Новини АППУ (297)

 

20 квітня 2018 року в Тернополі відбулося урочисте закриття II етапу Всеукраїнської олімпіади з дисципліни «Податкова система України», проведеної Тернопільським національним економічним університетом на виконання Наказу Міністерства освіти і науки України №1572 «Про проведення Всеукраїнської студентської олімпіади у 2017/2018 навчальному році» від 06.12.2017 року.

Слова вдячності учасникам олімпіади, оргкомітету, членам журі, апеляційної та мандатної комісій та гостям заходу висловив доктор економічних наук, професор, в.о. ректора Тернопільського національного економічного університету Крисоватий Андрій Ігорович.

Голова Ради ТВ Асоціації платників податків України в Тернопільській області Дутка Ігор Степанович, разом з проректор ТНЕУ з наукової роботи, доктором економічних наук, професором Зеновієм-Михайлом Васильович Задорожнім, заступником начальника ГУ ДФС у Тернопільській області, радником податкової та митної справи I рангу Сергієм Степановичем Господариком, представником газети «Все про бухгалтерський облік» Горбуновою Тамарою Борисівною та в.о. завідувача кафедри податків та фіскальної політики, к.е.н., доцентом Анатолієм Ігоровичем Луцик нагородили переможців олімпіади дипломами І, ІІ та ІІІ ступенів та цінними подарунками. Окремих учасників олімпіади відзначено грамотами в номінаціях: «За високий рівень практичної підготовки», «За високий рівень теоретичної підготовки», «За краще знання проблем чинної практики оподаткування», «За оригінальний виклад матеріалу», «За прогресивні пропозиції та практичну цінність напрямків реформування Податкової системи України», «За творчий підхід».

Учасникам II етапу Всеукраїнської студентської олімпіади зі спеціальності «Податкова система України» щиро бажаємо розвитку і наснаги, сил досягати своєї мети, отримувати моральне задоволення від навчання і своєї наукової праці, упевненості в собі, продовжувати вчитися і самовдосконалюватися.

1524235140 tr__90111524235075 tr__90141524235108 tr__90221524235134 tr__90181524235112 tr__90811524235087 tr__90891524235139 tr__909431179921 1888387204556638_5933315921480253440_n


 

Державна фіскальна служба заблокувала більшу частину схем з фіктивним ПДВ. Про це заявив глава Асоціації платників податків України Григол Катамадзе.

Джерело:«ZN.UA»

Як стверджують опитані виданням експерти, після запуску наприкінці березня модернізованої автоматичної системи блокування ризикових податкових накладних (СМКОР) організовувати афери з фіктивним ПДВ стало набагато складніше. Завдяки цьому до бюджету щомісяця надходитимуть мільярди гривень, виведених з тіні.

"Цього разу ДФС має впоратися з тим, щоб перекрити "сірі" схеми з податком на додану вартість. Перші відгуки з регіонів показують, що нарікань у підприємців на нову систему немає", - повідомив Катамадзе.

Перша спроба запустити систему, розроблену Мінфіном, була зроблена в минулому році і виявилася не дуже вдалою: з'явилася велика кількість скарг з боку малого і середнього бізнесу. За словами Катамадзе, після того, як відповідальність за доопрацювання автоматизованої системи передали керівництву фіскальної служби, у бізнесу, нарешті, вирішили поцікавитися, в чому саме полягають недоліки СМКОР.

"Більшість наших пропозицій почули і врахували", - підкреслив Катамадзе. На його думку, рішення передати систему фіскальній службі було правильним.

Як зазначає директор департаменту економічної політики Федерації роботодавців України Сергій Саливон, розроблені ДФС критерії блокування ризикових накладних стали більш досконалими. За словами віце-президента Українського союзу промисловців і підприємців Юлії Дроговоз, ДФС вдалося домогтися істотного зниження кількості помилкових блокувань. "З тих підприємців, кого блокували в 2017 році, зараз мені ніхто поки не дзвонить", - уточнює вона.

