Новини АППУ (301)

 

DSCN1203 -.JPG_495259373

3 листопада 2017 року в Grand Hall Chamber Plaza відбувся II OPEN ECONOMIC FORUM «Масштаби та схеми тіньової економіки» учасниками якого була ВГО АППУ в особі Президента Грігола Катамадзе. Організаторами форуму виступили Коаліція «За детінізацію економіки», Коаліція «За ліберальну податкову реформу», Громадська платформа «Податки для економічної свободи» та Всеукраїнська аграрна рада. 

Форум покликаний у публічній дискусії, за участі представників влади, бізнес-об’єднань та експертного середовища обговорити та знайти оптимальні шляхи подолання схем по ухилянню від сплати податків. Спікерами форуму виступили Міністр фінансів України Олександр Данилюк, заступник Міністра агрополітики Віктор Шеремет, народний депутат України, голова підкомітету з питань митниці Податкового комітету ВР Тетяна Острікова та ін.
«Форуми присвячені професійному обговоренню і плануванню необхідних та невідкладних дій – це одна із ключових складових виходу з кризи. Досить часто очікування можуть не оправдовуватись, але важливо розуміти, що для багатьох реформ і процесів потрібен час. Наприклад, реформа податкової системи не може продемонструвати моментальний результат і для того, щоб не було низки розчарувань ВГО АППУ наполягає на прийнятті системного документу ліберального Податкового Кодексу України, який дасть сильний імпульс у розвитку українського бізнесу», - зазначив Президент Асоціації платників податків України Грігол Катамадзе.

Економіка України опинилася у надскладному стані покращення якого неможливе без термінових реформ податкової, бюджетної та судової системи. Завдяки об’єднанню бізнесу, експертного середовища та представників влади ставиться на меті покращити ситуацію в період з 2017 по 2018 роки. Основними завданнями зафіксованими у Проекті резолюції зазначаються:
• реформування бюджетного процесу, зокрема: впровадження фіскальної політики спрямованої на зниження частки державних видатків у ВВП до 37%, перегляд статей бюджетних видатків для оптимізації структури та розміру видатків бюджету;
• остаточна ліквідація податкової міліції та створення окремого незалежного державного аналітичного органу – Служби фінансових розслідувань;
• інституційна реформа митниці: зміна законодавства щодо спрощення митних процедур, подолання контрабанди та корупції;
• перехід до моделі оподаткування лише виведеного капіталу з мінімізацією перевірок, посилення контролю за деякими видами зовнішньоекономічних відноси і впровадженням рекомендацій ОЕСР з урахуванням особливостей України;
• збереження спрощеної системи оподаткування для розвитку малого бізнесу та підтримка підприємницької ініціативи;
• подальше зниження податкового навантаження на форд оплати праці;
• модифікація наявного податку на майно, зменшення його дискреційності, покриття потенційного фіскального розриву від оподаткування виведеного капіталу та зменшення навантаження на заробітну плату та інші.

Учасники форуму анонсували створення широкої Коаліції бізнес-асоціаційУкраїнської Ради Бізнесу та запросили однодумців підсилити синергію обєднання. Основною метою об’єднання буде проведення роботи з прискорення економічних реформ, детінізації економіки України, покращення інвестиційного клімату, зростання ВВП та підвищення якості життя українців.

 

 

DSC 0424.JPG_1719407551

1 листопада 2017 року в Торгово-промисловій палаті України відбулося засідання Антикризової ради громадських організацій України, у якій взяв участь Президент ВГО АППУ Грігол Катамадзе. Організаторами обговорення є Український союз промисловців і підприємців на чолі з Президентом Анатолієм Кінахом.
Учасники засідання обговорили документ «Платформи економічного патріотизму», що містить пропозиції з відновлення промислового розвитку країни. Основою для цього програмного продукту послужили документи останніх експертних обговорень, круглих столів, форумів, організованих розробниками – Українським союзом промисловців і підприємців спільно з партнерами. 

«Ми лише декілька днів тому долучилися до цього проекту, але готові співпрацювати та допомагати експертно, зміцнювати програмні положення. Хочу акцентувати увагу на пункті удосконалення фіскальної системи зазначеному у «Платформі економічного патріотизму: невідкладні заходи». Останні два роки Асоціація платників податків працює над тим, щоб створити для бізнесу нові умови, нові правила гри. Ці правила гри – це ліберальний Податковий Кодекс. Це вже готовий документ, який обговорений з українським бізнесом, та який можна включити до антикризової програми. До змін потрібно підходити системно, а в питанні удосконалення фіскальної системи це може забезпечити саме ліберальний ПК», - зазначив Президент ВГО АППУ Грігол Катамадзе.

