Новини АППУ (269)

 

13102017

Незалежні громадські організації у будь-якому суспільстві є невід’ємною частиною демократії. В нашій країні громадські організації відіграють роль тієї рушійної сили, яка сприяє реформуванню і розвитку держави. Проте, через недосконалість законодавства більшість громадських організацій опинилися або невдовзі можуть опинитися «поза законом».

В діючій редакції Закону України «Про громадські об’єднання» визначено, що засновниками та членами (учасниками) громадської організації можуть бути лише фізичні особи. Норма щодо можливості членства в громадських організаціях юридичних осіб відсутня. Втім, на момент створення багатьох громадських організацій заборони щодо членства юридичних осіб не існувало. 

Пункт 4 Розділу V «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про громадські обєднання» вимагає від громадських організацій привести свої Статути (положення) у відповідність до вимог цього закону 01 січня 2018 року. Виникає питання: як мають виконати цю вимогу закону громадські організації, до складу яких входять, в тому числі юридичні особи?

Внаслідок відсутності в чинній редакції Закону України «Про громадські обєднання» норм, які б регламентували можливість членства в громадських організаціях юридичних осіб, на сьогодні більшість громадських організацій опинилися «поза законом», так як привести свої Статути у відповідність до нього є неможливим.

Так, ВГО «Асоціація платників податків України» була легалізована 19 років тому. На сьогодні вона об’єднує понад 6500 членів, з яких біля 47% є юридичними особами. У відповідності до вимог діючого законодавства, до кінця 2017 року Асоціація повинна виключити зі свого складу усіх членів – юридичних осіб.
Я, як Президент ВГО «Асоціація платників податків» вважаю, що такі вимоги, по-перше, обмежують права на об’єднання юридичних осіб, а по-друге, вони ставлять «під загрозу» доцільність існування АППУ взагалі. Так як великими платниками податків, у відношенні яких виникає найбільша кількість питань, що потребують вирішення та які регулярно сплачують членські внески, за рахунок яких існує Асоціація, є саме юридичні особи». Дане проблемне питання було піднято нами ще в 2015 році. Так, на виконання Рішення 2-го етапу позачергового X з’їзду ВГО «Асоціація платників податків України», відповідно до положень статті 40 Конституції України, було скеровано Звернення делегатів з даного питання Президенту України (лист від 26.11.2015 за № 2473/6/1), Прем’єр-міністру України (лист від 26.11.2015 за № 2472/6/1) та Голові ВР України (лист від 26.11.2015 за № 2468/6/1).
Хочу зазначити, що Проект Закону про внесення змін до Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про громадські об'єднання" щодо забезпечення діяльності громадських спілок від 10.04.2015 за № 2628, далі Проект Постанови про прийняття за основу проекту Закону про внесення змін до Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про громадські об'єднання" щодо забезпечення діяльності громадських спілок від 06.03.2017 року за №2628/П (з сайту Верховної Ради України 14.03.2017 року вручено до розгляду Комітету з питань правової політики та правосуддя). Питання було включено до Порядку денний Постановою Верховної Ради України від 21.02.2017 р. № 1852-VIII.

Згідно відповіді на лист ВГО «АППУ» Комітетом з питань правової політики та правосуддя від 11.10.2017 року за № 04-29/19-58 значиться:
« Згідно із пояснювальною запискою до проекту Закону про внесення змін до Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про громадські об'єднання" щодо забезпечення діяльності громадських спілок (реєстр. 2628), він розроблений з метою «удосконалення законодавства шляхом усунення неможливості приведення статутів (положень) громадських організацій у відповідність із Законом».
Комітет з питань правової політики та правосуддя розглянув зазначений законопроект на своєму засіданні 22 лютого 2017 року, за результатами якого, рекомендував Верховній Раді України прийняти його за основу.

Разом з тим інформуємо, що відповідно до пункту 2 частини чотирнадцятої статті 73 Регламенту Верховної Ради України ухвалення тижневого порядку денного пленарних засідань Верховної Ради України належить до повноважень Погоджувальної ради депутатських фракцій (депутатських груп) ».

ВГО АППУ надіслала лист на голову Верховної Ради України Андрія Парубія з проханням якомога в стислий термін надати інформацію стосовно дати включення до Порядку денного сесії, у відповідності до статті 73 частини 14 пункту 2 Закону України «Про Регламент Верховної Ради України», зазначеного проекту, тому що поставлено «під загрозу» існування ВГО «Асоціація платників податків України», яка обєднує понад 6500 членів та представлена усіма без винятку областями України та у м. Києві 01 січня 2018 року, з урахуванням того, що вже минуло майже 8 місяців з моменту рекомендації Комітету з питань правової політики та правосуддя щодо прийняття проекту Закону про внесення змін до Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про громадські об'єднання" щодо забезпечення діяльності громадських спілок (реєстр. 2628) за основу.

