Новини АППУ (301)

 

Колектив ТВ ВГО «Асоціація платників податків України» в Тернопільській області щиросердно вітає вас з великим національним святом — Днем Незалежності України!

Незалежність України відтворює загальнодержавну ідею і духовне оновлення, сприяє подальшому утвердженню патріотизму, надихає на добрі справи задля розбудови нашої України як демократичної, правової, економічно міцної, соціальної, знаної та впливової серед світової спільноти держави.

Бажаємо вам міцного здоров’я, щастя і любові, миру, добра і злагоди, творчого натхнення і плідної праці на благо України, нашого талановитого і працелюбного народу!

1345897408 nezalegnist 20

 

19 серпня 2016 року у рамках реалізації Стратегії розвитку малого та середнього підприємництва Тернопільської області на 2016-2020 роки Тернопільською обласною державною адміністрацією за безпосередньої підтримки Державної регуляторної служби України та Програми USAID „Лідерство в економічному врядуванні” проведено семінар з впровадження ефективних методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акту.

13892116 315051498843117 7726494131308348781 n

В даному заході участь взяли Тамара Соляник – Директор Програми USAID „Лідерство в економічному врядуванні” (ЛЕВ), Дмитро Ляпін – к.т.н., заслужений економіст України, ст. науковий співробітник Національного інституту стратегічних досліджень , Олена Кричевська - начальник відділу методичного забезпечення реалізації регуляторної політики Департаменту державної регуляторної політики та представники місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, які відповідають за розробку проектів регуляторних актів, а також представників бізнес–об’єднань регіону, зокрема, представники ТВ ВГО “Асоціація платників податків України» в Тернопільській області.

14088652 836999533066904 1294423285073650852 n

В ході семінару обговорено загальні зміни до аналізу регуляторного впливу та впровадження М-Тесту в Україні.

14053668 315051262176474 7577307438293295110 o


Фахівці Асоціації платників податків України вважають, що в цілому, оприлюднений Міністерством фінансів України проект Закону України "Про внесення змін до Податкового кодексу України" не передбачає суттєвого реформування податкової системи України, її лібералізації, зменшення податкового тиску на бізнес, введення відповідальності податківців, як підкреслював Прем'єр-міністр України Володимир Гройсман «щоб вони не просто ходили і штрафи виписували», а також не забезпечено введення мораторію на внесення змін до податкового законодавства протягом 3-5 років.

Даний законопроект не є завершенням податкової реформи, як пріоритету, який анонсував Міністр фінансів України Олександр Данилюк, виступаючи ще 18 квітня ц.р. на конференції "Тиждень структурних реформ в честь Кахи Бендукідзе" в Києві.

Податкова реформа не має права на повторення долі попередніх, так званих «податкових реформ». Запропоновані в даній редакції Мінфіном зміни більшою мірою стосуються тільки переформатування функцій між ДФС України та МФ України.

Серед запропонованих змін хотілося б виділити наступні положення, які б мали позитивний ефект:

- Введення "повноцінного електронного кабінету платника податків", що забезпечить безконтактні способи взаємодії платників податків і контролюючих органів, зводячи до мінімуму особисте їх спілкування і тим самим зменшить прояви корупції.

Однак, платники податків - члени Асоціації відзначають, що на сьогоднішній день цей інструмент, по суті, працює тільки як "поштова скринька". ДФС України, в ЗМІ не заперечує, що функціонал електронного кабінету потребує доопрацювання. В результаті позитивні нововведення можуть реалізуватися на практиці чисто «формально».

- Оприлюднення Плану-графіка документальних перевірок на сайті ДФС України і публікація його в офіційному її виданні;

- Встановлення 30-денного терміну, протягом якого може бути проведена камеральна перевірка;

- Про проведення позапланової перевірки попереджати не за 10, а за 15 робочих днів;

- Скасування права посадової (службової) особи контролюючого органу, що проводить перевірку, отримувати від платника податків копії документів, які стосуються предмету перевірки;

- Запровадження єдиного публічного реєстру заяв на бюджетне відшкодування податку на додану вартість;

- Розширення переліку витрат фізичної особи - підприємця від здійснення господарської діяльності, крім осіб, які обрали спрощену систему оподаткування, на суми акцизного податку сплачених при роздрібній торгівлі підакцизними товарами;

- Надання права фізичним особам - підприємцям, крім осіб, які обрали спрощену систему оподаткування, на амортизацію основних засобів, що використовуються в господарській діяльності (крім житлової нерухомості і автомобілів);

