Новини АППУ (291)

DSC 0333.JPG_1719407551

 

17 лютого поточного року у Києві відбувся Форум громадянського суспільства, організований Всеукраїнським центром сприяння підприємницькій діяльності (ВЦСПД). Метою заходу було активізувати діалог між неурядовими та урядовими установами та організаціями, об’єднати громадянське суспільство для спільного розроблення та лобіювання змін до законодавства України, які дали б поштовх економічному розвитку Україні. 

Відкриваючи Форум, засновник ВЦСПД, координатор Громадянського руху «Спільна справа» Олександр Данилюк зазначив, що в Україні досі немає системної урядової програми щодо збільшення робочих місць та розвитку підприємництва. Натомість зберігаються ганебні факти репресій з боку дозвільних та фіскальних органів.

«Невдовзі президентські вибори, і уряд та учасники політичного процесу будуть сфокусовані на іншому. Та площина, в якій звикли вести передвиборчі дебати наші політики, лежить далеко від поля реальної економіки. Через це час для змін надзвичайно зручний. Консолідувавши зусилля бізнес-асоціації, організацій роботодавців, інших інститутів громадянського суспільства, які мають практичні пропозиції, ми могли б зламати цю практику та нав’язати абсолютно інший порядок денний», - сказав Олександр Данилюк.

DSC 0297.JPG_1719407551Президент АППУ Грігол Катамадзе у своєму виступі презентував проект Ліберального Податкового кодексу України, який передбачає суттєве скорочення податкового навантаження на підприємців та створення умов для розвитку бізнесу. Зокрема, скорочення чисельності податків з 13 до 9, введення податку на виведений капітал, зменшення навантаження на фонд оплати праці з поступовим зниженням ставки до 20%, запровадження мораторію на перевірки фізичних осіб - підприємців зі статусом мікробізнесу та малого бізнесу, створення вільних індустріальних зон з додатковими податковими пільгами та інше. 

«Ми захищаємо платників податків. І ми маємо зробити усе для того, аби бізнес не виживав, а працював. Ми бачимо, що кожного року вносяться якісь зміни до чинного Податкового кодексу України, але вони не дають результату. Весь процес обговорення законодавчих змін переконав нас у правильності рішення щодо необхідності прийняття єдиного системного документа, який допоможе розпочати в державі процес реінвестування у власне виробництво і тим самим розвивати вітчизняний бізнес. Тому ми з колегами розробили проект нового, ліберального Податкового кодексу України, покликаного забезпечити гідні умови для становлення та пріоритетного розвитку національного підприємництва та розквіту нашої держави. Основні положення проекту ліберального Податкового кодексу України, базуються на вимогах сьогодення, згідно з якими податкова система України має бути гнучкою і швидко реагувати на зміни в суспільстві і економіці», - підкреслив Грігол Катамадзе. 

«Ми повинні об’єднати зусилля і спробувати переконати владу прийняти правильні, корисні закони, потрібні кожному з нас», - зазначив Президент АППУ.

DSC 0300.JPG_834850790Кожному учаснику Форуму було запропоновано надати свої пропозиції щодо законодавчих змін, які можуть позитивно вплинути на розвиток держави. І , як сказав Олександр Данилюк, під час заходу було зібрано велику кількість пропозицій. 

«Ми їх зберемо з тим, щоб створити єдину платформу вимог та почати спільно лобіювати ці зміни. Спілкуючись з парламентом та урядом, залучаючи наших західних партнерів. Бо хто краще, ніж ми, знає наші проблеми?! Очевидно, ми маємо бути джерелом цієї інформації. Це питання виживання нашої держави», - заявив засновник ВЦСПД. 

Перед учасниками Форуму також виступили керівник інвестиційного центру Дніпра, екс-керівник департаменту інвестицій та інновацій Мінекономіки Володимир Панченко, керівник «Ліга Бізнес клубу», радіо- та телеведуча Юлія Бурковська, політичний експерт, директор проекту «Слово і Діло» Валентин Гладких, член Громадської Ради Доброчесності, яка здійснює відбір суддів, адвокат Катерина Смірнова, голова асоціації «Біопаливо» Тарас Миколаєнко, керівник Міжнародного центру Балто-чорноморських досліджень Ірина Верещук.

 

 

DSC 0230.JPG_171940755113 лютого поточного року в конференц-залі готелю «Козацький» ВГО АППУ провела масштабний безкоштовний семінар для членів Асоціації - великих платників податків за участю фахівців Генеральної дирекції ВГО АППУ та провідних фахівців – лекторів ДФС України на тему: «Законодавчі новації на 2018 рік та основні вимоги до складання річної звітності за 2017 рік». 