Важливий крок назустріч підприємцям - спрощення процедури розблокування накладних та перенесення заперечування "на місця". Йдеться про введення дворівневої системи прийняття рішень і безумовності їх прийняття після певного періоду. У минулому році скарги приймалися виключно комісією центрального апарату, через що їх розгляд розтягувався на тривалий термін. "Тепер у регіональної комісії є всього п'ять днів на розгляд справи і прийняття рішення. Якщо вона не прийняла рішення (не розглянула) справу, в силу вступає принцип мовчазної згоди - податкові накладні автоматично реєструються. Це - позитивне нововведення оновленої системи", - говорить Юлія Дроговоз.

"Ми як представники великого бізнесу, ратували за автоматичну електронну систему вже давно. Сподіваємося, що її переваги оцінить і добропорядний малий бізнес, який в минулому році вимушено опинився в заручниках у системи", - прокоментувала виконавчий директор Європейської бізнес асоціації Ганна Дерев'янко.

У той же час повністю виключити будь-які схеми з ПДВ можуть тільки зміни до законодавства, що передбачають фіскалізацію величезного обсягу наявних продажів. Велика частина товарів, що імпортуються і продаються на великих ринках України, за словами глави парламентського комітету з питань податкової та митної політики Ніни Южаніної, зараз ніде не фіксується і не контролюється. І саме в цьому полягає ключ до вирішення проблеми адміністрування ПДВ.

 

- 24.04.2017

 

Є запитання?

Зв'яжіться з нашими фахівцями!
(067) 409-74-15;
(097) 658-56-99

ВГО "Асоціація платників податків України"пропонує приєднатись до членів Асоціації - найбільшого бізнес-об"єднання в Україні по захисту законних прав та інтересів платників податків.   


 

12 березня Президент та Прем’єр Міністр України провели зустріч з бізнес-спільнотою, щоб обговорити ключові економічні реформи та плани для покращення інвестиційного клімату. На зустрічі були присутні також Міністри, очільники відомств та представники депутатського корпусу.

У своїй промові Президент Петро Порошенко окреслив ряд пріоритетних напрямків роботи, зокрема проект Закону щодо податку на виведений капітал. Було вказано, що робота над проектом на завершальній стадії, але потрібна ще окрема дискусія з іноземними партнерами та перерахунок від Міністерства фінансів фіскального ефекту від запровадження такого податку.

Особливу увагу під час зустрічі було приділено проекту Закону «Про Національне бюро фінансової безпеки», який оприлюднили для публічного обговорення. Президент підкреслив, що наразі ведеться обговорення тексту з бізнес-спільнотою, пропозиції Комітет примає до кінця цього тижня. «Головне у проекті - має бути заборонено іншим відомствам розслідувати фінансові злочини та втручатись у економічну діяльність підприємств». Учасники зустрічі поділились думками щодо вказаного питання, висловили низку зауважень та пропозицій, а також домовились зібрати коментарі від бізнесу до тексту проекту у найкоротші строки.

Окрім цього, Президент також подав до Верховної Ради проект Закону щодо лібералізації валютного регулювання, відповідно до положень якого не буде потрібно ліцензій на відкриття рахунків закордоном, а також не передбачатиметься таке покарання як припинення дозволу на зовнішньо-економічну діяльність, натомість всі валютні операції, які прямо не заборонені, будуть дозволені.

Прем’єр-Міністр Володимир Гройсман у своєму виступі підкреслив важливість прискорення темпів зростання економіки (5-6% в рік), необхідність забезпечення легкості ведення бізнесу та захисту інвестицій, яка може бути, зокрема, досягнута шляхом прийняття в поточному році пакету з 35 законопроектів, які підготував та підтримує Уряд.

На зустрічі було також висловлено позиції бізнес-асоціацій щодо ключових реформ. Зокрема, Григол Катамадзе, Президент Асоціації платників податків України, член Української Ради Бізнесу повідомив, що минулого року асоціацією було проведено 17 круглих столів з представниками бізнесу у різних регіонах країни і можна впевнено говорити, що абсолютна більшість представників бізнесу підтримують податок на виведени капітал. Вважаємо необхідним його якнайшвидше внесення до Парламенту та прийняття до 1 липня.