Тож я звертаюся до голови Верховної Ради України Андрія Парубія з наполегливим проханням включити законопроект про внесення змін до Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про громадські об'єднання» до плану роботи Парламенту на найближчій Погоджувальній Раді, яка відбудеться у вівторок, 17 жовтня.

Водночас я закликаю усі громадські організації об’єднати зусилля, підтримати ініціативу ВГО «АППУ» і також висловити свою позицію щодо необхідності термінового врегулювання зазначеного питання.

Ми повинні разом тиснути на владу, вимагаючи прислуховуватися до громадської думки. І в жодному разі не можна нікому дозволяти обмежувати права громадських організацій.

 

DSC 0209.JPG_1719407551

Учасники Коаліції обговорили створення Ради бізнесу – широкого об’єднання бізнесу України. Ідея створення Ради бізнесу розробляється з весни 2017 року, більше 50-ти Асоціацій висловили бажання створення даного об’єднання. Платформою для нового об’єднання є Коаліція «За детінізацію економіки» та Коаліція «Податки для економічної свободи», також наразі ведуться перемовини з Коаліцією «За ліберальну податкову реформу». Об’єднання асоціацій відбудеться на основі підписання Меморандуму про співпрацю, що відображатиме основні пріоритети серед яких: спрощення адміністрування, ліквідація корупційних можливостей, зменшення дискреції та корупційних ризиків, відновлення довіри суспільства до контролюючих органів, скорочення кількості податків та зменшення їх ставок за рахунок зниження неефективних видатків Державного бюджету, зменшення податкового навантаження, судова реформа, економічний розвиток, митна політика, питання фінансового сектору та ін.

Передбачено, що вищим органом управління нового об’єднання буде Координаційна рада, в яку входитимуть головуючі кожної асоціації. Фінансування відбуватиметься за проектним підходом. Оголошення про створення Ради бізнесу планується на найближчому Форумі, і вже після проголошення відбудеться перше засідання Ради.

Президент АППУ Грігол Катамадзе запропонував, щоб майданчиком для проголошення створення нового об’єднання був бізнес-форум «Level Up Ukraine 2017». «Ми вже декілька місяців плідно працюємо над проведенням масштабного бізнес-форуму «Level Up Ukraine 2017. Інвестиції. Інновації. Податки», що відбудеться 15 листопада п.р. в БЦ «Парковий».

Ще одним із питання на засіданні було обговорення членами Коаліції був законопроект №7142 "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо заходів з детінізації обігу товарів і послуг".

Сьогодні, 12 жовтня п.р. Президент АППУ Грігол Катамадзе висловив членам Коаліції позицію АППУ в наступній редакції:

«Ми в числі перших підтримали ідею створення існуючої Коаліції і в грудні минулого року публічно підписали Меморандум, тим самим підтвердили і взяли на себе зобов'язання боротися за Чесний Легальний Прозорий Бажаючий платити податки Український Бізнес !!! Ще до того, після обрання мене Президентом Асоціації 29 травня 2015 року, на першій своїй прес-конференції 22 червня 2015 я чітко позначив наші пріоритети і цілі. Обмовлюся, на цій же прес-конференції я чітко зафіксував нашу позицію з приводу перенесення терміну встановлення касових апаратів (вводилося з 1 липня 2015 року) і не тому що ми проти детінізації, а тому що це робилося через непрозорі схеми! Ми були першими, хто в 2015 році озвучили і продовжуємо послідовно відстоювати позицію створення єдиного органу в країні: Службу фінансових розслідувань, який буде аналізувати, контролювати і «карати» в сфері економічних правопорушень. При чому, ми весь час акцентуємо увагу на створення цивільної аналітичної служби в системі підконтрольній Міністерству фінансів України.

Стосовно законопроекту № 7142: позиція АППУ залишається послідовною - необхідні системні зміни, а саме прийняття Нового Ліберального Податкового Кодексу України – прийняття нових Правил поведінки в економіці всіх гравців - державних інститутів і бізнесу!»

 

Найбільші громадські об’єднання підприємців вимагають від Верховної Ради терміново розглянути і ухвалити законопроект №7115 про внесення змін до Податкового кодексу України щодо зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних. Про це йшлося на прес-конференції «Законопроект 7115. Дайте працювати!», яка пройшла 3 жовтня в прес-центрі ЛІГАБізнесінформ. 

Як заявив на прес-конференції голова ВГО АППУ Грігол Катамадзе, з липня, після закінчення тестового періоду у податкових нововведеннях, у багатьох підприємств виникли великі проблеми. 