Відкриваючи захід, Генеральний директор ВГО «Асоціація платників податків України» Людмила Герасименко привітала учасників семінару від себе особисто та від імені Асоціації платників податків України, наголосила, що це одна із найпотужніших громадських організацій, яка обєднала 6558 членів, представленої в усіх без винятку областях України. Зазначила, що в листопаді цього року АППУ відсвяткує 20-ту річницю з Дня свого створення. 

Людмила Герасименко подякувала усіх присутніх, що вони й надалі залишаються партнерами АППУ. Зазначила, що Асоціація є громадською неприбутковою та не політичною організацією. І як відомо, робота громадської організації здійснюється виключно за рахунок сплати вступних, членських внесків та благодійних, завдяки яким становище Асоціації значно зміцнюється, що дає можливість їй реалізувати свої основні завдання. 
Розповіла про плани Асоціації на 2018 рік та запросила присутніх долучатися до заходів, які АППУ планує провести цього року: акція «Біла хвиля», бізнес – форум «UKRAINE LEVEL UP - 2018», церемонії нагородження «Сумлінних платників – 2017» та ін. Генеральний директор зазначила, що Асоціація завжди відкрита до спілкування і фахівці готові відповісти на будь-які питання і відреагувати на пропозиції від усіх бажаючих.

Доповіла членам Асоціації про опрацьований Проект постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» від 09 лютого поточного року, розробленого Міністерством фінансів України. Відзначити, що ряд суттєвих зауважень, які неодноразово надавались та озвучувалися в ЗМІ Асоціацією, враховані Міністерством фінансів України, що є дуже позитивним. Зокрема: це стосується відміни преференцій для великих платників податків; чітко деталізований вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; вилучено із проекту Порядку суцільно із словосполучень «та/або» слово «або», яке завідомо передбачало можливість неоднозначного трактування посадовими особами контролюючого органу норм Порядку; до складу Комісії ДФС України з питань розгляду скарг включено уповноважену особу Міністерства фінансів України; в запропонованій формі рішення про відмову в реєстрації буде зазначатися чітка вмотивована підстава відмови, а у випадку ненадання та/або надання документів, які складені з порушенням законодавства, у формі буде зазначатися конкретний документ, якого це стосується; запроваджено електронний реєстр зупинених податкових накладних, а не в розрізі контролюючих органів, що дійсно зробить процес набагато прозорішим.

DSC 0277.JPG_1719407551Генеральний директор привітала усіх присутніх на семінарі з світлим і теплим тижнем - чудовим святом Масляною. І напередодні дня закоханих побажала всім любові, здоров’я, миру та добра! Не дивлячись на будь-які складнощі у житі, труднощі на роботі – закликала усіх цінувати і оберігати прекрасне почуття любові у своїх серцях.
Семінар читали спеціалісти Асоціації та найкращі фахівці Державної фіскальної служби України. Зокрема, про нові види та розміри неоподатковуваних доходів у 2018 році, про розмір ПСП та особливості декларування доходів громадян, отриманих у 2017 році, розповіла начальник Управління методології та роз’яснення податкового законодавства ВГО «Асоціація платників податків України» Ірина Білотіл. Особливу увагу лектор звернула на запровадження інформаційно-телекомунікаційної системи Єдиної бази даних звітів про оцінку майна, оскільки починаючи з 2018 року дохід від продажу об’єкта нерухомості визначатиметься виходячи з ціни, зазначеної в договорі купівлі – продажу, але не нижче оціночної вартості такого об’єкта, розрахованої відповідним органом та зареєстрованої в цій системі. Наголосила на новій формі Декларації про доходи та майновий стан, удосконаленій в частині відображення розстрочки сплати сум ПДФО, нарахованих на суму боргу за іпотечним кредитом, можливості відображення амортизаційних відрахувань ФОП на загальній системі та внесення відомостей по категорії платників щодо осіб, які припинили свою підприємницьку діяльність протягом звітного року.

Зі змінами в оподаткуванні землі та порядку їх застосування у 2018 році учасників семінару ознайомила начальник Управління захисту прав платників податків АППУ Катерина Гривнак. 