 

У 2017 році на державну підтримку агросектору було передбачено всього 6,3 млрд грн, з яких 4 млрд грн витрачено на підтримку виробників тваринницької продукції, 550 млн грн — на програму 20-відсоткової компенсації вартості української сільгосптехніки, 300 млн грн — на компенсацію кредитних ставок, 75 млн грн — на розвиток хмелярства, висаджування садів та ягідників. Загалом у 2017 році дотації отримали 1 706 юридичних осіб.

Розподіл дотацій здійснювався відповідно до Порядку виділення коштів, затвердженого КМУ, згідно з яким птахівникам дозволили отримати 50 % від 4 млрд грн. Через формулу розрахунку дотацій підприємства, які займаються і рослинництвом, і тваринництвом (а це, як правило, всі середні та малі фермери), не отримали коштів. І вийшло як завжди: майже половину всієї суми дотацій отримали два великі агрохолдинги. За даними Державної служби статистики, поголів’я корів та свиней скоротилося відповідно на 2 та 8 %, а курей — збільшилось на 1,7 %. Зазначу, що ціни на продукцію тваринництва не знизились, а навпаки виросли: курятина здорожчала на 28 %, телятина — на 33 %, яйця — на 24 %, молоко — на 21 %.

У 2018 році уряд знову спрямовує 4 млрд грн на підтримку тваринництва. Головним розпорядником бюджетних коштів буде Мінагрополітики. На рівні обладміністрацій створюватимуться конкурсні комісії, які відбиратимуть компанії для надання державної підтримки. Фактично це означає ручний відбір компаній на рівні областей.

Хочу звернути увагу, що птахівники перебувають на спрощеній системі оподаткування, тобто є платниками єдиного податку 4 групи, для яких об’єктом оподаткування е лише площа сільськогосподарських угідь, а вона дуже незначна. При цьому птахівники як платники єдиного податку 4 групи звільняються від обов’язку нарахування, сплати та подання податкової звітності з податку на прибуток, земельного податку та рентної плати за використання води.

Напевне, ідея дотацій була запозичена з Євросоюзу, де фермери отримують значну державну підтримку. Однак відмінність агросектора України і ЄС — у масштабах господарств. У європейських країнах господарство з 1 тис. гектарів в управлінні вважається латифундистом, тоді як в Україні земельні банки кількох компаній сягають 600 тис. гектарів. Як бачимо, про малий та середній бізнес знову забули. Преференції надаються прибутковим компаніям.

Можливо, саме для малих сільськогосподарських виробників доцільно було б розробити окрему бюджетну програму зі спрощеною процедурою участі. Хочу підкреслити, що ми не проти дотацій, вони необхідні. Проте потрібно більше прозорості. І тоді не будуть виникати питання, чому одні отримують все, а інші — майже нічого не мають.

 

21 лютого поточного року Президент АППУ Грігол Катамадзе прийняв участь у засіданні робочої зустрічі ДФС України з представниками бізнесу та громадськості з питання удосконалення електронної системи автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (перегляд ризиків).

Грігол Катамадзе, в своєму виступі зазначив, що Асоціація платників податків України була однією із перших, хто підняв проблему питання блокування реєстрації податкових накладних, пропонувала і пропонує шляхи вирішення її на законодавчому рівні. Ще у вересні минулого року Асоціація підтримала законопроект № 7115 за основу, як компромісне рішення, зі своїми чіткими доповненнями, щоб дати можливість бізнесу спокійно, безперешкодно працювати, доки органи законодавчої та виконавчої влади дійдуть до спільного варіанту законопроекту, який би влаштував усіх. Однак, минуло майже п’ять місяців, а проблема так і залишається не вирішеною. Тому, може є сенс повернутися до розгляду законопроекту, запропонованого Комітетом з питань податкової та митної політики Верховної Ради України № 7115».

