Міжнародні новини (11)

Роздрібний акциз з пального змінений

Понедельник, 18 Январь 2016 08:36

 

Нововведення до Податкового кодексу та інших законодавчих актів “зачепили” і акцизний податок. Зокрема, з 1 січня ставка роздрібного акцизу для пального складає 0,042 євро за кожний літр реалізованого (відпущеного) товару. Раніше вона становила 5%. вартості.

Акциз буде обчислюватись за офіційним курсом гривні до іноземної валюти, установленим НБУ, який діє на двадцятий день місяця, що передує кварталу, у якому здійснюється реалізація товару.

Тож, для реалізаторів пального для першого кварталу 2016 року курс інвалюти слідує брати станом на 20.12.2015року і він буде незмінним впродовж усього січня – березня поточного року.

Відділ комунікацій Тернопільської ОДПІ

 

15 грудня,  Голова ДФС Роман Насіров підписав контракт на запровадження проекту TWINNING «Підтримка Державної фіскальної служби України у розвитку елементів інтегрованого управління кордонами у митній сфері». Участь у підписанні взяв керівник групи радників проекту TWINNING – представник Федерального Міністерства фінансів Німеччини Детлеф Щесни, який буде постійним куратором проекту. 

Контракт започатковує програму TWINNING за участі України з однієї сторони та консорціуму європейських партнерів у складі Німеччини, Польщі та Литви. Головним виконавцем визначено Державну фіскальну службу України. Twinning-партнерами є Федеральне Міністерство фінансів Німеччини,  Митні служби при Міністерстві фінансів Республіки Польща та Литовської Республіки.

«Учасниками консорціуму є три європейські країни, з якими наша служба має найбільш динамічну та ефективну співпрацю в митній сфері. Зокрема, з Польщею ми маємо протяжний спільний кордон, литовські митники є нашими багаторічними партнерами у запровадженні новітніх технологій у процесі митного контролю та оформлення, а німецькі фахівці останнім часом стали нашими активними радниками у найбільш актуальних питаннях на сьогодні – таких як боротьба з корупцією та визначення митної вартості», - відзначив Голова ДФС.

Проектом TWINNING передбачено проведення консультацій між представниками ДФС та обраними експертами з країни-партнера на чолі з постійним радником проекту, ознайомлення на практиці з аспектами впровадження елементів інтегрованого управління кордонами та проведення нормотворчої роботи у сфері боротьби з корупцією.

За словами Романа Насірова, проект складається з трьох основних компонентів, а саме – зміни українських процедур і законодавства, необхідних для повного наближення до стандартів ЄС у митній сфері, глибокого перегляду і приведення у відповідність до стандартів ЄС інформаційних технологій та побудови комплексної системи протидії корупції.

Також проект TWINNING спрямований на виконання Україною зобов’язань у митній сфері відповідно до Угоди про асоціацію Україна – ЄС, зокрема, щодо встановлення інституту уповноваженого економічного оператора, приєднання до Конвенції про спільну транзитну процедуру, повноцінного функціонування комплексу «Електронна митниця» та розробки ефективної  антикорупційної стратегії.

На реалізацію проекту TWINNING, який розпочнеться з січня 2016 року та триватиме 2 роки, Європейський Союз виділяє 1,85 млн. євро.

«Я дякую всім нашим європейським партнерам за підтримку. Ми чекаємо на приїзд фахівців з усіх трьох країн ЄС на чолі з паном Щесни одразу після новорічних свят і початок спільної напруженої роботи над приведенням державної митної справи до рівня європейських стандартів», - підсумував Роман Насіров.

 

Американська нафтосервісна компанія Liberty Resources вийшла з проекту з розробки нафтових родовищ в Західному Сибіру, який веде індійська держкомпанія ONGC, через санкції по відношенню до РФ. Про це повідомляє індійська газета The Financial Times.