Начальник Управління адміністрування єдиного внеску, методології та розгляду звернень платників податків Департаменту податків і зборів з фізичних осіб ДФС України Світлана Кепіна виступила із доповіддю «Новації у справлянні ЄСВ в 2018 році». Лектор розповіла про збільшення з 2018 року максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, про вимоги щодо нарахування ЄСВ з МЗП та про особливості заповнення та подання звітності з ЄСВ. Фахівець ДФС України також застерегла учасників про можливі штрафні санкції за ухилення від взяття на облік або несвоєчасного подання заяви про взяття на облік платниками єдиного внеску, за несплату або несвоєчасну сплату ЄСВ, за донарахування своєчасно не нарахованого єдиного внеску тощо.

1302 1.jpg_495259373В.о. директора Департаменту методологічної та нормотворчої роботи Олексій Задорожний прочитав лекцію про актуальні питання з податку на прибуток підприємств. Лектор розповів про новації з податку на прибуток підприємств в частині уточнення та доповнення окремих понять, визначених статтею 14 Податкового Кодексу;, про уточнення порядку застосування міжнародного договору про уникнення подвійного оподаткування, про уточнення та введення нових різниць, що збільшують/зменшують фінансовий результат до оподаткування, про зміну строку подання річної податкової декларації з податку на прибуток підприємств тощо.

Про зміни щодо обчислення податку на додану вартість розповіла начальник відділу розгляду звернень з питань ПДВ Управління вдосконалення непрямого оподаткування цього ж Департаменту Алла Кононова. Особливу увагу у своєму виступі лектор приділила змінам в термінах формування податкового кредиту, нововведенням щодо строків реєстрації податкових накладних, новаціям в застосуванні діючих податкових пільг та запровадження нових пільг з 2018 року.

Участь у семінарі взяли кілька десятків представників великих, середні та малих підприємств України – членів ВГО АППУ та інші бажаючі. В кінці заходу лектори відповіли на численні питання практичного застосування норм податкового законодавства в частині ПДВ щодо реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до них в ЄДРПН, в частині прибутку на прибуток підприємств щодо віднесення до складу валових витрат суми безнадійної заборгованості, в частині ПДФО щодо оподаткування доходів отриманих платником податків у вигляді додаткового блага тощо.

Закриваючи семінар, Генеральний директор ВГО АППУ Людмила Герасименко зазначила, що подібні семінари планується проводити раз у квартал і запросила надсилати свої пропозиції щодо лекторів, податків, відомств тощо.

 

http://urb.org.ua/index.php/item/94-zystrich-z-predstavnykamy-uryady

4.jpg 1727021607

Зустріч розпочав Анатолій Долинний, президент Української Федерації Індустрії Безпеки, перелічивши ключові питання, які представники бізнесу бачать своїми пріоритетами на 2018 рік. «Серед пріоритетів – інституційна реформа Державної фіскальної служби та митниці, створення аналітичного органу з розслідування фінансових оборудок, лібералізація системи реєстрації ринкових операцій, спрощення процедур ведення бізнесу, деофшоризація тощо», - нагадав Анатолій Долинний. Він зазначив, що члени Ради Бізнесу планують активно працювати над реалізацією цих завдань, а також над іншими важливими для країни завданнями, які будуть погоджені коаліцією протягом сьогоднішньої зустрічі.

Заступник Міністра інфраструктури України з питань європейської інтеграції Віктор Довгий зупинився на необхідності змін транспортного законодавства та агрологістики: «Очікуємо, що транспортне законодавство зміниться, адже сьогодні напрацьовано 5 блоків законопроектів: про залізничний транспорт, автотранспорт (його допуск до ринку, компенсацію та технічну складову); про внутрішні перевезення (а саме річкові, днопоглиблення верхньої частини Дніпра тощо). Й останній блок законів - про безпечне перевезення вантажів. «Жорстокіше будемо карати за перевантаження: 64 вагові комплекси вже є в усіх областях. З початком сезону почнуть працювати», - зауважив заступник міністра.

Яна Бугримова, радник міністра фінансів України, керівник офісу реформ Мінфіну, пояснила ситуацію із реформою ДФС. Реформа складається з кількох елементів: зміна бачення та філософії ДФС, налаштування нових процесів роботи, робота з кадровим потенціалом. Мінфін минулого року визначив план дій з реформи ДФС, що складається з 19 пунктів, дорожню карту та потрібні бізнес-процеси. Наразі план майже готовий та планується до затвердження Кабміном. «Ми спробували зібрати донорську підтримку, домовилися з донорами ЄС та Канадою, аби були профінансовані тимчасові команди, - пояснила радник міністра. - Операційна частина – важлива для цієї реформи». Яна Бугрімова повідомила також, що Мінфін готує проект змін Митного кодексу України для його приведення у відповідність з Митним кодексом ЄС.