- Виключення зі складу об'єктів оподаткування податком на майно господарських (присадибних) будівель;

- Висновок з системи електронного адміністрування реалізації пального і відповідно скасування необхідності реєстрації платниками акцизного податку осіб, що реалізують паливо в об’ємах до 2 літрів;

- Визначення платниками рентної плати за спеціальне використання води тільки первинних водокористувачів, виключивши з платників вторинних водокористувачів;

- Врегулювання питання сплати окремих податків (ПДВ, ПДФО, акцизного податку, єдиного податку та податку на майно) на території проведення АТО і тимчасово окупованій території шляхом встановлення особливих правил їх адміністрування - призупинення нарахування штрафів, звільнення від сплати місцевих податків.

- За неповернення і / або несвоєчасне повернення сум надміру або помилково сплачених грошових зобов'язань, такі суми вважаються заборгованістю бюджету. На суму такої заборгованості нараховується пеня на рівні 120 відсотків облікової ставки Національного банку України, встановленої на момент виникнення пені, протягом терміну її дії, включаючи день погашення.
Нарешті, будуть виключені зі статті 200.19. Критерії платників податків, які є підставою для внесення заяви про повернення суми бюджетного відшкодування такого платника до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування.

Фахівці Асоціації платників податків України вважають, що зміни, запропоновані Мінфіном дозволять врегулювати тільки окремі проблемні питання адміністрування конкретних податків, але не вирішать загальну проблему вдосконалення податкової системи України шляхом її лібералізації, а саме: скорочення кількості податків і зменшення їх ставок, що дало б можливість виходу економіки України з тіні, і , таким чином, збільшення надходжень до бюджету.

Президент ВГО АППУ Грігол Катамадзе в своїх численних виступах в засобах масової інформації заявляв про конкретну позицію Асоціації стосовно необхідності в прийнятті нового, простого, зрозумілого для бізнесу Податкового кодексу України, який би передбачав зменшення кількості податків, зниження їх ставок, спрощення адміністрування, зменшення податкового тиску на бізнес, в першу чергу, зменшення податкового навантаження на фонд оплати праці, введення мораторію на внесення змін до податкового законодавства.

Цього, на жаль, не спостерігається в тексті запропонованого Мінфіном законопроекту.
Виходячи з цього, Асоціація платників податків України буде наполягати на реформуванні податкової системи України шляхом її лібералізації.

 

1. ОПОДАТКУВАННЯ ВИТРАТ НА ВІДРЯДЖЕННЯ

1. Відповідно до чинного законодавства, для підтвердження витрат при поїздки у відрядження використовується електронний квиток за наявності посадкового талона та документа про сплату за всіма видами транспорту.
У випадку прийняття змін, для підтвердження витрат необхідним буде лише електронний квиток та розрахунковий документ про його придбання. Посадковий талон, у випадку прийняття змін, буде не потрібен.

2. Відповідно до чинного законодавства, гранична сума добових витрат, які не включатимуться до оподатковуваного доходу, при відрядженнях за кордон, становить 0,75 мінімальної заробітної плати в розрахунку на кожен день такого відрядження.
У випадку прийняття змін, сума добових витрат при відрядженнях за кордон збільшиться та становитиме 40 євро на день.

3. Відповідно до чинного законодавства, сума добових визначається в разі відрядження країн (в'їзд до яких здійснюється за наявності візи), - згідно з наказом про відрядження та відмітками уповноваженої службової особи Державної прикордонної служби України в закордонному паспорті або документі, що його замінює.
У випадку прийняття змін, перелік підтверджуючих документів розширюється: відмітки прикордонних служб про перетин кордону, проїзні документи, рахунки за проживання та/або будь-які інших документи, що підтверджують фактичне перебування особи у відрядженні. Наявність наказу про відрядження залишається в силі.

2. ДЕКЛАРУВАННЯ ДОХОДІВ МАЛОЛІТНІМИ/ НЕПОВНОЛІТНІМИ ОСОБАМИ

Відповідно до чинного законодавства, у разі отримання доходів малолітньою/неповнолітньою особою або особою, визнаною судом недієздатною, обов'язок щодо заповнення та подання декларації від імені платника податку покладається на опікуна або піклувальника.
У випадку прийняття змін, - крім опікунів та піклувальників, обов’язок з декларування доходів покладатиметься також на батьків неповнолітніх/малолітніх осіб.