«Ми провели опитування серед членів АППУ – а це більше 6,5 тис. юридичних та фізичних осіб. І виявилося, що за цей період у кожного другого були випадки блокування податкових накладних більше одного разу. 74% платників податків скаржаться на те, що фіскальні органи не зазначають, порушення якого саме критерію ризику стало підставою для блокування документів. 73% опитуваних скаржаться на те, що комісією ДФС не дотримується визначений термін розгляду документів – 5 робочих днів. У 72% підприємців були збої в роботі особистого кабінету платника податків, внаслідок чого повідомлення про блокування реєстрації приходили з істотною затримкою. У 33% підприємців взагалі були випадки, коли електронна система показувала, що податкова накладна зареєстрована, а у квитанції до цієї накладної фігурував номер і дата рішення про відмову в реєстрації», - розповів Грігол Катамадзе.

За словами голови АППУ, результати опитування було надано на розгляд комітету Верховної Ради з питань податкової політики, і за ініціативою голови комітету Ніни Южаніної було підготовлено законопроект, спрямований на виправлення критичної ситуації у сфері підприємництва. Цей законопроект, який отримав номер 1775, передбачає повернення до тестового режиму на термін, допоки не буде сформовано пакет законодавчих та регуляторних документів, які зроблять процедуру подання звітності прозорою, зрозумілою та необтяжливою для платників податків, зазначив Грігол Катамадзе. 

Учасники прес-конференції також говорили про те, що недоопрацьовані критерії та суперечливі алгоритми роботи системи податкової звітності призвели до масового блокування податкових накладних (з яких майже 68% визнано помилково заблокованими) та подвійної сплати ПДВ. Усе це, за їх словами, створило податковий колапс та призвело до розриву економічних стосунків.
«Станом на 1 липня 2017 року, коли було введено в дію нову систему податкової звітності, Міністерством фінансів не було розроблено чітких критеріїв, по яких можна було б оцінити ефективність нової системи і своєчасно усунути недоліки. У зв’язку з цим увесь комплекс проблем ліг тягарем на плечі підприємців. Тому що апробація системи призупинення реєстрації податкових накладних проходила на діючих підприємствах. Усунути ці недоліки в умовах роботи нової системи виявилося неможливим. Робоча група, яку було організовано при Міністерстві фінансів, не знайшла якихось швидких та ефективних рішень, які б допомогли ліквідувати колапс у цій сфері. Тому єдиним розумним виходом за даних обставин ми вважаємо повернення до норм і правил минулого, тестового періоду», - зазначила віце-президент Українського союзу промисловців та підприємців Юлія Дроговоз.

«ДФС та Мінфін сьогодні звітують, що завдяки роботі нової системи бюджет отримав додатково 3 млрд грн від боротьби зі скрутками (перепродажем імпортного ПДВ). Але підприємств, які здатні зробити такі операції, не так багато. Виникає питання: чому система, яка мала би вирішити «точкову» проблему, зачепила весь бізнес? Є багато і інших питань, пов’язаних з ПДВ. По суті, держава змушує сьогодні покупця відповідати за партнерів-продавців, до яких є питання по сплаті ПДВ. Але це ж не правильно! Держава має достатньо і важелів, і репресивного апарату, щоб самій покарати порушників. Натомість держава, не виконуючи своїх функцій, намагається перекласти цю відповідальність на платників податків, на покупців, і в результаті ПДВ сплачується двічі. Тож ці додаткові 3 млрд грн – це гроші не «скрутчиків», а доброчесних платників податків», - вважає представник Асамблеї ГО МСБ України Едуард Курганський. 

Перший віце-президент Спілки підприємців малих, середніх і приватизованих підприємств України Вячеслав Биковець згоден з тим, що ухвалення законопроекту 7115 – це єдиний шлях рятування бізнесу. «Хоча законопроект 7115 не вирішує всіх проблемних питань, які існують у цій сфері, але він суттєво зніме напругу. Тому що те, що відбувається сьогодні з бізнесом, наносить шкоду і самому бізнесу, і усій економіці держави. Зволікання з прийняттям цього закону неприпустиме!» - підкреслив В’ячеслав Биковець. 

«Нам треба тиснули на виконавчу владу, змушуючи прислуховуватися до бізнесу. Адже і законодавча, і виконавча влада існує виключно на гроші платників податків. Якщо бізнес не буде працювати, бюджет лишиться порожнім», - резюмував Грігол Катамадзе.

 

15 листопада 2017 року в Україні, м. Київ в КВЦ «Парковий» за підтримки Міжнародної компанії ICF Legal Service та Асоціації платників податків України відбудеться масштабний бізнес-форум Level Up Ukraine 2017, який об'єднає ключових гравців українського і міжнародного бізнесу, інвесторів, регуляторів і експертів.