Ольги Трофімцева, заступник Міністра аграрної політики та продовольства України з питань європейської інтеграції розповіла членам Української Ради Бізнесу про розвиток агросектору, пріоритети та плани Міністерства. Вона повідомила, що 18 млрд доларів аграрний сектор України заробив минулого року на експорті. «Найперша наша увага – розвитку сільських територій, формуванню політики щодо створення робочих місць, - зауважила заступник міністра. - Другий крок – реформа держпідтримки, так 1% від агро ВВП буде йти на підтримку аграріїв. Це має буде сфокусована підтримка тваринництва, садівництва, придбання вітчизняної техніки. Третій крок – реформа лісового господарства, запобігання контрабанді. Й обов’язково – євроінтеграція, вступ в силу закону 2042 (наразі доопрацьовуємо підзаконні акти). Сподіваюся що він дасть імпульс в правильному напрямку. Міністерство відкрито до пропозиції та ми готові до спільної роботи з бізнес об’єднаннями.

У розмові взяв участь представник організації Центр UA, Микола Виговський, який розповів про особливості реформи виборчої системи України, про проект нового виборчого Кодексу, який прийнято у першому читанні та реалізація якого дозволить проводити вибори за відкритими списками. Він запропонував бізнес спільноті проаналізувати відповідні нормативно правові акти та сприяти прийняттю цього важливого проекту у цьому році.

Учасники зустрічі привітали нового, 64-ого учасника Української Ради Бізнесу – Всеукраїнську асоціацію імпортерів м’яса та м’ясопродуктів, яка приєдналась до коаліції бізнес-об’єднань «Україньска рада бізнесу» в січні 2018 року.

Протягом двогодинної дискусії представники бізнесу та влади обговорили висловлені пропозиції та домовились про співпрацю та регулярні зустрічі протягом 2018 року.

 

http://urb.org.ua/index.php/item/94-zystrich-z-predstavnykamy-uryady

4.jpg 1727021607

Зустріч розпочав Анатолій Долинний, президент Української Федерації Індустрії Безпеки, перелічивши ключові питання, які представники бізнесу бачать своїми пріоритетами на 2018 рік. «Серед пріоритетів – інституційна реформа Державної фіскальної служби та митниці, створення аналітичного органу з розслідування фінансових оборудок, лібералізація системи реєстрації ринкових операцій, спрощення процедур ведення бізнесу, деофшоризація тощо», - нагадав Анатолій Долинний. Він зазначив, що члени Ради Бізнесу планують активно працювати над реалізацією цих завдань, а також над іншими важливими для країни завданнями, які будуть погоджені коаліцією протягом сьогоднішньої зустрічі.

Заступник Міністра інфраструктури України з питань європейської інтеграції Віктор Довгий зупинився на необхідності змін транспортного законодавства та агрологістики: «Очікуємо, що транспортне законодавство зміниться, адже сьогодні напрацьовано 5 блоків законопроектів: про залізничний транспорт, автотранспорт (його допуск до ринку, компенсацію та технічну складову); про внутрішні перевезення (а саме річкові, днопоглиблення верхньої частини Дніпра тощо). Й останній блок законів - про безпечне перевезення вантажів. «Жорстокіше будемо карати за перевантаження: 64 вагові комплекси вже є в усіх областях. З початком сезону почнуть працювати», - зауважив заступник міністра.

Яна Бугримова, радник міністра фінансів України, керівник офісу реформ Мінфіну, пояснила ситуацію із реформою ДФС. Реформа складається з кількох елементів: зміна бачення та філософії ДФС, налаштування нових процесів роботи, робота з кадровим потенціалом. Мінфін минулого року визначив план дій з реформи ДФС, що складається з 19 пунктів, дорожню карту та потрібні бізнес-процеси. Наразі план майже готовий та планується до затвердження Кабміном. «Ми спробували зібрати донорську підтримку, домовилися з донорами ЄС та Канадою, аби були профінансовані тимчасові команди, - пояснила радник міністра. - Операційна частина – важлива для цієї реформи». Яна Бугрімова повідомила також, що Мінфін готує проект змін Митного кодексу України для його приведення у відповідність з Митним кодексом ЄС.