В котрий раз, Асоціація застерігає не тільки ДФС України, яким у проекті Порядку доручено визначити Критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників позитивної податкової історії платника податків, а і Міністерство фінансів України, яке буде їх погоджувати, врахувати те, що від того, якої якості будуть Критерії оцінки ризиків і як знову запрацює Система, вже з 1 березня поточного року залежить повноцінне ведення господарської діяльності підприємств та їх сумлінне виконання обов’язків зі сплати податків до бюджету.

Однак, станом на сьогодні відсутній будь-який остаточній варіант проекту Критеріїв, а до 1 березня залишилося всього 7 днів.

Асоціація платників податків України, яка активно приймає участь в наданні своїх пропозицій, зауважень, в тому числі і до Моніторингового центру ДФС України, заявляє про свою готовність до конструктивної співпраці та участі у продовженні спільної роботи як з Міністерством фінансів України, так і ДФС України.

DSC 0333.JPG_1719407551

 

17 лютого поточного року у Києві відбувся Форум громадянського суспільства, організований Всеукраїнським центром сприяння підприємницькій діяльності (ВЦСПД). Метою заходу було активізувати діалог між неурядовими та урядовими установами та організаціями, об’єднати громадянське суспільство для спільного розроблення та лобіювання змін до законодавства України, які дали б поштовх економічному розвитку Україні. 

Відкриваючи Форум, засновник ВЦСПД, координатор Громадянського руху «Спільна справа» Олександр Данилюк зазначив, що в Україні досі немає системної урядової програми щодо збільшення робочих місць та розвитку підприємництва. Натомість зберігаються ганебні факти репресій з боку дозвільних та фіскальних органів.

«Невдовзі президентські вибори, і уряд та учасники політичного процесу будуть сфокусовані на іншому. Та площина, в якій звикли вести передвиборчі дебати наші політики, лежить далеко від поля реальної економіки. Через це час для змін надзвичайно зручний. Консолідувавши зусилля бізнес-асоціації, організацій роботодавців, інших інститутів громадянського суспільства, які мають практичні пропозиції, ми могли б зламати цю практику та нав’язати абсолютно інший порядок денний», - сказав Олександр Данилюк.

DSC 0297.JPG_1719407551Президент АППУ Грігол Катамадзе у своєму виступі презентував проект Ліберального Податкового кодексу України, який передбачає суттєве скорочення податкового навантаження на підприємців та створення умов для розвитку бізнесу. Зокрема, скорочення чисельності податків з 13 до 9, введення податку на виведений капітал, зменшення навантаження на фонд оплати праці з поступовим зниженням ставки до 20%, запровадження мораторію на перевірки фізичних осіб - підприємців зі статусом мікробізнесу та малого бізнесу, створення вільних індустріальних зон з додатковими податковими пільгами та інше. 

«Ми захищаємо платників податків. І ми маємо зробити усе для того, аби бізнес не виживав, а працював. Ми бачимо, що кожного року вносяться якісь зміни до чинного Податкового кодексу України, але вони не дають результату. Весь процес обговорення законодавчих змін переконав нас у правильності рішення щодо необхідності прийняття єдиного системного документа, який допоможе розпочати в державі процес реінвестування у власне виробництво і тим самим розвивати вітчизняний бізнес. Тому ми з колегами розробили проект нового, ліберального Податкового кодексу України, покликаного забезпечити гідні умови для становлення та пріоритетного розвитку національного підприємництва та розквіту нашої держави. Основні положення проекту ліберального Податкового кодексу України, базуються на вимогах сьогодення, згідно з якими податкова система України має бути гнучкою і швидко реагувати на зміни в суспільстві і економіці», - підкреслив Грігол Катамадзе. 

«Ми повинні об’єднати зусилля і спробувати переконати владу прийняти правильні, корисні закони, потрібні кожному з нас», - зазначив Президент АППУ.

DSC 0300.JPG_834850790Кожному учаснику Форуму було запропоновано надати свої пропозиції щодо законодавчих змін, які можуть позитивно вплинути на розвиток держави. І , як сказав Олександр Данилюк, під час заходу було зібрано велику кількість пропозицій. 