Серед основних тем для обговорення:
• Які зміни чекають бізнес в українському і міжнародному податковому полі;
• Чи є у бізнесу шанс бути ефективним в умовах турбулентності;
• Куди рухається капітал - приватний і інвестиційний;
• Як змінюються правила, що впливають на його рух, і як бізнесу реагувати на ці зміни;
• Пошук активів для інвестування;
• Стартапи в пошуках інвестора;
• Ринок майбутнього: яким він буде і до чого готуватися вже зараз та ін.


Пріоритетне завдання бізнес-форуму Level Up Ukraine 2017 створити майданчик для відкритого діалогу між бізнесом, інвесторами і державою.


Детальніше на сайті http://levelupukraine.org

    АСОЦІАЦІЄЮ ПЛАТНИКІВ ПОДАТКІВ УКРАЇНИ ПРОВЕДЕНО ОПИТУВАННЯ ЩОДО БЛОКУВАННЯ РЕЄСТРАЦІЇ ПОДАТКОВИХ НАКЛАДНИХ

    • 27.09.17 8:35

    Всеукраїнська громадська організація «Асоціація платників податків України» прикладає максимум зусиль на захист прав платників податків – членів Асоціації, яких рахується понад 6500.
    Запровадження з 1 липня поточного року механізму реєстрації податкових накладних створило проблеми як для покупців, які не мають можливості сформувати податковий кредит у відповідному періоді і при цьому якось вплинути на ситуацію, так і для продавців в частині невиконання своїх договірних зобов’язань перед контрагентами. Внаслідок чого, «паралізовано» ведення повноцінної господарської діяльності підприємства, в окремих випадках – повне її припинення.
    Із самого початку надходження численних звернень від платників податків – членів Асоціації щодо ситуації, яка склалася по блокуванню реєстрації податкових накладних, Асоціація активно розпочала роботу з цього питання.
    Для відстоювання законних прав платників податків – членів Асоціації, було розміщено на офіційному сайті анкету-опитування для платників податків, попередньо залучивши до цього процесу всі Територіальні відділення АППУ у областях та м. Києві, у якій передбачили конкретні проблемні питання, що виникли при блокуванні реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних.
    Результати опитування свідчать про значне збільшення тенденції негативного впливу даного механізму на діяльність бізнесу.
    Так, до Асоціації звернулося майже 500 підприємств з різних регіонів України, які зіткнулися з проблемою блокування реєстрації податкових накладних, серед них:
    - зауважимо, що у 50% опитуваних підприємств випадки блокування податкових накладних були більше одного разу;
    - наголошуємо, що 74 % платників податків скаржаться на те, що фіскальним органом не зазначається порушення конкретного критерію ризику, що змушує в подальшому платників податків надавати копії підтверджуючих документів, які знову ж не задовольняють Комісію ДФС України;
    - слід відзначити, що 73 % опитуваних підприємств, обурливо скаржаться на те, що Комісією ДФС України при розгляді їх пояснень та наданих ними документів не дотриманий термін 5 робочих днів;
    - звертаємо увагу, що у 72 % підприємств були випадки збою роботи Кабінету платника податків, внаслідок чого повідомлення про блокування реєстрації приходили з істотною затримкою;
    - у 33 % підприємств взагалі були випадки, коли електронна система показувала, що ПН зареєстрована, при цьому у квитанції до цієї ж накладної вказувався номер і дата рішення про відмову в реєстрації;
    - до речі, 44 % підприємств звернулися до суду для відшкодування з бюджету шкоди, збитків, які були понесені внаслідок блокування реєстрації податкових накладних.
    Неприпустимим є те, що у 348 підприємств (84 %) «паралізовано» ведення повноцінної господарської діяльності, а в окремих випадках взагалі припинено – 26 підприємств (6 %).