Родовище Сніжне в Західному Сибіру розробляється донькою індійської державної нафтогазової корпорації Oil and Natural Gas Corp (ONGC) - ONGC Videsh Ltd (OVL). ONGC через OVL володіє групою Imperial Energy, придбаної в січні 2009 року. Вона включає в себе групу самостійних підприємств, що працюють на території Томської області, в тому числі нафтогазовидобувні підприємства - ТОВ "Норд Імперіал" і ТОВ "Альянснефтегаз". На родовищі Сніжне планувалося пробурити дві горизонтальні свердловини.

"Компанія Liberty висловилася про нездатність підтримати проект. Але ми будемо продовжувати самі", - сказав керуючий директор OVL Нарендра Верма. Він зазначив, що на даний момент планується пробурити 4 свердловини, вкласти 10 млн доларів у розвідку на родовищі.

Як пише газета, Liberty подавала заявку про можливість роботи в РФ, проте американська адміністрація її відхилила. OVL уклала угоду з Liberty Resources про розробку баженовской свити у вересні 2013 року. В обмін на роботу на Сніжному OVL мала надати Liberty 30% компанії Imperial Energy. OVL придбала британську компанію Imperial Energy в 2009 році за 2,1 млрд доларів і з того моменту вклала 300 млн доларів у її розвиток. Однак видобуток на підприємствах впав до 7 тис. барелів на добу з початкових 80 тис. барелів.

Raiffeisen Bank може піти з Східної Європи

Понедельник, 12 Январь 2015 11:05

 

У групі RBI вже виключили Росію і Польщу зі списку пріоритетних країн.
 
Банківська група Raiffeisen Bank International AG може скоротити бізнес в Росії через високі ризики і занадто низькою прибутку, пише Комерсант із посиланням на інтерв'ю голова правління RBI Карла Севальда корпоративній газеті Raiffeisen-Zeitung.
Зараз банкіри переглядають ринки і аналізують ефективність підрозділів, а остаточне рішення буде прийнято в першій половині 2015 року.
"Там, де ми не зможемо отримати задовільний фінансовий результат і де не буде поліпшень, ми скоротимо наш бізнес або зовсім підемо з ринку", - цитує банкіра видання.
Раніше RBI оцінювала можливі втрати на ринках Східної Європи через ситуацію в Україні в 2014 році більш ніж в 500 мільйонів євро.
RBI виключила Росію і Польщу зі списку пріоритетних країн, тепер в "фокус-листі" групи залишилися Румунія, Чехія, Словаччина та Австрія.
"Дочки" у Росії та Польщі - це найбільші закордонні банки групи. У серпні 2013 Севальда запевняв, що група сконцентрує зусилля на розвитку бізнесу насамперед у Росії та Польщі та зазначених чотирьох країнах.
Через української кризи Raiffeisen Bank International змушений сильно економити
У російському Райффайзенбанку повідомили, що скорочення бізнесу де-факто вже відбулося.
Додамо, згідно з даними Нацбанку України, на 1 квітня 2014 року по розміром активів належить групі Raiffeisen "Райффайзен Банк Аваль" займав 7-е місце (44987000000 грн) серед 181 чинного в країні банку.

 

В Адміністрації президента України підтвердили інформацію про те, що американська компанія Chevron планує в односторонньому порядку покинути проект з освоєння родовищ сланцевого газу на так званій Олеській площі.

Як передає кореспондент УНІАН, про це заявив заступник голови АП Валерій Чалий під час брифінгу на тему "Актуальні аспекти зовнішньополітичної діяльності президента".

"На сьогодні багато проектів, які раніше були підписані, вони дійсно потрапили в досить складну ситуацію. У тому числі на Донбасі є проблеми, які дуже складно подолати в короткий період. Такі сигнали є. Ми навіть сьогодні розглядали це питання. Я думаю, що буде ще проведена робота для того, щоб максимально утримувати і інвестиційні проекти, і інфраструктурні, в енергетичній сфері... В принципі, сигнали ми знаємо, ми працюємо над цим", - сказав Чалий, відповідаючи на питання журналістів, чи відповідає дійсності інформація паро те, що компанія Chevron вирішила в односторонньому порядку залишити проект з освоєння родовищ сланцевого газу.