Ольги Трофімцева, заступник Міністра аграрної політики та продовольства України з питань європейської інтеграції розповіла членам Української Ради Бізнесу про розвиток агросектору, пріоритети та плани Міністерства. Вона повідомила, що 18 млрд доларів аграрний сектор України заробив минулого року на експорті. «Найперша наша увага – розвитку сільських територій, формуванню політики щодо створення робочих місць, - зауважила заступник міністра. - Другий крок – реформа держпідтримки, так 1% від агро ВВП буде йти на підтримку аграріїв. Це має буде сфокусована підтримка тваринництва, садівництва, придбання вітчизняної техніки. Третій крок – реформа лісового господарства, запобігання контрабанді. Й обов’язково – євроінтеграція, вступ в силу закону 2042 (наразі доопрацьовуємо підзаконні акти). Сподіваюся що він дасть імпульс в правильному напрямку. Міністерство відкрито до пропозиції та ми готові до спільної роботи з бізнес об’єднаннями.

У розмові взяв участь представник організації Центр UA, Микола Виговський, який розповів про особливості реформи виборчої системи України, про проект нового виборчого Кодексу, який прийнято у першому читанні та реалізація якого дозволить проводити вибори за відкритими списками. Він запропонував бізнес спільноті проаналізувати відповідні нормативно правові акти та сприяти прийняттю цього важливого проекту у цьому році.

Учасники зустрічі привітали нового, 64-ого учасника Української Ради Бізнесу – Всеукраїнську асоціацію імпортерів м’яса та м’ясопродуктів, яка приєдналась до коаліції бізнес-об’єднань «Україньска рада бізнесу» в січні 2018 року.

Протягом двогодинної дискусії представники бізнесу та влади обговорили висловлені пропозиції та домовились про співпрацю та регулярні зустрічі протягом 2018 року.

 

IMG 7893.JPG_495259373

17 січня поточного року у Верховній Раді України відбулося засідання Комітету з питань податкової та митної політики під керівництвом Ніни Южаніної. У засіданні також узяв участь в.о. Голови Державної фіскальної служби України Мирослав Продан, народні депутати України, представники Міністерства фінансів України, громадські діячі та підприємці.

Перше питання Порядку денного стосувалося стану реєстрації податкових накладних з 1 січня поточного року і розблокування їх у Єдиному реєстрі податкових накладних після внесення змін до Податкового Кодексу України, в звязку з набранням чинності Закону України від 07.12.2017року № 2245 на сьогоднішній день. Мирослав Продан доповів, що вже зареєстровано 32,4 тис. податкових накладних, а ще 2,7 тис. на загальну суму 360 млн. грн. очікує реєстраційного ліміту поповнення електронного рахунку в СЄА ПДВ, оскільки Комісією прийнято рішення про їх реєстрацію, але в Системі у цих платників недостатньо коштів для реєстрації податкових накладних. «Усього більше як 7000 платникам податків зареєстровано накладні відповідно до Закону, який вступив у дію з 1 січня 2018 року, - зазначив в.о. Голови ДФС України. – Ще 9000 на суму близько 5 млн. грн. мають зареєструватися найближчим часом. Серед проблем, чому це досі не відбувається – величезне навантаження на поштові відділення, через що затримуються матеріали. Буває, що підприємці невірно вказують дані у матеріалах, це теж ускладнює реєстрацію. Також часто скарги на оскаржувальні рішення направляються до територіальних органів ДФС всупереч чинному законодавству. В результаті, суд за місцем реєстрації платника податків приймає цю заяву до розгляду, потім під час розгляду змінюється сторона, і таким чином знову затягується процедура в часі».

Для доповіді ситуації від імені українського бізнесу, слово надали Президенту «ВГО АППУ» Гріголу Катамадзе, як представнику найбільшого в Україні бізнес-об’єднанню. 
«Перша складова питання, яке ми сьогодні розглядаємо, – це проблема блокування податкових накладних, яка існує з минулого року і по сьогодні. Найважливішим в даний час є вирішення питання щодо тих накладних, які були заблоковані у період до 01.01.2018 року та на цей час не розблоковані. Для цього, на нашу думку, необхідно терміново застосувати процедуру повторного розгляду документів цих компаній Комісією та у найкоротші терміни розблокувати накладні законослухняного бізнесу. Друга складова виникне в березні цього року, коли буде прийнята Постанова Кабінету Міністрів України щодо нових Критеріїв оцінки ризиків.