    Асоціація стурбована діями ДФС України, яка створює незадовільні умови для повноцінного функціонування роботи підприємства.
    ВГО «АППУ» підтримано за основу зі своїми доповненнями проект Закону України “Про внесення змін до підрозділу 2 розділу ХХ “Перехідні положення” Податкового кодексу України щодо зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних» Комітету Верховної Ради України з питань податкової та митної політики.
    В першу чергу, з метою усунення корупційної складової Комітету запропоновано виписати норму статті 57¹.5 ПКУ так, щоб посадова особа чітко усвідомлювала, що у разі прийняття неправомірного рішення про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних, «паралізуючи» ведення повноцінної господарської діяльності, а в окремих випадках – взагалі її припиняючи, вона понесе відповідальність, в тому числі і матеріальну:
    - керівник центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику (або за відсутності керівника його заступник) або керівник контролюючого органу (крім державних податкових інспекцій) (або за відсутності керівника його заступник) на підставі результатів моніторингу податкових накладних/розрахунків коригування не пізніше 8 робочих годин від часу, зафіксованого у першій квитанції, передачі податкової накладної/розрахунку коригування до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних під особисту відповідальність може прийняти рішення про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних;
    - Шкода, завдана неправомірними діями посадових (службових) осіб центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику або контролюючого органу платнику податків, у зв’язку з виконанням ними службових обов’язків, підлягає відшкодуванню в повному обсязі за рахунок коштів державного бюджету, з подальшим стягненням цієї суми з винних осіб – осіб контролюючих органів, неправомірними діями яких завдана така шкода, на підставі відповідного рішення суду.
    Головна місія Асоціації платників податків України – це забезпечення захисту прав та законних інтересів її членів – платників податків.
    Асоціація без сумнівів вважає, що діючий механізм блокування реєстрації податкових накладних повинен бути призупинений та відновлений в тестовому режимі до усунення недоліків.
    Наявність вищенаведених фактів стосовно блокування реєстрації податкових накладних вказує на необхідність вжиття невідкладно дієвих заходів, а саме: Кабінету Міністрів України протягом місяця з дня набрання чинності закону «створити відповідну робочу комісію, включивши до складу комісії представників громадських організацій з метою встановлення правомірності блокування податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких у Єдиному реєстрі податкових накладних була зупинена та провести їх інвентаризацію».
    Поліпшення підприємницького клімату в Україні та надійні партнерські відносини між владою і бізнесом буде, коли кожна із сторін усвідомить наявність відповідальності за вчинені порушення: платник податку за невиконання свого обов’язку із сплати податків, а контролюючі органи за вчинені неправомірні дії. Тільки разом ми змусимо владу поважати платника податку та збудуємо країну про яку ми мріємо та заслуговуємо.

     

    IMG 8656.JPG_525808981

    Ідею запровадження в Україні податку на виведений капітал підтримує переважна більшість представників середнього та малого бізнесу, в тому числі виробники. А оскільки саме бізнес є єдиним наповнювачем бюджету, керівництво країни має прислухатися до його думки і негайно внести проект закону про податок на виведений капітал на розгляд парламенту. Про це заявив Президент Всеукраїнської громадської організації «Асоціація платників податків України» (АППУ) Грігол Катамадзе на круглому столі, який відбувся 26 вересня у прес-центрі ЛігаБізнесІнформ.

    «В цьому році ми провели круглі столі на тему ліберального Податкового кодексу і податку на виведений капітал у 17 областях України. На них були присутні як представники бізнесу, так і представники місцевого самоврядування, наукових кіл. Було багато дискусій, але ми не чули жодного зауваження з приводу податку на виведений капітал. А це означає, що бізнес підтримує цю ідею повністю. І держава має прислухатися до думки тих, хто наповнює її бюджет. Адже, як казала Маргарет Тетчер, не існує державних коштів, це є гроші платників податків», - зауважив Грігол Катамадзе.

    Президент АППУ наголосив, що для подолання негативних тенденцій в економіці конче необхідно, аби податок на виведений капітал був запроваджений з 1 січня 2018 року. «Залишилось всього 3 місяці. Тому Кабінет міністрів має негайно передати відповідний законопроект на розгляд Верховної Ради. Це мало відбутися ще 20 вересня, але, на жаль, і досі так не сталося», - зазначив Грігол Катамадзе.

    Учасники круглого столу говорили про те, що, не дивлячись на майже дворічну суспільну дискусію щодо податку на виведений капітал та серйозну роботу з підготовки законопроекту із залученням численних експертів, Кабінет міністрів і досі стоїть на позиції, що податок на виведений капітал призведе до негативних наслідків в економіці. При цьому не беручи до уваги розрахунки фахівців про позитивні зміни. Між тим, для отримання позитивного ефекту від нововведення потрібні й інші кроки назустріч бізнесу з боку уряду.

    «На даному етапі розвитку України дуже важливо знизити податкове навантаження. Одночасно з введенням податку на виведений капітал треба зменшувати навантаження на фонд оплати праці, знижувати ставки податку на додану вартість. Це посилило б ефект від введення нового податку і принесло б той позитивний результат, про який говорять фахівці», - зазначила віце-президент Українського союзу промисловців і підприємців, голова Комісії з питань економічної політики Юлія Дроговоз.

    Але неправильна політика уряду, Нацбанку, на думку Юлії Дроговоз, може вбити найкращу ідею і знизити ефект від будь-якої позитивної реформи.