На уточнююче запитання, чи вони поінформували, що виходять із проекту, Чалий додав: "Сигнали ці є в нас, але на якому етапі... Ви хочете, щоб я що сказав, що ми отримали лист? Я не отримував лист. А інформація про те, що вони планують зробити таке рішення, - є".

Як повідомляв УНІАН, 18 листопада голова правління НАК «Надра України» Ярослав Климович заявив, що Україна виконала всі умови для підписання операційної угоди на видобуток сланцевого газу з американською компанією Chevron, яка займається розробкою Олесської площі (Львівська й Івано-Франківська обл.), та очікує одержати підтвердження виконання цих умов у середині грудня.

«Держава виконала всі умови. Вчора (17 листопада – УНІАН) уряд надіслав компанії відповідного листа. Через 30 днів компанія Chevron повинна направити відповідь з тим, що держава виконала всі умови для підписання операційного договору», - сказав Климович.

За його словами, представники «Надра України» провели низку зустрічей із представниками компанії Chevron для врегулювання спірних моментів, а також задоволення інтересів обох сторін, проте операційна угода ще не підписана.

Причому Климович закликав Chevron прискорити процес підготовки до підписання операційної угоди.

«Успіх підписання операційної угоди залежатиме від бажання Chevron розглянути компромісні пропозиції української сторони, зняти спірні питання, які виникають у процесі переговорів, і завершити процедуру на умовах, прийнятних для обох сторін», - додав він.

Нагадаємо, у листопаді 2013 року Україна підписала угоду про розподіл продукції з американською нафтогазовою компанією Chevron, яка мала намір вкласти близько 10 млрд дол. у видобуток вуглеводнів у західних регіонах країни. Вона займається розробкою Олеської площі, де планує вести видобуток сланцевого газу.

Також у жовтні повідомлялося, що компанія Chevron відкриває в Україні рахунки для роботи з видобутку сланцевого газу.

Угоду було підписано з компанією «Надра Олеська», 90% якої належить держпідприємству «Надра України».

 

З 15 травня 2014 р. громадяни України, які вже мали короткострокові візи з метою туризму, зможуть отримати однорічну багаторазову візу, а громадяни, які звертаються за шенгенською візою вперше, отримуватимуть піврічну дворазову візу

Польща ухвалила рішення про спрощення візового режиму для туристів із України. Така домовленість була досягнута у Львові під час українсько-польських консультацій з консульсько-правових питань.

Так, починаючи з 15 травня цього року, громадяни України, які вже мали короткострокові візи з метою туризму, зможуть отримати однорічну багаторазову візу, а громадяни, які звертаються за шенгенською візою вперше, отримуватимуть піврічну дворазову візу.

Також Польщею прийнято рішення щодо максимального спрощення видачі віз особам, переселеним з території Польщі та їхнім нащадкам. Зазначені особи можуть клопотати про отримання дворічних віз (в разі відсутності візової історії) та п'ятирічних віз (в разі її наявності) разом з супроводжуючою особою/опікуном/родичем.

Крім того, остаточно узгоджено текст проекту угоди про правила місцевого прикордонного руху.

Проектом угоди передбачається:

- встановлення 90-денного строку перебування в межах прикордонної зони з дати кожного в'їзду;

- скасування плати за оформлення дозволів на перетин кордону для громадян України вдруге та наступні рази;

- вилучення з переліку вимог для громадян України при перетині кордону в рамках прикордонного руху наявності страхового полісу;

- включення до переліку додаткових населених пунктів, що входять в межі 30-ти кілометрової зони, які не були включені до переліку раніше.

 

Спрощено видачу короткострокових віз для українців, які мають чеські корені, молодих людей до 26 років і пенсіонерів старших 60 років

 

Чехія спростила видачу короткострокових віз для окремих категорій громадян України. Сьогодні всі прохачі, які мають чеські корені, молоді люди до 26 років та пенсіонери старше 60 років звільнені від платежів за оформлення віз.

Як повідомила прес-секретар чеського МЗС Иогана Грогова, якщо прохач зможе довести своє чеське походження, то йому може бути надана чеська мультивіза з річним терміном дії.