Учасники засідання Антикризової ради громадських організацій України обговорили основні проблеми, що лежать в основі кризового становища України. Серед ключових моментів є необхідність вжиття заходів із посилення державного управління промисловості, підтримки національних промислових виробників, впровадження інвестиційних та інноваційних інструментів. Зниження якості прийнятих рішень владною верхівкою демонструє брак професіоналізму та персональної відповідальності виконавців в системі державного менеджменту. 
Для розвитку України концептуальним залишається питання розробки стратегії розвитку не на 5-10 років, а мінімум на 30. Це значно підвищить цінність держави в очах довгострокових інвесторів, які знатимуть, що, вкладаючи зараз, вони повернуть свої кошти та отримають прибуток. 

Результати обговорення Антикризової ради будуть внесені до документу «Платформи економічного патріотизму: невідкладні заходи» до 7 листопада та доопрацьовані на основі пропозицій та зауважень.

 

 DSC3776.JPG_525808981

27 жовтня 2017 року в Університеті Державної фіскальної служби України відбувся Міжнародний круглий стіл «Побудова ефективної системи підготовки фахівців з фінансової безпеки держави». Участь в обговоренні перспектив підготовки нової формації фахівців з фінансової безпеки держави взяли представники профільних закладів вищої освіти, державних органів, інститутів громадянського суспільства, міжнародні експерти та ветерани податкової міліції.

Одним із запрошених спікерів став Президент ВГО «Асоціація платників податків України» Грігол Катамадзе. 

Під час роботи круглого столу начальником Факультету підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників податкової міліції було презентовано Концепцію підготовки фахівців з фінансової безпеки держави, в основу якої були покладені напрацювання Академії фінансової гвардії Італії – закладу вищої освіти з 120-ним досвідом підготовки фахівців, які здійснюють захист фінансових інтересів держави. 

У результаті роботи круглого столу було прийнято резолюцію, якою схвалені ключові положення системи підготовки фахівців для державних органів, що здійснюють захист фінансових інтересів держави, основні з них такі:

1. Першочерговим кроком у розбудові ефективної системи підготовки фахівців з фінансових розслідувань є розробка детальних кваліфікаційних характеристик таких, що повинна здійснюватись державними органами, на які покладено завдання по захисту фінансових інтересів держави та їх відомчими закладами вищої освіти.

2. Спеціальною вимогою до претендентів на заміщення посад в органах, що забезпечують фінансову безпеку держави повинна стати спеціальність, за якою здобуто вищу освіту: для посад слідчого та детектива – 081 Право; для посад оперативних співробітників – 081 Право або 262 Правоохоронна діяльність; для посад експертів-аудиторів – 071 Облік і оподаткування. 

3. Підготовку фахівців з фінансової безпеки держави доцільно здійснювати у навчальних підрозділах, які вже мають специфічні умови навчання та спеціалізуються на підготовці фахівців з фінансових розслідувань, фінансової розвідки, економічної та митної безпеки

4. Встановлено переваги запровадження та доцільність вдосконалення існуючих спеціалізованих бакалаврських та магістерських освітньо-професійних програм підготовки фахівців з фінансової безпеки держави, що повинні містити юридичні, економічні, фінансові, аналітичні та тактичні навчальні дисципліни. 

Резолюцію круглого столу публічно підтримали: Консультативна місія Європейського Союзу, Посольство Італійської Республіки в Україні, Податкова та митна служба Її Величності при Посольстві Великобританії в Україні, Асоціація платників податків, Українська Бізнес Асоціація, Асоціація податкових радників, Асоціація фінансових розслідувань, Громадська організація «Рух бізнесу України», Всеукраїнський проект «Центр економіко-правового аналізу та прогнозування», Інститут стратегічних ініціатив Глобальної організації союзницького лідерства, Всеукраїнська асоціація приватних детективів, Державний науково-дослідний інститут внутрішніх справ МВС України, Тернопільський національний економічний університет, Дніпропетровський державний університет внутрішніх справ, Навчально-методичний центр перепідготовки та підвищення кваліфікації спеціалістів з питань фінансового моніторингу в сфері боротьби з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, і фінансуванням тероризму.