    «Наша економіка сьогодні не показує очікуваних результатів, і прогнози уряду постійно переглядаються в бік погіршення. Зараз потрібно думати над тим, як збільшити ділову активність у країні. І податок на виведений капітал є одним з таких можливих кроків щодо активізації бізнесу. На жаль, сьогодні уряд взявся активно боротися з інфляцією, чим ще більше вбиває ділову активність і посилює негативні процеси в економіці. Від останніх нововведень найбільше страждають новостворені підприємства, тож про яке збільшення ділової активності можна казати? Ми знову отримаємо абсолютно не ті результати, яких очікували», - вважає віце-президент УСПП.

    Співголова комітету з розвитку підприємництва Союзу українських підприємців (СУП) Андрій Єрашов нагадав, що для поліпшення інвестиційного клімату, про який постійно кажуть урядовці, Україна має стати для міжнародного бізнесу більш привабливою, ніж сусідні країни. «В той же час міжнародна інституція поставила Україну аж на 166 місце за індексом економічних свобод, назвавши нашу економіку репресивною. А в рейтингу легкості ведення бізнесу Україна займає вдвічі гірші позиції у порівнянні з країнами, які нас оточують. Ми однозначно котимося вниз, і все, що може зробити уряд для виправлення ситуації, - це дати бізнесу ковток повітря. Тому що розвиває економіку, вкладає в економіку виключно бізнес», - заявив Андрій Єрашов.

    Директор «Української асоціації виробників» Олег Іваненко заявив, що українські виробники також вимагають від Кабміну дати «зелене світло» цьому важливому закону – про податок на виведений капітал.

    «Так, цей податок не є панацеєю, але він є досить важливим кроком для поліпшення економічної ситуації в Україні і поштовхом для запуску інших важливих економічних реформ», - заявив він.

     

     

    6.jpg 4952593731

    25 вересня п.р. відбулася чергова робоча зустріч фахівців ВГО «АППУ» на чолі з Президентом Гріголом Катамадзе, Генерального директора Людмили Герасименко, Радника Президента Поліни Колодяжної, заступника керівника управління захисту прав платників податків Катерини Гривнак та керівника відділу розробки перспективних напрямків діяльності Ірини Білотіл з координатором податкової групи РПР Олегом Гетманом, експертами Володимиром Дубровським та В’ячеславом Черкашиним з питань кардинального реформування податку на нерухоме майно в Україні в рамках удосконалення проекту нового Ліберального податкового кодексу України, розробленого фахівцями АППУ разом з українським бізнесом.

    Засідання розпочав Президент АППУ Грігол Катамадзе, подякувавши за продовження співпраці РПР з АППУ та зазначивши, що фахівцями АППУ уважно розглянута концепція «Як удосконалити податок на нерухоме майно в Україні» і сприйнята позитивно. Президент АППУ зазначив, що додаткові надходження від такого нового запровадження дадуть змогу перекрити витрати бюджету від об’єднання ПДФО і ЄСВ, передбаченого ІV розділом проекту Ліберально податкового кодексу України. Ми переконані в тому, що потрібно приймати новий системний документ – Ліберальний податковий кодекс України. Ми повинні об’єднати зусилля задля розробки нової моделі оподаткування майна в Україні, з врахуванням норм закладених в проекті Ліберального податкового кодексу України.
    Генеральний директор АППУ Людмила Герасименко зауважила, що фахівці АППУ підтримують об’єднання податку на нерухомість і плати за землю та справляння цього нового податку від ринкової вартості. Однак, так як в даний час неможливо це впровадити (за неофіційними даними Реєстр наповнений лише на 30-40%), в Прикінцевих положеннях проекту ЛПКУ уже передбачено норми, згідно яких:

    - до 01 липня 2018 року, з метою наповнення в повному обсязі Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, органи місцевого самоврядування формують інформацію про власників фізичних або юридичних осіб об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості на відповідній території - муніципальні реєстри майна;

    - до 01 липня 2018 року Кабінетом Міністрів України розробляється порядок зарахування коштів від плати податку на нерухомість на спеціальний бюджетний рахунок для спрямування їх виключно на проведення поліпшень житлового фонду та інфраструктури відповідної території;

    - протягом 2018 року в межах двох-трьох адміністративно-територіальних одиниць запроваджується Пілотний проект щодо Порядку оподаткування майна (земель та нерухомості) від їх ринкової вартості.

    - до 01 січня 2019 р. Кабінетом Міністрів України розробляється механізм запровадження порядку оподаткування нерухомості від ринкової вартості.
    Тобто, проект ЛПКУ уже передбачає перехід до європейської моделі оподаткування майна, виходячи з його ринкової вартості.