3. РОЗ’ЯСНЕННЯ ЩОДО ЗАПОВНЕННЯ РІЧНОЇ ПОДАТКОВОЇ ДЕКЛАРАЦІЇ

Відповідно до чинного законодавства, платник податку має право, до 1 березня року, що настає за звітним періодом. звернутися до контролюючого органу з запитом надати роз'яснення щодо заповнення річної податкової декларації .
У випадку прийняття змін, право на звернення за роз’ясненням не буде обмежуватись строком. Запит на роз’яснення зможе стосуватися не лише заповнення декларації, але і обчислення податкових зобов’язань.


4. РОЗШИРЕНО ПЕРЕЛІК ВИТРАТ ФОП

Відповідно до чинного законодавства, до витрат фізичної особи – підприємця на загальній системі відносяться суми ЄСВ.
У випадку прийняття змін, до витрат фізичної особи – підприємця на загальній системі, окрім суми ЄСВ відноситимуться також і суми акцизного податку, сплачені під час роздрібної торгівлі підакцизними товарами.

5. РОЗШИРЕНО ПЕРЕЛІК ВИТРАТ, НА ЯКІ НЕ МОЖНА ЗМЕНШУВАТИ ДОХІД ПІДПРИЄМЦЯ

У пропозиціях Мінфіну міститься також і перелік витрат, на які не можна зменшувати загальний оподатковуваний дохід фізичної особи – підприємця:
• витрати, не пов’язані з діяльністю самозайнятої особи;
• витрати на придбання, самостійне виготовлення основних засобів та витрати на придбання нематеріальних активів, які підлягають амортизації;
• витрати на придбання та утримання основних засобів подвійного призначення, визначених у цій статті;
• суми ПДВ (за винятком фізичних осіб, які не є платниками податку на додану вартість);
• документально не підтверджені витрати.

6. ФОП МОЖУТЬ ВІДНОСИТИ АМОРТИЗАЦІЮ ДО ВИТРАТ
За бажанням фізичної особи – підприємця до витрат звітного періоду можуть бути віднесені суми розрахованої амортизації основних засобів та нематеріальних активів.

7. ПРОПОНУЮТЬ ЗАПРОВАДИТИ НОВУ КАТЕГОРІЮ ПЛАТНИКІВ ПОДАТКІВ – ІНДИВІДУАЛЬНА ДІЯЛЬНІСТЬ

До нової групи увійдуть фізичні особи без реєстрації підприємницької діяльності, які працюють індивідуально (особисто без найманих осіб).
Річний обсяг доходу таких платників податків не має перевищувати розмір 250 мінімальної зарплати, встановленої на 1 січня звітного року (якщо станом на 01.01.2017 року мінімальна зарплата становитиме 1600 грн., то не більше 1600 * 250 = 400 тис. грн.)
Вони сплачуватимуть фіксовані 10% податок на доходи фізичних осіб (ПДФО) від мінімальної плати (1600 * 10% = 160 грн.) з розрахунку на календарний місяць.
Сплата фіксованої суми податку здійснюється авансовими внесками не пізніше 20 числа (включно) місяця за наступні календарні періоди (місяць, квартал, півріччя, рік), в яких платник податку має намір здійснювати індивідуальну таку діяльність.
Підставою для взяття на облік у контролюючому органі є письмова заява такої фізичної особи, яку вона може подати до органу місцевого самоврядування або до податкової за місцем постійного проживання (податкової адреси) з зазначенням дати початку діяльності, періоду її провадження та обраного виду діяльності. Звільняються від обов’язкового ведення обліку доходів і витрат, пов’язаних з провадженням обраного ними виду індивідуальної діяльності. За наслідками звітного року подають річну Декларацію.
Види індивідуальної діяльності, які має право здійснювати фізична особа:
1) роздрібна торгівля;
2) надання побутових послуг населенню (послуги з ремонту взуття, одягу, килимів, шкіряних виробів, годинників, автомобілів, мотоциклів, мопедів, велосипедів, радіотелевізійної та іншої аудіо- і відеоапаратури, електропобутової техніки, реставрації та поновлення меблів, прання та прасування білизни, перукарські та косметологічні послуги, послуги, пов'язані з сільським та лісовим господарством, послуги домашньої прислуги, репетитора, догляд за хворими або немічними особами, послуги з прибирання приміщень тощо);

3) зайняття традиційними народними промислами (перелік видів промислів встановлюється сільськими, селищними та міськими радами за місцем постійного проживання (податкової адреси) таких платників податку).