Заява щодо пришвидшення реформ

Понедельник, 30 Октябрь 2017 10:21

 

Прем’єр-міністру України

Гройсману В.Б.

Міністру фінансів України

Данилюку О. О.

Голові Верховної Ради України

Парубію А. В.

Голові Комітету Верховної Ради України з питань податкової та митної політики

Южаніній Н. П.

 Джерело: КОАЛІЦІЯ «ЗА ДЕТІНІЗАЦІЮ ЕКОНОМІКИ»

Майже через 4 роки після Революції Гідності представники українського бізнесу досі відчувають ті ж самі системні труднощі, які слугували її причиною. Відсутність фундаментальних змін в умовах ведення бізнесу, інституційні недоліки, що породжують корупцію та зарегульованість ринку на сьогодні створюють таку ж серйозну загрозу безпеці України, як і військова агресія Російської Федерації.

Представники Коаліції «За детінізацію економіки», до складу якої входить 25 бізнес-асоціацій, висловлюють занепокоєння сповільненням процесу реформ та вимагають від представників влади вжити комплекс заходів, спрямованих на проведення глибокої детінізації економіки, на які бізнес очікує вже понад 3 роки. Зокрема, ми вимагаємо:

Провести інституційну реформу ДФС та митниці, з паралельним оновленням кадрів. Перезавантаження даних служб має відбуватись на засадах прозорості та зрозумілості з чітко встановленими КРІ та налагожденям ефективної роботи ризикоорієнтованих систем.
Лібералізувати ринок реєстраторів розрахункових операцій (РРО) та осучаснити його. Надати можливість чесним підприємствам не порушувати законодавство та сплачувати податки до бюджету, зробивши РРО доступнішими та технологічнішими. Зокрема, за допомогою запровадження РРО третього покоління (розрахунки за допомогою планшетів та смартфонів). Одночасно, ми закликаємо представників влади вжити заходів щодо підвищення контролю за роздрібною торгівлею шляхом заохочення споживачів отримувати фіскальний чек та преміювати їх у разі виявлення фактів нелегальної торгівлі за допомогою онлайн-порталу перевірки чеків.
З метою скорочення тіньового обігу товарів ми закликаємо переглянути критерії щодо обов’язкової фіскалізації торгівельних операцій та запровадити фіскалізацію також ризикових груп платників податків, визначених на підставі досліджень (зокрема товарів високого цінового сегменту та великих торгівельних майданчиків).
Остаточно ліквідувати Податкову міліцію та створити аналітичну Службу фінансових розслідувань з метою скорочення корупції у податковій сфері та спрощення умов ведення бізнесу для чесних підприємців.

З метою виконання вищенаведених вимог, ми закликаємо:

Кабінет Міністрів України:

в найкоротші терміни внести проект закону щодо впровадження Служби фінансових розслідувань на розгляд до Верховної Ради України;
включити представників Коаліції «За детінізацію економіки» до складу робочої групи щодо реформування ДФС.

Міністерство фінансів:

подати напрацювання робочої групи щодо реформи митниці на розгляд до Кабінету міністрівУкраїни.
подати напрацювання робочої групи щодо лібералізації ринку РРО на розгляд до Кабінету міністрів України.

Верховну Раду: прийняти найближчими сесійними тижнями законопроекти щодо лібералізації ринку РРО: №6757 та №6759 – у першому читанні та №4117 – у другому читанні.

Після виконання цих тактичних завдань вважаємо необхідним працювати над подальшою лібералізацією податкового Кодексу України, а саме: забезпечити новий підхід до системи оподаткування, покращити адміністрування, удосконалити податок на майно в Україні, забезпечити зниження ставок податків, особливо найбільш шкідливих для економічного зростання – прямих податків, забезпечити комплексне зменшення податкового навантаження на фонд оплати праці.

Ми переконанні, що будь-які зволікання із проведенням необхідних для економіки України реформ призводять до мільярдних втрат бізнесу та держави, не лише стримуючи надходження інвестицій в економіку, але й стимулюючи відтік капіталу та людей. Саме тому ми закликаємо Уряд та Парламент припинити розмови про капітальний ремонт країни, а нарешті почати його здійснення у найпроблемніших та найважливіших напрямках.