    Координатор податкової групи РПР Олег Гетман зауважив, що вони знайшли цілий ряд норм розробленого проекту Податкового кодексу України дуже позитивними і запевнив, що погляди РПР та АППУ щодо конкретних кроків у впровадженні ліберальної податкової реформи в Україні збігаються на 90%. У країнах з розвиненою економікою податок на майно/нерухомість є одним з основних джерел доходів місцевих бюджетів, інструментом ефективного використання майна (регулююча функція) та дієвим елементом реалізації принципу соціальної справедливості, що передбачає рівномірність розподілу податку між громадянами пропорційно до їхніх статків/доходів. На жаль, чинний в Україні податок на майно, з урахуванням вилучень з бази оподаткування та значного обсягу пільг, не у повному обсязі виконує ці функції.

    Генеральний директор АППУ Людмила Герасименко запропонувала експерту РПР Володимиру Дубровському стисло викласти концепцію «Як удосконалити податок на нерухоме майно в Україні» конкретизувавши хто є платником нового податку, що є його об’єктом та базою, в тому числі більш детально розповісти про масову оцінку об’єктів нерухомості.

    Експерт РПР Володимир Дубровський презентував присутнім нову модель оподаткування майна в Україні. Оцінку об’єктів треба робити у вигляді «масової оцінки» - методики, яка розраховує вартість одиниці площі за допомогою прозорої та однозначної формули, що враховує різноманітні вимірювані характеристики, насамперед розташування та (у випадку сільськогосподарських земель) хіміко-біологічні властивості ґрунту. Цей підхід теж відповідає кращим світовим практикам. Ставка податку має бути єдиною для усієї країни, а також для усіх видів несільськогосподарських і некомунальних земель, зокрема, без розрізнення на «житлову» і «не житлову» забудову, не кажучи вже про галузевий розріз. Пільги можуть надаватися лише на певний обсяг земель (приміщень) та стосуватися лише окремих категорій фізичних осіб та окремих видів неприбуткових (некомерційних) організацій.

    Експерт РПР В’ячеслав Черкашин висловив занепокоєння стосовно адміністрування податку на майно у запропонованому варіанті. Це є технічно непростим, а первісне запровадження потребує великої підготовчої роботи. Це є дійсно викликом, але здебільшого технічним, і його масштаби схильні дещо перевищувати, посилаючись на попередній досвід інших країн – хоча з тих часів, коли він був набутий, в інформаційних та статистичних технологіях відбувся значний прогрес. Україна перебуває в непоганій ситуації з цієї точки зору, оскільки може залучити до справи фахівців світового рівня, і, за наявності політичної волі та міжнародної допомоги, вирішити технічну сторону питання у дуже стислі терміни. Запропонував Президенту АППУ Гріголу Катамадзе знайти можливість залучення до розробки Концепції міжнародних експертів, зокрема з Америки, Кіпру та Великобританії.
    Заступник керівника управління захисту прав платників податків Катерина Гривнак наголосила на складнощах цього податку. Для цього має бути забезпечено обмін інформацією між відповідними органами та службами, необхідною для справляння податку на нерухоме майно.

    Керівник відділу розробки перспективних напрямків діяльності Ірина Білотіл наголосила на тому, що при зарахуванню нового податку на майно при сплаті прямих податків варто враховувати концепцію об’єднання ПДФО і ЄСВ в єдиний податок з єдиною ставкою з 2020 року в розмірі 20%, уже закладену в ІV розділі проекту нового Ліберального податкового кодексу України.

    В ході обговорення фахівці ВГО «АППУ» та експерти РПР прийшли до загального висновку – створити робочу групу та розпочати роботу над удосконаленням податку на нерухоме майно в Україні із залученням відповідних фахівців та експертів, в тому числі міжнародних.

     

     

     

     

    http://bc-ua.org/novini/zayava/

    Заява

    Прем’єр-міністру України

    Гройсману В.Б.

    Міністру фінансів України

    Данилюку О. О.

    Представники українських бізнес-асоціацій висловлюють занепокоєння з приводу заяв вищого політичного керівництва держави щодо перенесення дати ліквідації дискреційного податку на прибуток та переходу до оподаткування виведеного капіталу.

    Відповідно до рішення Національної ради реформ 2016 року, а також згідно з нормами Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні», моментом відміни одного з найбільш корумпованих та дискреційних податків в Україні – податку на прибуток підприємств – та його заміни податком на розподілений прибуток має стати саме 01 січня 2018 року. Більше того, цим самим законом регламентовано внесення проекту закону щодо запровадження нової системи оподаткування прибутку підприємств на голосування до Верховної Ради України до липня 2017 року.