Нагадаємо, Чехія є членом Шенгенської зони. Стандартна ціна на шенгенську візу для українців становить 35 євро.

 

 

В межах «відкритого неба» передбачається поступова лібералізація українського і європейського ринків авіаперельотів

 

Україна планує підписати угоду про «Єдиний авіаційний простір з Євросоюзом» до 5 червня 2014 року. Якщо її підпишуть , то вона реально почне діяти не раніше березня наступного року. За цей час Україна повинна ратифікувати документ у парламенті та почати приводити процедури українського законодавства у відповідність з європейськими нормами. Однак , застерігають експерти , «відкрите небо» аж ніяк не гарантує вітчизняним споживачам автоматичного зниження вартості квитків на авіаперельоти. І ось чому.

Нагадаємо , що в рамках «відкритого неба » передбачається поступова лібералізація українського та європейського ринків авіаперельотів. Це означає , що після ратифікації документа будь авіаперевізник ЄС і України зможе виконувати необмежену кількість рейсів між будь-якими містами ЄС і України . Будуть зняті обмеження на кількість маршрутів , рейсів та авіакомпаній , які можуть виконувати польоти. Угода по авіаперевізникам стосується не тільки лібералізації ринку , але і питань забезпечення безпеки польотів , управління авіарухом , захисту прав пасажирів , екології і конкуренції. Кожна зі сторін також зможе легально оформляти контроль над авіаперевізником іншого боку , що неможливо зараз .

« Існує думка , що з підписанням і набуттям чинності Угоди відразу ж подешевшають квитки. Однак закони економіки ніхто не відміняв , і навряд чи це можливо. Будь тариф розраховується з урахуванням витрат , які мають перевізники » , - пояснив директор департаменту аеропортів і перевезень Державної авіаційної служби України Сергій Коршук . А найбільша частка - це витрати на пальне. І від цього нікуди не дітися.

А ось начальник відділу секторального співробітництва департаменту ЄС МЗС України Назар Бобицький вважає , що споживачі отримають свій куш , хоча і не відразу. «У всіх авіаперевізників будуть однакові умови для роботи. Тобто компаніям буде простіше прогнозувати свою діяльність, вони будуть економити на адміністративних витратах . Якщо у компанії з'явиться « жирок » , то рано чи пізно буде деяке зниження цін , а також - поліпшення якості послуг » , що надаються, - зазначає він.

Поки рано говорити про якесь зниження ціни , відзначає генеральний директор аеропорту «Бориспіль » Сергій Гомболевський , оскільки для цього потрібно виконати ряд умов. Зокрема , на його думку , на це впливає зростання пасажиропотоку . « Ну , « відкриємо »ми небо , а пасажири не зможуть літати. За відсутності візових обмежень з'являться нові пасажири і, можливо , на ринок прийдуть лоукост » , - деталізував свою думку Сергій Гомболевський . Щоб на українському ринку з'явилося більше бюджетних авіакомпаній , за його словами , крім безвізового режиму потрібно запропонувати компроміс по ціні обслуговування в аеропортах і підписати договір про те , що не обмежуватимуть їх польотів у будь-якому напрямку . При цьому він зазначив , що « Бориспіль » зараз теж думає над тим , як заманити бюджетні авіалінії до себе. Адже з трьох діючих терміналів повноцінно (і то не на всі 100 %) працює тільки «Д» . Як повідомив генеральний директор аеропорту « Бориспіль» , він зараз працює саме над тим , щоб законсервований термінал « Ф» перетворити на базу для лоукостів , і розробляє для галузевого міністерства напрацювання, як залучити туди такі компанії . Один з інструментів - зниження зборів на обслуговування в аеропорту. Він пояснив , що сьогодні витрати ( оплата аеропортового збору) для лоукост на одного пасажира становить 8-9 доларів , а компанії , які обслуговуються в « Борисполі» , платять близько 25 доларів. «Значить , треба знижувати для них , щоб привернути » , - резюмував він наостанок .