 


19 жовтня п.р. Президент ВГО «Асоціація платників податків України» Грігол Катамадзе прийняв участь у селекторальній зустрічі з в.о. Голови ДФС України Проданом М.В., керівниками структурних підрозділів ДФС України та членами Ради з питань стимулювання інвестицій та підприємницької діяльності в категорії «Аудиторська, громадська, юридична діяльність» щодо виявлення проблематики у питаннях податкової та митної сфери.

В своєму виступі Грігол Катамадзе зазначив, що Асоціація платників податків України прикладає максимум зусиль на захист прав платників податківчленів Асоціації, яких рахується понад 6500, представлених в усіх областях України та у м. Києві. Однією з найболючіших проблем бізнесу в даний час є блокування реєстрації податкових накладних, внаслідок чого, «паралізовано» ведення повноцінної господарської діяльності багатьох підприємств, в окремих випадкахповне її припинення.

Так, запровадження з 1 липня поточного року механізму реєстрації податкових накладних створило проблеми як для покупців, які не мають можливості сформувати податковий кредит у відповідному періоді і при цьому якось вплинути на ситуацію, так і для продавців в частині невиконання своїх договірних зобов’язань перед контрагентами

Із самого початку надходження численних звернень від платників податківчленів Асоціації щодо ситуації, яка склалася по блокуванню реєстрації податкових накладних, Асоціація активно розпочала роботу з цього питання. Однак, по теперішній час на адресу Асоціації продовжують надходити звернення від платників податків – членів Асоціації щодо ситуації, яка склалася по блокуванню реєстрації податкових накладних.

Президент Асоціації зауважив, що Асоціацією було підтримано за основу зі суттєвими своїми доповненнями проект Закону України «Про внесення змін до підрозділу 2 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних» Комітету Верховної Ради України з питань податкової та митної політики №7115.

З метою усунення корупційної складової Комітету було запропоновано чітко виписати норму статті 57¹.5 ПКУ так, щоб посадова особа чітко усвідомлювала, що у разі прийняття неправомірного рішення про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних, «паралізуючи» ведення повноцінної господарської діяльності, а в окремих випадкахвзагалі її припиняючи, вона понесе відповідальність, в тому числі і матеріальну, а саме:

- керівник центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику (або за відсутності керівника його заступник) або керівник контролюючого органу (крім державних податкових інспекцій) (або за відсутності керівника його заступник) на підставі результатів моніторингу податкових накладних/розрахунків коригування не пізніше 8 робочих годин від часу, зафіксованого у першій квитанції, передачі податкової накладної/розрахунку коригування до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних під особисту відповідальність може прийняти рішення про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних;

- шкода, завдана неправомірними діями посадових (службових) осіб центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику або контролюючого органу платнику податків, у звязку з виконанням ними службових обовязків, підлягає відшкодуванню в повному обсязі за рахунок коштів державного бюджету, з подальшим стягненням цієї суми з винних осібосіб контролюючих органів, неправомірними діями яких завдана така шкода, на підставі відповідного рішення суду.

Грігол Катамадзе завершуючи свій виступ зауважив, що поліпшення підприємницького клімату в Україні та надійні партнерські відносини між владою і бізнесом будуть тоді, коли кожна із сторін усвідомить наявність відповідальності за вчинені порушення: платник податку за невиконання свого обовязку із сплати податків, а контролюючі органи за вчинені неправомірні дії. Тільки разом ми змусимо владу поважати платника податку та збудуємо країну, про яку ми мріємо та заслуговуємо.

 

 

13102017

Незалежні громадські організації у будь-якому суспільстві є невід’ємною частиною демократії. В нашій країні громадські організації відіграють роль тієї рушійної сили, яка сприяє реформуванню і розвитку держави. Проте, через недосконалість законодавства більшість громадських організацій опинилися або невдовзі можуть опинитися «поза законом».

В діючій редакції Закону України «Про громадські об’єднання» визначено, що засновниками та членами (учасниками) громадської організації можуть бути лише фізичні особи. Норма щодо можливості членства в громадських організаціях юридичних осіб відсутня. Втім, на момент створення багатьох громадських організацій заборони щодо членства юридичних осіб не існувало. 