«Українська Ради Бізнесу, до складу якої увійшло 63 бізнес-асоціації, в тому числі і Асоціація платників податків України, підготувала Звернення до Прем’єр-міністра України, до Вас, шановна Ніно Петрівно, до Міністра фінансів України і до в.о. Голови ДФС України. У Зверненні висловлені конкретні пропозиції щодо Порядку зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. І ми би просили, щоб до того, як Кабмін прийме цю Постанову, зібрати ще раз представників бізнес-асоціацій для обговорення остаточного варіанту Порядку. Ми були на попередніх робочих зустрічах, але далеко не всі наші пропозиції враховані, а серед них є надзвичайно важливі, й ігнорування їх призведе у подальшому знову ж таки до проблем. Фахівці Асоціації вважають величезною помилкою однією із ознак на відповідність визначати тільки великих платник податків. На наше глибоке переконання це створює преференції для великих платників податків. Якщо це велике підприємство, яке платить чималі податки, то воно має право здійснювати ризикові операції? Знову весь тягар «недосконалості Системи» впаде на малих та середніх платників. Держава нікому не повинна надавати таких переваг. Система повинна працювати однаково для всіх без винятку в рівних умовах.
Тому зараз передаю пропозиції 63-х бізнес-асоціацій, які об’єдналися в Українську Раду бізнесу, Мирославу Васильовичу і держсекретарю Міністерства фінансів України Євгену Капінусу. І я б дуже не хотів, щоб ми влітку знову поверталися до цього питання, обговорювали проблеми, які виникли, бо зараз щось не врахували. Треба зняти напругу у бізнес-середовищі і я маю надію що будуть відпрацьовані якісні Критерії оцінки ризиків, що дасть можливість звести до мінімуму блокування податкових накладних реальному бізнесу. В даний час Асоціація не стоїть осторонь, а активно приймає участь в розробці Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкових накладних в групі фахівців Моніторингового центру ДФС України, за що хочу особисто подякувати шановного Мирослава Васильовича за надану можливість приймати участь у обговоренні проекту Порядку і фахівцям нашої Асоціації».

Грігол Катамадзе передав пропозиції Асоціації платників податків України в.о. Голови ДФС України Мирославу Продану до проекту постанови Кабінету Міністрів України щодо Порядку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН та зауважив, що «від того, якої якості будуть Критерії оцінки ризиків, залежить повноцінне ведення господарської діяльності підприємств та їх сумлінне виконання обов’язків зі сплати податків до бюджету». Разом із пропозиціями Президент ВГО АППУ передав Мирославу Продану документ з переліком конкретних підприємств практично з кожної області України, які на сьогодні мають проблеми нерозблокованих та незареєстрованих податкових накладних.

«Це дуже добре, що у Вас є такі дані, - відреагувала Ніна Южаніна. – З 35 тисяч у нас лишилося близько 9000 проблемних податкових накладних. Давайте у спокійній формі доведемо цей Порядок до більш-менш ясного розуміння і нами, як Комітетом, і Вами, щоб ми не говорили потім один на одного різні «погані речі». Ми не можемо зробити Систему досконалою, не можемо врахувати абсолютно всі пропозиції та зауваження, але якщо Ви вважаєте, що Ваш Порядок її хоч трохи удосконалить, я погоджуся з Вами».

Голова Комітету ВР України з питань податкової та митної політики зауважила, що все одно доведеться повертатися до цього питання, оскільки нова Система також навряд чи виявиться досконалою.

 

У грудні цього року набрав чинності Закон про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів.

Аби детальніше розповісти про ці нововведення? у Головному управлінні ДФС у Тернопільській області відбувся спільний із представниками Тернопільського відділення Асоціації платників податків України семінар на тему «Новели процесуального законодавства. Нові процесуальні кодекси: Кодекс адміністративного судочинства України,  Цивільний процесуальний кодекс України».

У заході взяли участь судді, адвокати, юристи, а також працівники фіскального відомства.

Із головними новелами цивільного процесуального законодавства та адміністративного судочинства, з якими майже кожен із зазначених фахівців зіткнувся з моменту набрання вищенаведеним нормативним актом законної сили (15 грудня 2017 року) присутніх ознайомили заступник Голови Тернопільського окружного адміністративного суду Андрій Осташ та суддя Тернопільського окружного адміністративного суду Андрій Жук.

За словами лекторів, норми цього Закону значно розширюють способи судового захисту та засоби доказування у судовому процесі, забезпечують його відкритість та прозорість, спрямовані на добросовісність користування процесуальними правами, справедливу компенсацію судових витрат, розумні строки розгляду справ, сталість судової практики, правову визначеність. Також передбачено запровадження системи «електронного суду», яка спростить комунікацію із судом та зменшить витрати на утримання судової системи.

«Одним з концептуальних положень Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАСУ) у новій редакції є розширення засобів доказування шляхом включення до переліку доказів, що можуть підтверджувати обставини, які мають значення для правильного вирішення справи, електронних доказів, - зазначив Андрій Осташ. - Нововведенням також є те, що під час вирішення справи по суті суд повинен оцінювати не лише належність та допустимість доказів, але й їхню достатність та достовірність».