«Ми їх зберемо з тим, щоб створити єдину платформу вимог та почати спільно лобіювати ці зміни. Спілкуючись з парламентом та урядом, залучаючи наших західних партнерів. Бо хто краще, ніж ми, знає наші проблеми?! Очевидно, ми маємо бути джерелом цієї інформації. Це питання виживання нашої держави», - заявив засновник ВЦСПД. 

Перед учасниками Форуму також виступили керівник інвестиційного центру Дніпра, екс-керівник департаменту інвестицій та інновацій Мінекономіки Володимир Панченко, керівник «Ліга Бізнес клубу», радіо- та телеведуча Юлія Бурковська, політичний експерт, директор проекту «Слово і Діло» Валентин Гладких, член Громадської Ради Доброчесності, яка здійснює відбір суддів, адвокат Катерина Смірнова, голова асоціації «Біопаливо» Тарас Миколаєнко, керівник Міжнародного центру Балто-чорноморських досліджень Ірина Верещук.

 

 

DSC 0230.JPG_171940755113 лютого поточного року в конференц-залі готелю «Козацький» ВГО АППУ провела масштабний безкоштовний семінар для членів Асоціації - великих платників податків за участю фахівців Генеральної дирекції ВГО АППУ та провідних фахівців – лекторів ДФС України на тему: «Законодавчі новації на 2018 рік та основні вимоги до складання річної звітності за 2017 рік». 

Відкриваючи захід, Генеральний директор ВГО «Асоціація платників податків України» Людмила Герасименко привітала учасників семінару від себе особисто та від імені Асоціації платників податків України, наголосила, що це одна із найпотужніших громадських організацій, яка обєднала 6558 членів, представленої в усіх без винятку областях України. Зазначила, що в листопаді цього року АППУ відсвяткує 20-ту річницю з Дня свого створення. 

Людмила Герасименко подякувала усіх присутніх, що вони й надалі залишаються партнерами АППУ. Зазначила, що Асоціація є громадською неприбутковою та не політичною організацією. І як відомо, робота громадської організації здійснюється виключно за рахунок сплати вступних, членських внесків та благодійних, завдяки яким становище Асоціації значно зміцнюється, що дає можливість їй реалізувати свої основні завдання. 
Розповіла про плани Асоціації на 2018 рік та запросила присутніх долучатися до заходів, які АППУ планує провести цього року: акція «Біла хвиля», бізнес – форум «UKRAINE LEVEL UP - 2018», церемонії нагородження «Сумлінних платників – 2017» та ін. Генеральний директор зазначила, що Асоціація завжди відкрита до спілкування і фахівці готові відповісти на будь-які питання і відреагувати на пропозиції від усіх бажаючих.

Доповіла членам Асоціації про опрацьований Проект постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» від 09 лютого поточного року, розробленого Міністерством фінансів України. Відзначити, що ряд суттєвих зауважень, які неодноразово надавались та озвучувалися в ЗМІ Асоціацією, враховані Міністерством фінансів України, що є дуже позитивним. Зокрема: це стосується відміни преференцій для великих платників податків; чітко деталізований вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; вилучено із проекту Порядку суцільно із словосполучень «та/або» слово «або», яке завідомо передбачало можливість неоднозначного трактування посадовими особами контролюючого органу норм Порядку; до складу Комісії ДФС України з питань розгляду скарг включено уповноважену особу Міністерства фінансів України; в запропонованій формі рішення про відмову в реєстрації буде зазначатися чітка вмотивована підстава відмови, а у випадку ненадання та/або надання документів, які складені з порушенням законодавства, у формі буде зазначатися конкретний документ, якого це стосується; запроваджено електронний реєстр зупинених податкових накладних, а не в розрізі контролюючих органів, що дійсно зробить процес набагато прозорішим.