Пункт 4 Розділу V «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про громадські обєднання» вимагає від громадських організацій привести свої Статути (положення) у відповідність до вимог цього закону 01 січня 2018 року. Виникає питання: як мають виконати цю вимогу закону громадські організації, до складу яких входять, в тому числі юридичні особи?

Внаслідок відсутності в чинній редакції Закону України «Про громадські обєднання» норм, які б регламентували можливість членства в громадських організаціях юридичних осіб, на сьогодні більшість громадських організацій опинилися «поза законом», так як привести свої Статути у відповідність до нього є неможливим.

Так, ВГО «Асоціація платників податків України» була легалізована 19 років тому. На сьогодні вона об’єднує понад 6500 членів, з яких біля 47% є юридичними особами. У відповідності до вимог діючого законодавства, до кінця 2017 року Асоціація повинна виключити зі свого складу усіх членів – юридичних осіб.
Я, як Президент ВГО «Асоціація платників податків» вважаю, що такі вимоги, по-перше, обмежують права на об’єднання юридичних осіб, а по-друге, вони ставлять «під загрозу» доцільність існування АППУ взагалі. Так як великими платниками податків, у відношенні яких виникає найбільша кількість питань, що потребують вирішення та які регулярно сплачують членські внески, за рахунок яких існує Асоціація, є саме юридичні особи». Дане проблемне питання було піднято нами ще в 2015 році. Так, на виконання Рішення 2-го етапу позачергового X з’їзду ВГО «Асоціація платників податків України», відповідно до положень статті 40 Конституції України, було скеровано Звернення делегатів з даного питання Президенту України (лист від 26.11.2015 за № 2473/6/1), Прем’єр-міністру України (лист від 26.11.2015 за № 2472/6/1) та Голові ВР України (лист від 26.11.2015 за № 2468/6/1).
Хочу зазначити, що Проект Закону про внесення змін до Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про громадські об'єднання" щодо забезпечення діяльності громадських спілок від 10.04.2015 за № 2628, далі Проект Постанови про прийняття за основу проекту Закону про внесення змін до Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про громадські об'єднання" щодо забезпечення діяльності громадських спілок від 06.03.2017 року за №2628/П (з сайту Верховної Ради України 14.03.2017 року вручено до розгляду Комітету з питань правової політики та правосуддя). Питання було включено до Порядку денний Постановою Верховної Ради України від 21.02.2017 р. № 1852-VIII.

Згідно відповіді на лист ВГО «АППУ» Комітетом з питань правової політики та правосуддя від 11.10.2017 року за № 04-29/19-58 значиться:
« Згідно із пояснювальною запискою до проекту Закону про внесення змін до Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про громадські об'єднання" щодо забезпечення діяльності громадських спілок (реєстр. 2628), він розроблений з метою «удосконалення законодавства шляхом усунення неможливості приведення статутів (положень) громадських організацій у відповідність із Законом».
Комітет з питань правової політики та правосуддя розглянув зазначений законопроект на своєму засіданні 22 лютого 2017 року, за результатами якого, рекомендував Верховній Раді України прийняти його за основу.

Разом з тим інформуємо, що відповідно до пункту 2 частини чотирнадцятої статті 73 Регламенту Верховної Ради України ухвалення тижневого порядку денного пленарних засідань Верховної Ради України належить до повноважень Погоджувальної ради депутатських фракцій (депутатських груп) ».

ВГО АППУ надіслала лист на голову Верховної Ради України Андрія Парубія з проханням якомога в стислий термін надати інформацію стосовно дати включення до Порядку денного сесії, у відповідності до статті 73 частини 14 пункту 2 Закону України «Про Регламент Верховної Ради України», зазначеного проекту, тому що поставлено «під загрозу» існування ВГО «Асоціація платників податків України», яка обєднує понад 6500 членів та представлена усіма без винятку областями України та у м. Києві 01 січня 2018 року, з урахуванням того, що вже минуло майже 8 місяців з моменту рекомендації Комітету з питань правової політики та правосуддя щодо прийняття проекту Закону про внесення змін до Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про громадські об'єднання" щодо забезпечення діяльності громадських спілок (реєстр. 2628) за основу.

Тож я звертаюся до голови Верховної Ради України Андрія Парубія з наполегливим проханням включити законопроект про внесення змін до Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про громадські об'єднання» до плану роботи Парламенту на найближчій Погоджувальній Раді, яка відбудеться у вівторок, 17 жовтня.