В частині оподаткування фізичних осіб, запропоновані зміни є цікавими, але не є суттєвим (є «точечними»). Ставка податку не змінюється. Чи будуть зміни прийняті покаже час.
Як відомо, останній раз зміни до Податкового кодексу вносили в минулому році. Ряд експертів і представників бізнесу неодноразово виступали за мораторій на впровадження нових податкових правил.

 

 

4 серпня 2016 року відбулась робоча зустріч комісії з митних питань Громадської Ради при ГУ ДФС у м. Києві з керівництвом Київської міської митниці, представниками суміжних контролюючих служб, учасниками ЗЕД, перевізниками, митними брокерами, декларантами, експертами митних питань в приміщенні Київської міської митниці стосовно практичного використання Постанови КМ України від 25 травня 2016 р. № 364 "Деякі питання реалізації принципу “єдиного вікна” під час здійснення митного, санітарно-епідеміологічного, ветеринарно-санітарного, фітосанітарного, екологічного, радіологічного та інших видів державного контролю", в якій взяла участь представник Асоціації платників податків України Гусак М.І.
Слід відмітити, що «єдине вікно» мало розпочати свою роботу з 1 серпня 2016 року. Однак, як би прикро це не здавалося, державні органи, на яких покладена реалізація роботи «єдиного вікна» зовсім до цього не готові. Були зазначені ряд причин, таких як: відсутність технічного забезпечення, недостатність штату працівників, відсутність адміністраторів, електронного цифрового підпису та інші.
На питання представників ЗЕД та інших учасників зустрічі, які дії вживаються відповідними державними органами місцевого рівня для початку функціонування «єдиного вікна» начальник Управління та організації митного контролю Київської міської митниці ДФС Бистрова З.С. пояснила, що з даного питання ведеться переписка з вищестоящими організаціями.
Робимо висновок, на жаль, маємо чинну Постанову КМ України від 25 травня 2016 р. № 364, однак на практиці вона не виконується, і в першу чергу, органами державної влади.

 

Представники ВГО «Асоціація платників податків України» узяли участь у бізнес-сніданку міжнародної компанії Eltoma Corporate Services на тему «Практичні аспекти ведення міжнародного бізнесу».
На діловому сніданку обговорювались сучасні тенденції в розвитку міжнародного бізнесу, питання валютного контролю, трансфертного ціноутворення, проблеми імплементації міжнародних норм в українське законодавство тощо.
Юрист компанії Аліна Куліковська застерегла, що якщо хтось планує виводити капітал за кордон, змушений буде платити податок: «До введення у законодавство України у зв’язку з реформою планується новий податок на виведений капітал. Його сутність полягатиме у наступному. Якщо ви ведете бізнес в Україні, ваш засновник не резидент, і ви хочете вивести ваші гроші за кордон, вам доведеться заплатити податок у розмірі 20%. Якщо ви гроші не виводите, а направляєте на розвиток бізнесу, податок не платиться. Така система з 2000-го року використовується в Естонії, і планується, що її введення в Україні допоможе зберегти гроші в країні».

«Сьогодні обговорювався вплив системи оподаткування на розвиток міжнародного бізнесу, зокрема піднімалось питання нульового декларування, хоча, я вважаю, наразі ще рано говорити про це, оскільки законодавчо дане питання в Україні не врегульоване», - прокоментувала керівник відділу розробки перспективних напрямків діяльності Асоціації платників податків України Ірина Білотіл.
Заходи подібного роду корисні для власників компаній, економістів і юристів, а також всіх тих, хто орієнтований на розширення бізнесу за кордоном.

 

 

У Верховній Раді України за ініціативи ВГО «Асоціація платників податків України» відбулося засідання робочої групи щодо розгляду проблемних питань оподаткування податком на прибуток підприємств страхової діяльності в Україні та законопроектів з їх врегулювання. Засідання провела Голова Комітету ВРУ з питань податкової та митної політики Ніна Южаніна.
У залі були присутні народні депутати України, представники секретаріату Комітету, Державної фіскальної служби України, Міністерства фінансів України, Нацкомфінпослуг та представники вітчизняних страхових компаній.
Темою засідання було обговорення можливих узгоджених змін до Податкового кодексу України щодо розвитку та підтримки страхової діяльності в Україні. Цьому питанню нещодавно було присвячено засідання круглого столу в Асоціації. Подвійне оподатковування, яке існує зараз на страховому ринку України, негативно впливає на його діяльність, адже страховики не можуть гарантувати покриття страхових резервів.
«Нам необхідно збиратися і вирішувати ці проблеми, оскільки навряд чи ви самі зможете це зробити – сказала Ніна Южаніна. – Оскільки наш комітет відповідає за податкову політику, ми маємо вас почути і щось робити».
Радник Президента Асоціації платників податків України Ганна Білоцерківська у своєму виступі розповіла, що Асоціація опрацьовувала проблему зі страховими компаніями і пересвідчилася, що подвійне оподаткування є, і це неприпустимо. «Ми бачимо, що є дві ставки: 3%, і 18%, хоча й існують різні бази оподаткування».