Заступник голови адмінсуду відмітив і те, що відповідно до норм КАСУ у новій редакції подання доказів обмежене у часі. Крім цього, розширено можливості учасників справи подавати до суду висновок експерта та впроваджено можливість залучення експерта в галузі права.

 «Новації до Кодексу адміністративного судочинства, які вступили в дію 15 грудня цього року, містять досить багато позитивних моментів. Серед них, зокрема, розмежування юрисдикції, виходячи з предмета спору, розширення способів судового захисту та засобів доказування, спрощення та прискорення розгляду малозначних справ та справ незначної складності, запровадження механізмів запобігання зловживанню процесуальними правами тощо. Однак основними новаціями вважаю запровадження інституту типової та зразкової справи, а також врегулювання спору за участю судді», - додав суддя Андрій Жук.

Позитивним на його думку є встановлення ефективного судового контролю за виконанням рішень в адміністративних справах, що, у свою чергу, сприятиме зменшенню скарг проти України в Європейському суді з прав людини. Адже близько 70% скарг проти України стосуються саме тривалого невиконання судових рішень з боку держави.

25532157 968911703257400_4745335875852881457_o

25531821 968911769924060_7255502663444473957_o

25587944 968911356590768_4070261578754421098_o

 

Прем’єр-міністру України Гройсману В. Б.

Міністру фінансів України Данилюку О. О.

Голові Верховної Ради України Парубію А. В.

Голові Комітету Верховної Ради України з питань податкової та митної політики Южаніній Н. П.

http://urb.org.ua/index.php/item/82-zvernennya-do-vlady-spivpratsia-priorytety

Відповідаючи на зростаючий запит українського суспільства та бізнесу на пришвидшення економічних та інституціональних реформ, 13 листопада 2017 року представники десятків бізнес-асоціацій країни утворили спільне об’єднання – Українську Раду Різнесу (УРБ) – метою якого є забезпечення сталого економічного розвитку країни, єдиних для всіх правил гри, інвестиційної привабливості та конкурентоспроможності вітчизняної економіки. До складу об’єднання увійшло 63 бізнес-асоціації, членами яких є 27 тисяч підприємств з більш ніж 20 різних секторів економіки.

Основними пріоритетами діяльності Української Ради Бізнесу було визначено сприяння інституційній реформі фіскальних органів, зокрема остаточну ліквідацію податкової міліції та створення незалежного аналітичного органу для розслідування фінансових злочинів; сприяння реформі ДФС та митниці спільно з представниками Кабінету Міністрів, народними депутатами, представниками експертного та бізнес-середовища.

Крім цього, учасники УРБ наголосили на необхідності створення рівних умов для всіх імпортерів, мінімізації впливу схем ухилення від податків та зборів при перетині товарами кордону України, а також на необхідності лібералізації та спрощення системи реєстрації розрахункових операцій. Представники бізнес-асоціацій підтримали законодавчі ініціативи щодо ліквідації неефективного податку на прибуток підприємств та впровадження оподаткування розподіленого прибутку, як кроку, що здатен у короткостроковій перспективі залучити додаткові інвестиційні ресурси у розвиток економіки.

Незважаючи на конкуренцію у різних секторах економіки, представники українського бізнесу домовились боротись за спільні інтереси – сильну, незалежну та успішну Україну. До цього ми закликаємо також і представників різних гілок української влади. Просимо вас утриматися від політичного протистояння, яке суттєво ускладнює реалізацію ключових реформ, унеможливлює оперативне вирішення проблем, що виникають у платників податків, та вцілому знижує довіру суспільства до влади та її ініціатив. Закликаємо всі гілки влади негайно перейти до спільної конструктивної роботи заради розвитку країни.

Представники УРБ готові долучитись до плідної співпраці з представниками української влади у питаннях запровадження ключових економічних реформ та надати будь-яку допомогу для проведення таких реформ. Відкладання давно назрілих змін щодня коштує країні нових робочих місць, призводить до втрати можливостей розвитку соціальної сфери та інфраструктури. Зволікання з економічними реформами наразі є неприйнятним, тому ми, як представники об’єднаного українського бізнесу, готові об’єднати свої зусилля з представниками виконавчої та законодавчої влади задля досягнення спільної мети – побудови успішної України.

Повний список завдань наведено у Меморандумі Української Ради Бізнесу.
Детальніше про погоджені пріорітети Ради - за посиланням.