Водночас я закликаю усі громадські організації об’єднати зусилля, підтримати ініціативу ВГО «АППУ» і також висловити свою позицію щодо необхідності термінового врегулювання зазначеного питання.

Ми повинні разом тиснути на владу, вимагаючи прислуховуватися до громадської думки. І в жодному разі не можна нікому дозволяти обмежувати права громадських організацій.

 

DSC 0209.JPG_1719407551

Учасники Коаліції обговорили створення Ради бізнесу – широкого об’єднання бізнесу України. Ідея створення Ради бізнесу розробляється з весни 2017 року, більше 50-ти Асоціацій висловили бажання створення даного об’єднання. Платформою для нового об’єднання є Коаліція «За детінізацію економіки» та Коаліція «Податки для економічної свободи», також наразі ведуться перемовини з Коаліцією «За ліберальну податкову реформу». Об’єднання асоціацій відбудеться на основі підписання Меморандуму про співпрацю, що відображатиме основні пріоритети серед яких: спрощення адміністрування, ліквідація корупційних можливостей, зменшення дискреції та корупційних ризиків, відновлення довіри суспільства до контролюючих органів, скорочення кількості податків та зменшення їх ставок за рахунок зниження неефективних видатків Державного бюджету, зменшення податкового навантаження, судова реформа, економічний розвиток, митна політика, питання фінансового сектору та ін.

Передбачено, що вищим органом управління нового об’єднання буде Координаційна рада, в яку входитимуть головуючі кожної асоціації. Фінансування відбуватиметься за проектним підходом. Оголошення про створення Ради бізнесу планується на найближчому Форумі, і вже після проголошення відбудеться перше засідання Ради.

Президент АППУ Грігол Катамадзе запропонував, щоб майданчиком для проголошення створення нового об’єднання був бізнес-форум «Level Up Ukraine 2017». «Ми вже декілька місяців плідно працюємо над проведенням масштабного бізнес-форуму «Level Up Ukraine 2017. Інвестиції. Інновації. Податки», що відбудеться 15 листопада п.р. в БЦ «Парковий».

Ще одним із питання на засіданні було обговорення членами Коаліції був законопроект №7142 "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо заходів з детінізації обігу товарів і послуг".

Сьогодні, 12 жовтня п.р. Президент АППУ Грігол Катамадзе висловив членам Коаліції позицію АППУ в наступній редакції:

«Ми в числі перших підтримали ідею створення існуючої Коаліції і в грудні минулого року публічно підписали Меморандум, тим самим підтвердили і взяли на себе зобов'язання боротися за Чесний Легальний Прозорий Бажаючий платити податки Український Бізнес !!! Ще до того, після обрання мене Президентом Асоціації 29 травня 2015 року, на першій своїй прес-конференції 22 червня 2015 я чітко позначив наші пріоритети і цілі. Обмовлюся, на цій же прес-конференції я чітко зафіксував нашу позицію з приводу перенесення терміну встановлення касових апаратів (вводилося з 1 липня 2015 року) і не тому що ми проти детінізації, а тому що це робилося через непрозорі схеми! Ми були першими, хто в 2015 році озвучили і продовжуємо послідовно відстоювати позицію створення єдиного органу в країні: Службу фінансових розслідувань, який буде аналізувати, контролювати і «карати» в сфері економічних правопорушень. При чому, ми весь час акцентуємо увагу на створення цивільної аналітичної служби в системі підконтрольній Міністерству фінансів України.

Стосовно законопроекту № 7142: позиція АППУ залишається послідовною - необхідні системні зміни, а саме прийняття Нового Ліберального Податкового Кодексу України – прийняття нових Правил поведінки в економіці всіх гравців - державних інститутів і бізнесу!»

 

Найбільші громадські об’єднання підприємців вимагають від Верховної Ради терміново розглянути і ухвалити законопроект №7115 про внесення змін до Податкового кодексу України щодо зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних. Про це йшлося на прес-конференції «Законопроект 7115. Дайте працювати!», яка пройшла 3 жовтня в прес-центрі ЛІГАБізнесінформ. 

Як заявив на прес-конференції голова ВГО АППУ Грігол Катамадзе, з липня, після закінчення тестового періоду у податкових нововведеннях, у багатьох підприємств виникли великі проблеми. 