Олексій Задорожний, начальник Управління методології податку на прибуток ДФС України доповів, що за результатами 2015 року по Україні податкове навантаження нарахованого податку на прибуток до доходу, отриманого платниками податку, складає 1,19%. «За даними податкової звітності страхових компаній за минулий рік, податкове навантаження складає 0,8% за діючою системою оподаткування».
Під час обговорення лунали різні думки від учасників. Наприклад, Андрій Перетяжко, Президент Української федерації убезпечення, Перший Віце-президент АТ «СК «АХА Страхування» закликав придивитися до досвіду країн Європи у розрізі оподаткування страховиків. «Давайте також виокремимо і позитивні зміни, які прийшли до нас зі змінами до Податкового кодексу України у 2014 році, - зазначив Перетяжко. – Наприклад, ми стимулюємо медичне страхування на підприємствах, цього не було ніколи, і ми роками досягали цього. У нас з’явилася додаткова можливість по пенсійному страхуванню з податковими пільгами».
«Ми зможемо щось змінити у цій країні тільки тоді, коли страхітлива роль Державної фіскальної служби України буде настільки високою, що її будуть боятися на самому високому рівні. Коли ДФС України буде завжди знаходити те, що приховано і сфабриковано, тоді можна буде говорити про лібералізацію. Справді, якби був живий інструмент перевірки, то 18%, справді залишилися б єдиним податком на прибуток», - наголосила Ніна Южаніна.
Зрештою, Голова комітету ВРУ з питань податкової та митної політики підтримала пропозицію страховиків, що пролунали під час дискусії, щодо наявності проблем в оподаткуванні та необхідності пошуку прийнятного для усіх учасників страхового ринку України порядку оподаткування страхової діяльності і запропонувала продовжити роботу в цьому напрямку, акцентуючи увагу на аналізі кількісних та вартісних показників.
Ніна Петрівна наголосила на необхідності проведення ще не одного засідання з метою напрацювання необхідних змін, щоб досягти бажаного результату.

 

 

Скасування спеціального режиму оподаткування в редакції, яка діяла до 1 січня 2016 року, матиме негативний наслідок як для сільгоспвиробників, так і для держави. Це призведе до зменшення доходів виробників і, як наслідок, до зниження інвестицій в одну з провідних галузей економіки України — сільське господарство.Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» передбачив особливості застосування спеціального режиму оподаткування податком на додану вартість, які набули чинності 1 січня 2016 року та обмежуються 1 січня 2017 року, що призвели до значного ускладнення адміністрування цього податку. Неможливо чітко розподілити податковий кредит між трьома напрямами сільськогосподарського виробництва (операціями із зерновими і технічними культурами, з продукцією тваринництва та іншими).Зазначений спецрежим для аграріїв необхідно зберегти в редакції, яка діяла до 1 січня 2016 року, бо це єдиний державний механізм, який був покликаний допомагати підприємствам. Вважаємо, є доцільним збереження спрощеної системи оподаткування обліку та звітності — це 4 група платників єдиного податку для сільськогосподарських товаровиробників, у яких частка сільськогосподарського виробництва дорівнює або перевищує 75 %.У нас послідовна позиція, яку ми відстоюємо вже протягом року, і сподіваємося, що уряд дослухається до нас: ми вимагаємо раз і назавжди прийняти ліберальний Податковий кодекс, яким у першу чергу буде передбачена дерегуляція, знижені податкові ставки, і тоді не треба буде робити виключення для різних галузей економіки.Сьогодні з чинним Податковим кодексом не розвивається не лише сільське господарство. Цей кодекс не відповідає сучасним вимогам українського бізнесу, і підприємці намагаються перевести свій бізнес в інші країни. Якщо держава так буде ставитися до своїх платників податків, то через декілька років українського бізнесу просто не буде.Ми як найбільша бізнес-спільнота України пропонуємо уряду дослухатися до нас — до кінця 2016 року вистачає часу, щоб розробити та прийняти нове законодавство, направлене на розвиток української економіки. Уже є певні розробки, просто потрібно сісти за стіл переговорів та все вирішити.

 

ads
ads
ads
ads
ads