З повагою

Члени Української Ради Бізнесу

 

На установчих зборах, які відбулися 18 жовтня 2017 року сформовано
новий склад Громадської ради при Міністерстві фінансів України.

Як відомо, Громадська рада при Міністерстві фінансів України
утворюється відповідно до постанови Кабінету Міністрів України «Про
забезпечення участі громадськості у формуванні та реалізації державної
політики» від 3 листопада 2010 року № 996. До її складу можуть бути
обрані представники громадських об’єднань, релігійних, благодійних
організацій, творчих спілок, професійних спілок та їх об’єднань, асоціацій,
організацій роботодавців та їх об’єднань, недержавних засобів масової
інформації, які зареєстровані в установленому порядку і провадять свою
діяльність у сфері, що пов’язана з діяльністю міністерства.
Увійти до оновленої Громадської ради при Мінфіні виявляли бажання
представники 114 організацій. Загалом до складу Громадської ради, яка
представляє громадянське суспільство, що контролює діяльність
представників влади, увійшло 81 особа.

Склад Громадської ради при Міністерстві фінансів Українизатверджений Наказом Міністерства фінансів України 6 листопада 2017року за № 916 (додається).

Громадська рада при Міністерстві фінансів України є тимчасовим
консультативно-дорадчим органом, утвореним для сприяння участі
громадськості в управлінні державними справами, здійснення громадського
контролю за діяльністю Міністерства Фінансів України, налагодження
ефективної взаємодії Мінфіну з громадськістю, врахування громадської
думки під час формування та реалізації державної політики у сферах,
визначених Положенням про Мінфін, затвердженим постановою Кабінету
Міністрів України від 20.08.2014 № 375.

Асоціація платників податків України вважає, що команда активістів і
однодумців стане гарною підмогою Мінфіну, в першу чергу, в питаннях
реформування податкової системи. Ми готові активно долучатися до
процесу реалізації державних реформ, адже ефективна комунікація між
владою та громадськістю набирає все більшого значення для розвитку
громадянського суспільства.

 

На порядку денному були наступні питання:

— служба фінансових розслідувань;

— реалізація плану митної реформи;

— реформа ДФС, цифрові РРО;

— заміна Податку на прибуток Податком на виведений капітал.

У своєму виступі Грігол Катамадзе акцентував увагу на тому, що дуже важливо в найкоротший час створити Службу фінансових розслідувань та те, що Міністерство фінансів України разом з експертами звичайно зробили дуже серйозний крок вперед по підготовці законопроекту. Але до цього законопроекту є зауваження, в тому числі з питання зарплат для працівників, які повинні стати однією з мотивуючих факторів для них і вони не повинні бути нижчими, ніж у керівництва Нацбанку України. Також було підняте питання про підпорядкування новостворюваної структури. "З урахуванням сучасних реалій, може варто на законодавчому рівні передбачити створення такого окремого органу виконавчої влади при КМУ" - зазначив Катамадзе.

Також було відзначено, що бізнес вітає позитивні зусилля, які Мінфін і профільний комітет доклали за останній тиждень для зближення позицій по вирішенню проблеми, що виникла з блокування податкових накладних. Катамадзе поцікавився як просуваються справи в цьому напрямку після 15 листопада п.р., коли на комітетських слуханнях була досягнута домовленість на протязі двох тижнів максимально зблизити позиції. Міністр фінансів Олександр Данилюк заявив, що робоча група міністерства активно працює в цьому напрямку і що є ймовірність за наступний тиждень максимально зблизити позиції.

Під час обговорення питання про реформування митної служби експертом Андрієм Голованцем було піднято питання коли ж в службі буде призначений заступник у справах митниці, який буде імплементувати досягнуті домовленості. З цього питання на зустрічі чіткої відповіді не надано. Необхідно відзначити, що також було підняте питання про долю законопроекту ПнВК. Відповідь Мінфіну виявилася невтішною - з великою часткою ймовірності цей законопроект не буде прийнятий до кінця 2017 року.

Під кінець зустрічі, в своєму заключному слові Грігол Катамадзе звертаючись до Міністра ще раз наголосив на необхідності прийняття нового Ліберального податкового кодексу України та Нового митного кодексу, як системних документів, які стануть точкою відліку нових взаємин між бізнесом і державою. Міністр фінансів дуже жваво на це відреагував і відзначив, що повністю підтримує такий підхід, але не впевнений, що в наступному року, коли країна увійде в передвиборну "турбулентність", парламент буде готовий приймати такі рішення.

ads
ads
ads
ads
ads