«Ми провели опитування серед членів АППУ – а це більше 6,5 тис. юридичних та фізичних осіб. І виявилося, що за цей період у кожного другого були випадки блокування податкових накладних більше одного разу. 74% платників податків скаржаться на те, що фіскальні органи не зазначають, порушення якого саме критерію ризику стало підставою для блокування документів. 73% опитуваних скаржаться на те, що комісією ДФС не дотримується визначений термін розгляду документів – 5 робочих днів. У 72% підприємців були збої в роботі особистого кабінету платника податків, внаслідок чого повідомлення про блокування реєстрації приходили з істотною затримкою. У 33% підприємців взагалі були випадки, коли електронна система показувала, що податкова накладна зареєстрована, а у квитанції до цієї накладної фігурував номер і дата рішення про відмову в реєстрації», - розповів Грігол Катамадзе.

За словами голови АППУ, результати опитування було надано на розгляд комітету Верховної Ради з питань податкової політики, і за ініціативою голови комітету Ніни Южаніної було підготовлено законопроект, спрямований на виправлення критичної ситуації у сфері підприємництва. Цей законопроект, який отримав номер 1775, передбачає повернення до тестового режиму на термін, допоки не буде сформовано пакет законодавчих та регуляторних документів, які зроблять процедуру подання звітності прозорою, зрозумілою та необтяжливою для платників податків, зазначив Грігол Катамадзе. 

Учасники прес-конференції також говорили про те, що недоопрацьовані критерії та суперечливі алгоритми роботи системи податкової звітності призвели до масового блокування податкових накладних (з яких майже 68% визнано помилково заблокованими) та подвійної сплати ПДВ. Усе це, за їх словами, створило податковий колапс та призвело до розриву економічних стосунків.
«Станом на 1 липня 2017 року, коли було введено в дію нову систему податкової звітності, Міністерством фінансів не було розроблено чітких критеріїв, по яких можна було б оцінити ефективність нової системи і своєчасно усунути недоліки. У зв’язку з цим увесь комплекс проблем ліг тягарем на плечі підприємців. Тому що апробація системи призупинення реєстрації податкових накладних проходила на діючих підприємствах. Усунути ці недоліки в умовах роботи нової системи виявилося неможливим. Робоча група, яку було організовано при Міністерстві фінансів, не знайшла якихось швидких та ефективних рішень, які б допомогли ліквідувати колапс у цій сфері. Тому єдиним розумним виходом за даних обставин ми вважаємо повернення до норм і правил минулого, тестового періоду», - зазначила віце-президент Українського союзу промисловців та підприємців Юлія Дроговоз.

«ДФС та Мінфін сьогодні звітують, що завдяки роботі нової системи бюджет отримав додатково 3 млрд грн від боротьби зі скрутками (перепродажем імпортного ПДВ). Але підприємств, які здатні зробити такі операції, не так багато. Виникає питання: чому система, яка мала би вирішити «точкову» проблему, зачепила весь бізнес? Є багато і інших питань, пов’язаних з ПДВ. По суті, держава змушує сьогодні покупця відповідати за партнерів-продавців, до яких є питання по сплаті ПДВ. Але це ж не правильно! Держава має достатньо і важелів, і репресивного апарату, щоб самій покарати порушників. Натомість держава, не виконуючи своїх функцій, намагається перекласти цю відповідальність на платників податків, на покупців, і в результаті ПДВ сплачується двічі. Тож ці додаткові 3 млрд грн – це гроші не «скрутчиків», а доброчесних платників податків», - вважає представник Асамблеї ГО МСБ України Едуард Курганський. 

Перший віце-президент Спілки підприємців малих, середніх і приватизованих підприємств України Вячеслав Биковець згоден з тим, що ухвалення законопроекту 7115 – це єдиний шлях рятування бізнесу. «Хоча законопроект 7115 не вирішує всіх проблемних питань, які існують у цій сфері, але він суттєво зніме напругу. Тому що те, що відбувається сьогодні з бізнесом, наносить шкоду і самому бізнесу, і усій економіці держави. Зволікання з прийняттям цього закону неприпустиме!» - підкреслив В’ячеслав Биковець. 

«Нам треба тиснули на виконавчу владу, змушуючи прислуховуватися до бізнесу. Адже і законодавча, і виконавча влада існує виключно на гроші платників податків. Якщо бізнес не буде працювати, бюджет лишиться порожнім», - резюмував Грігол Катамадзе.

ads
ads
ads
ads
ads