    Зміна концепції оподаткування прибутку підприємств є системною реформою, що здатна значно скоротити загальний рівень корупції у податковій сфері. Незважаючи на те, що, за підрахунками профільних експертів, запровадження нової системи оподаткування прибутку може скоротити бюджетні надходження на 25 млрд. грн. у перший рік після запровадження моделі ПнВК, його позитивний вплив на інвестиційне та бізнес середовище забезпечить додаткове економічне зростання на рівні 2% ВВП.

    Крім того, ліквідація податку на прибуток та перехід до моделі ПнВК суттєво спростить адміністрування оподаткування прибутку підприємств та необхідності у перевірках, зменшить корупційні можливості і зловживанняз боку податкових органанів та збільшить внутрішній інвестиційний ресурс підприємств.

    Враховуючи вищезазначене, представники громадянського суспільства та бізнесу закликають Кабінет Міністрів виконати рішення чинного законодавства та Національної Ради реформ і на засіданні Кабінету Міністрів України 20 вересня 2017 року розглянути та винести позитивне рішення стосовно погодження проекту закону про запровадження з 1 січня 2018 року оподаткування виведеного капіталу та внести проект на розгляд до Парламенту.”

    Підписи:

    Аптечна професійна асоціація України

    Асамблея ГО МСБ

    Асоціація виробників молока

    Асоціація ділового туризму України

    Асоціація суднобудівників “Укрсудпром”

    Асоціація соціально-економічного розвитку галузей транспорту, зв’язку та інформатизації “Трансінфоком”

    Асоціація “Міжнародна бізнес-асоціація”

    Асоціація консультаційних та експертних фірм “Укрконсалтінг”

    Асоціація приватних роботодавців

    Асоціація сприяння організації будівництва та його фінансування “Укрміськбуд”

    Асоціація підприємств інформаційних технологій України

    Асоціація імпортерів та дистриб’юторів автокомпонентів

    Асоціація «Свинарі України»

    Асоціація “Українських імпортерів риби та морепродуктів”

    Асоціація «Українські пласмаси»

    Асоціація «Укрбіопаливо»

    Асоціація «Укркондпром»

    Асоціація «Укроліяпром»

    Асоціація імпортерів та дистриб’юторів автокомпонентів

    Асоціація платників податків України

    Будівельна палата України

    Всеукраїнське громадське об’єднання підприємців “Нова Формація”

    Всеукраїнська незалежна науково-дослідна експертна спілка

    Всеукраїнський бухгалтерський клуб

    Громадська спілка “Всеукраїнська Аграрна Рада”

    Громадська спілка “Українське об’єднання ринків капіталу”

    Експертна міжгалузева асоціація України

    Італійська асоціація

    Колегія юристів з морського права України

    Ліга страхових організацій України

    Міжнародна бізнес асоціація

    Національна асоціація цукровиків України «Укрцукор»

    Національна організація роздрібної торгівлі

    Національна Платформа МСБ

    Спілку Українських Підприємців

    Торгово-промислова палата України та регіональні ТПП

    Турецько-українська спілка підприємців та промисловців

    Українська Асоціація Виробників

    Українська Асоціація Меблевиків

    Українська асоціація підприємств водопровідно-каналізаційного господарства

    «Укрводоканалекологія»

    Українська асоціація інвестиційного бізнесу

    Українська торгівельна асоціація

    Українська асоціація виробників тютюнових виробів “Укртютюн”

    Українська асоціація скрапленого газу

    Українська Бізнес Асоціація

    Українська Федерація Індустрії Безпеки

    Українська Федерація Професіоналів Безпеки

    Асоціація “Українські імпортери побутової електроніки”

    Український клуб аграрного бізнесу

    Український Союз Пожежної та Техногенної Безпеки

    Українська фруктовая компанія

    Фумігаційна асоціація

    Враховуючи важливість введення податку на виведений капітал, який передбачає новий механізм оподаткування прибутку та має стимулювати інвестиції, в тому числі внутрішні, в українську економіку, ВГО «АППУ» звернулася 18 вересня п.р. до Прем’єр-міністра України Володимира Гройсмана підтримати законопроект щодо запровадження податку на виведений капітал, узгоджений робочою групою при Міністерстві фінансів України.

    Даний законопроект став Розділом ІІІ проекту ліберального Податкового кодексу України, розробником якого є ВГО «Асоціація платників податків України» разом з українським бізнесом.

    ВГО «АППУ» переконані, що запровадження з 1 січня 2018 року цього податку не лише сприятиме розвитку бізнесу, а й посиленню довіри бізнесу до влади.

     prim 1

    prim 2

    ads
    ads
    ads
    ads
    ads