DSC 0277.JPG_1719407551Генеральний директор привітала усіх присутніх на семінарі з світлим і теплим тижнем - чудовим святом Масляною. І напередодні дня закоханих побажала всім любові, здоров’я, миру та добра! Не дивлячись на будь-які складнощі у житі, труднощі на роботі – закликала усіх цінувати і оберігати прекрасне почуття любові у своїх серцях.
Семінар читали спеціалісти Асоціації та найкращі фахівці Державної фіскальної служби України. Зокрема, про нові види та розміри неоподатковуваних доходів у 2018 році, про розмір ПСП та особливості декларування доходів громадян, отриманих у 2017 році, розповіла начальник Управління методології та роз’яснення податкового законодавства ВГО «Асоціація платників податків України» Ірина Білотіл. Особливу увагу лектор звернула на запровадження інформаційно-телекомунікаційної системи Єдиної бази даних звітів про оцінку майна, оскільки починаючи з 2018 року дохід від продажу об’єкта нерухомості визначатиметься виходячи з ціни, зазначеної в договорі купівлі – продажу, але не нижче оціночної вартості такого об’єкта, розрахованої відповідним органом та зареєстрованої в цій системі. Наголосила на новій формі Декларації про доходи та майновий стан, удосконаленій в частині відображення розстрочки сплати сум ПДФО, нарахованих на суму боргу за іпотечним кредитом, можливості відображення амортизаційних відрахувань ФОП на загальній системі та внесення відомостей по категорії платників щодо осіб, які припинили свою підприємницьку діяльність протягом звітного року.

Зі змінами в оподаткуванні землі та порядку їх застосування у 2018 році учасників семінару ознайомила начальник Управління захисту прав платників податків АППУ Катерина Гривнак. 

Начальник Управління адміністрування єдиного внеску, методології та розгляду звернень платників податків Департаменту податків і зборів з фізичних осіб ДФС України Світлана Кепіна виступила із доповіддю «Новації у справлянні ЄСВ в 2018 році». Лектор розповіла про збільшення з 2018 року максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, про вимоги щодо нарахування ЄСВ з МЗП та про особливості заповнення та подання звітності з ЄСВ. Фахівець ДФС України також застерегла учасників про можливі штрафні санкції за ухилення від взяття на облік або несвоєчасного подання заяви про взяття на облік платниками єдиного внеску, за несплату або несвоєчасну сплату ЄСВ, за донарахування своєчасно не нарахованого єдиного внеску тощо.

1302 1.jpg_495259373В.о. директора Департаменту методологічної та нормотворчої роботи Олексій Задорожний прочитав лекцію про актуальні питання з податку на прибуток підприємств. Лектор розповів про новації з податку на прибуток підприємств в частині уточнення та доповнення окремих понять, визначених статтею 14 Податкового Кодексу;, про уточнення порядку застосування міжнародного договору про уникнення подвійного оподаткування, про уточнення та введення нових різниць, що збільшують/зменшують фінансовий результат до оподаткування, про зміну строку подання річної податкової декларації з податку на прибуток підприємств тощо.

Про зміни щодо обчислення податку на додану вартість розповіла начальник відділу розгляду звернень з питань ПДВ Управління вдосконалення непрямого оподаткування цього ж Департаменту Алла Кононова. Особливу увагу у своєму виступі лектор приділила змінам в термінах формування податкового кредиту, нововведенням щодо строків реєстрації податкових накладних, новаціям в застосуванні діючих податкових пільг та запровадження нових пільг з 2018 року.

Участь у семінарі взяли кілька десятків представників великих, середні та малих підприємств України – членів ВГО АППУ та інші бажаючі. В кінці заходу лектори відповіли на численні питання практичного застосування норм податкового законодавства в частині ПДВ щодо реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до них в ЄДРПН, в частині прибутку на прибуток підприємств щодо віднесення до складу валових витрат суми безнадійної заборгованості, в частині ПДФО щодо оподаткування доходів отриманих платником податків у вигляді додаткового блага тощо.

Закриваючи семінар, Генеральний директор ВГО АППУ Людмила Герасименко зазначила, що подібні семінари планується проводити раз у квартал і запросила надсилати свої пропозиції щодо лекторів, податків, відомств тощо.

