена з порушенням вимог законодавства України , вважається недійсною з моменту укладення і не створює правових наслідків , крім тих , які пов'язані з його недійсністю . Набуття права власності на майно на тимчасово окупованій території допускається лише у разі спадкування за законом чи за заповітом , якщо спадкоємці відносяться до однієї з черг спадкоємців за законом України " , - зазначено в документі.

На тимчасово окупованій території забороняється будь підлягає держрегулюванню (ліцензування , отримання дозвільних документів , сертифікація та інша ) господарська діяльність , ввезення та / або вивезення товарів військового призначення , організація залізничних , автомобільних , морських , річкових , поромних , повітряних повідомлень. Також заборонено користування державними ресурсами , в тому числі природними , фінансовими і кредитними , заборонено здійснення грошових переказів , а також фінансування або інше сприяння вищепереліченої діяльності . Належна до держрегулювання госпдіяльність допускається у випадках , якщо вона відповідає державним інтересам України , мирному врегулюванню конфлікту , деокупації чи гуманітарних цілям.

В остаточній редакції закону немає статті про коллобораціонной діяльності , яка була в першому читанні.

Закон визначає , що під час проведення виборів президента України , народних депутатів України , всеукраїнського референдуму голосування громадян на тимчасово окупованій території не організується і не проводиться.

 

Парламентарі скоротили загальні терміни проведення основних держзакупівельних процедур - відкритих торгів , запиту цінових пропозицій і закупівлі в одного учасника. Зокрема , Закон України «Про здійснення державних закупівель» від 10.04.14 р. № 1197 -VII (далі - Закон ) встановив :

1 . Для надання пропозицій учасниками відкритих торгів відводять не менше 20 робочих днів ( раніше - 30 днів). При цьому договір з переможцем укладають не раніше ніж через 10 днів з дати оприлюднення повідомлення про акцепт пропозиції конкурсних торгів (досі - не раніше 14 днів).

2 . Мінімальний термін надання учасниками цінових пропозицій у процедурі запиту цінових пропозицій - сім робочих днів ( замість десяти ) . А договір з переможцем торгів укладають не раніше ніж через три робочих дні з дати оприлюднення повідомлення про акцепт цінової пропозиції (досі - не раніше ніж через п'ять робочих днів).

3 . Договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівлі (досі її називали закупівлею в одного учасника ) укладають не раніше ніж через 10 днів з дати оприлюднення повідомлення про акцепт пропозиції (досі на це відводили 14 днів).

Закон України «Про здійснення державних закупівель» від 10.04.14 р. № 1197 -VII

 

Закон України «Про здійснення державних закупівель» від 10.04.14 р. № 1197 -VII (далі - Закон) , який набрав чинності 20.04.14 р. , приберіг два сюрпризи у визначенні вартісних критеріїв для проведення конкурсних торгів .

По-перше , уточнено: конкурсні торги проводять тоді , коли вартість предмета закупівлі товарів і послуг більше 100 тис. грн , а робіт - 1 млн грн. При цьому вартість предмета закупівлі беруть без ПДВ.

Наприклад , товар коштує 102 тис. грн (у т.ч. ПДВ 17 тис. грн). Оскільки його вартість без ПДВ лише 85 тис. грн , тобто не перевищує стотисячний межа , торги не проводять.

По-друге , підвищили вартісні критерії для проведення процедури запиту цінових пропозицій. Такі торги проводять , якщо вартість товарів і послуг не перевищує 300 тис. грн ( раніше - 200 тис. грн).

По-третє , згадані вартісні критерії парламентарі будуть переглядати кожні 24 місяці з урахуванням індексів споживчих цін та індексів цін виробників промислової продукції. Проект відповідних змін кожні два роки представлятиме Кабмін .

Закон України «Про здійснення державних закупівель» від 10.04.14 р. № 1197 -VII

Які терміни подання звітності з єдиного податку за І квартал 2014 року для ФОП 3 групи (5%). Чи можна її подати на паперовому носії?

Відповідно до п.296.3 ПКУ платники єдиного податку третьої - шостої груп подають до контролюючого органу податкову декларацію платника єдиного податку у строки, встановлені для квартального податкового (звітного) періоду тобто протягом 40 днів після закінчення звітного кварталу.

Оскільки у 2014 році останній день подання квартальної звітності припадає на вихідний день, то він переноситься на 12 травня.

Порядок заповнення Податкової декларації платника єдиного податку - фізичної особи – підприємця, у якому були б визначені форми подання такої Декларації, не затверджений.

Але, за загальним правилом, на підставі норм статті 49 ПКУ податкова декларація подається за вибором платника податків, якщо інше не передбачено цим Кодексом, в один із таких способів:

а) особисто платником податків або уповноваженою на це особою;

б) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;

в) засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.

Лише платники податків, що належать до великих та середніх підприємств, подають податкові декларації до контролюючого органу в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.

Отже, ФОП – платник єдиного податку 3 групи може подати декларацію на паперовому носії.

Чи потрібно пред’являти документи, що посвідчують особу при особистому поданні звітності?

Якщо суб’єкт господарювання або уповноважена особа особисто подає податкову звітність до контролюючих органів, то пред’являти документи, що посвідчують особу (паспорт, наказ, довіреність тощо) не потрібно. Це не передбачено Податковим кодексом України. 

Достатнім підтвердженням справжності документа податкової звітності є наявність оригіналу підпису уповноваженої особи на документі у паперовій формі або наявність в електронному документі електронного цифрового підпису платника податку.      

Нагадаємо, податкова декларація повинна бути підписана керівником платника податків або уповноваженою особою, а також особою, яка відповідає за ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації до контролюючого органу. У разі ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації безпосередньо керівником платника податку така податкова декларація підписується таким керівником.

Відповідна норма визначена пп.48.5.1 п.48.5 ст.48 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VІ із змінами і доповненнями. Також, з цим та іншими питаннями можна ознайомитися у загальнодоступному інформаційно - довідковому ресурсі. Скористатися послугою можна за електронною адресою (http://zir.minrd.gov.ua) або через веб - портал Міндоходів (вкладинка «Інформаційно - довідковий ресурс»).

Чи може бути застосовано 60-денний термін, передбачений п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу, для подання скарги на постачальника за податковими накладними, складеними до 01.01.2014 р.?

Відповідно до п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу в разі відмови продавця товарів/послуг надати податкову накладну або порушення ним порядку її заповнення та/або порядку реєстрації в Єдиному реєстрі покупець таких товарів/послуг має право додати до податкової декларації за звітний податковий період заяву із скаргою на такого постачальника (додаток 8), яка є підставою для включення сум податку до складу податкового кредиту. Таке право зберігається за ним протягом 60 календарних днів, що настають за граничним терміном подання податкової декларації за звітний (податковий) період, у якому не надано податкову накладну або порушено порядок її заповнення та/або порядок реєстрації в Єдиному реєстрі. 

Зазначений термін подання заяви зі скаргою запроваджено п. 43 розділу І Закону України від 24.10.2013 р. № 657-VII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо обліку та реєстрації платників податків та удосконалення деяких положень», який набрав чинності з 01.01.2014 р.

Отже, подання покупцем заяви зі скаргою на постачальника протягом 60 календарних днів, що настають за граничним терміном подання податкової декларації за звітний (податковий) період, у якому не надано податкову накладну або порушено порядок її заповнення та/або порядок реєстрації в Єдиному реєстрі, можливе лише щодо тих податкових накладних, які складено починаючи з 01.01.2014 р.

ads
ads
ads
ads
ads