 

http://urb.org.ua/index.php/item/94-zystrich-z-predstavnykamy-uryady

4.jpg 1727021607

Зустріч розпочав Анатолій Долинний, президент Української Федерації Індустрії Безпеки, перелічивши ключові питання, які представники бізнесу бачать своїми пріоритетами на 2018 рік. «Серед пріоритетів – інституційна реформа Державної фіскальної служби та митниці, створення аналітичного органу з розслідування фінансових оборудок, лібералізація системи реєстрації ринкових операцій, спрощення процедур ведення бізнесу, деофшоризація тощо», - нагадав Анатолій Долинний. Він зазначив, що члени Ради Бізнесу планують активно працювати над реалізацією цих завдань, а також над іншими важливими для країни завданнями, які будуть погоджені коаліцією протягом сьогоднішньої зустрічі.

Заступник Міністра інфраструктури України з питань європейської інтеграції Віктор Довгий зупинився на необхідності змін транспортного законодавства та агрологістики: «Очікуємо, що транспортне законодавство зміниться, адже сьогодні напрацьовано 5 блоків законопроектів: про залізничний транспорт, автотранспорт (його допуск до ринку, компенсацію та технічну складову); про внутрішні перевезення (а саме річкові, днопоглиблення верхньої частини Дніпра тощо). Й останній блок законів - про безпечне перевезення вантажів. «Жорстокіше будемо карати за перевантаження: 64 вагові комплекси вже є в усіх областях. З початком сезону почнуть працювати», - зауважив заступник міністра.

Яна Бугримова, радник міністра фінансів України, керівник офісу реформ Мінфіну, пояснила ситуацію із реформою ДФС. Реформа складається з кількох елементів: зміна бачення та філософії ДФС, налаштування нових процесів роботи, робота з кадровим потенціалом. Мінфін минулого року визначив план дій з реформи ДФС, що складається з 19 пунктів, дорожню карту та потрібні бізнес-процеси. Наразі план майже готовий та планується до затвердження Кабміном. «Ми спробували зібрати донорську підтримку, домовилися з донорами ЄС та Канадою, аби були профінансовані тимчасові команди, - пояснила радник міністра. - Операційна частина – важлива для цієї реформи». Яна Бугрімова повідомила також, що Мінфін готує проект змін Митного кодексу України для його приведення у відповідність з Митним кодексом ЄС.

Ольги Трофімцева, заступник Міністра аграрної політики та продовольства України з питань європейської інтеграції розповіла членам Української Ради Бізнесу про розвиток агросектору, пріоритети та плани Міністерства. Вона повідомила, що 18 млрд доларів аграрний сектор України заробив минулого року на експорті. «Найперша наша увага – розвитку сільських територій, формуванню політики щодо створення робочих місць, - зауважила заступник міністра. - Другий крок – реформа держпідтримки, так 1% від агро ВВП буде йти на підтримку аграріїв. Це має буде сфокусована підтримка тваринництва, садівництва, придбання вітчизняної техніки. Третій крок – реформа лісового господарства, запобігання контрабанді. Й обов’язково – євроінтеграція, вступ в силу закону 2042 (наразі доопрацьовуємо підзаконні акти). Сподіваюся що він дасть імпульс в правильному напрямку. Міністерство відкрито до пропозиції та ми готові до спільної роботи з бізнес об’єднаннями.

У розмові взяв участь представник організації Центр UA, Микола Виговський, який розповів про особливості реформи виборчої системи України, про проект нового виборчого Кодексу, який прийнято у першому читанні та реалізація якого дозволить проводити вибори за відкритими списками. Він запропонував бізнес спільноті проаналізувати відповідні нормативно правові акти та сприяти прийняттю цього важливого проекту у цьому році.

Учасники зустрічі привітали нового, 64-ого учасника Української Ради Бізнесу – Всеукраїнську асоціацію імпортерів м’яса та м’ясопродуктів, яка приєдналась до коаліції бізнес-об’єднань «Україньска рада бізнесу» в січні 2018 року.

Протягом двогодинної дискусії представники бізнесу та влади обговорили висловлені пропозиції та домовились про співпрацю та регулярні зустрічі протягом 2018 року.

ads
ads
ads
ads
ads