За словами голови Державної авіаційної служби України Дениса Антонюка , сьогодні потрібно боротися за внутрішній ринок авіаперевезень і поки не поспішати здавати його іноземним компаніям. Адже за перші два місяці 2014 динаміка польотів всередині України продемонструвала зниження на 5 % , а за підсумками березня , квітня і травня буде ще більше , зазначив він.

КОМЕНТАР

Олексій ЯКОВЕЦЬ , генеральний директор компанії «Майстер- Авіа» (управляє міжнародним аеропортом « Київ» ( Жуляни)

Вартість квитків. У будь-якому випадку вартість авіаквитків буде прив'язана до долара. Хочемо ми цього чи ні. Тому що у вартості льотної години закладено паливна складова більш 40 % , а паливо у нас міцно прив'язане до вартості нафтопродуктів , які , в свою чергу , прив'язані до світової валюті. Говорити про те , що вартість авіаперевезень знизиться , не варто. Єдина можливість знизити ціну - зменшити рентабельність авіакомпанії. За рахунок конкуренції компанії будуть пропонувати найбільш вигідні тарифи для пасажирів.

Загалом підписання цієї угоди позитивно позначиться на роботі аеропорту «Київ». Як показала практика довгих років роботи , якщо аеропорт працює з авіакомпанією - нерезидентом України , то ця компанія і розраховується вчасно , немає ніяких проблем з організацією роботи і підписанням договору. Як тільки українська компанія - так проблеми: борги за паливо , за обслуговування аеропорту , за бортове харчування і т.д. На жаль , українські авіакомпанії не можуть конкурувати з потужними іноземними , вони не можуть собі дозволити ні нових літаків , ні лізингу - позначається загальний рівень життя .

Я не знаю , скільки може зайти авіакомпаній в аеропорт після запуску « Відкритого неба». Але якщо навіть взяти одну лоукост- авіакомпанію , скажімо , Ray Air або Ezy Jet , то цього цілком достатньо , щоб перевезти 14-15 млн українців і по Україні , і за кордон. Що стосується традиційних лоукост -компаній , вони як були представлені у нас на ринку , так і будуть представлені .

 

Представники авіакомпанії пропонують повне повернення коштів пасажирам, які придбали квитки на рейси

 

Wizz Air Україна вносить зміни в свою маршрутну мережу і потужності у зв'язку зі збереженням низького попиту на авіаподорожі в / з України і девальвацією гривні. Про це повідомили в прес -службі компанії.

Відкриття львівської бази авіакомпанії , заплановане на 30 квітня , в даний час відкладено до тих пір , поки не нормалізується ринкова ситуація.

Внаслідок цього , тимчасово відкладений запуск 6 нових маршрутів зі Львова до Барселони , Неаполь , Кутаїсі , Тель -Авів , Рим і Валенсію . Рейси до Дортмунд , Мілан і Венецію будуть виконуватися.

Два рейси з Києва - в Софію і Вільнюс , - а також рейс Харків- Кутаїсі , тимчасово припинені , говориться в повідомленні.

Представники авіакомпанії вже зв'язуються з пасажирами , які придбали квитки на рейси , виконання яких призупинено. Їм пропонується повне повернення коштів .

«Зараз ми спостерігаємо значний спад попиту подорожі віз України . Ми сподіваємося , що така ситуація є тимчасовою і ми повернемося до колишніх обсягів , як тільки пасажирський попит відновиться . Зараз ми змушені реагувати на ситуацію зміною нашої маршрутної мережі і скороченням потужностей ... » , - зазначив генеральний директор Візз Ейр Україна Акош Буш.

За його словами , як тільки в компанії побачать , що попит досягне рівня , достатнього для збільшення потужностей , то будемо діяти відповідно.

«Хочу підкреслити , що зміни , про які ми оголошуємо сьогодні , є тимчасовими , і ми маємо намір повернутися до наших початковим планам розвитку , як тільки це стане можливим» , - сказав Буш.

Економіка США ймовірно, недорахується 5 млрд доларів, що скоротить зростання ВВП в I кварталі на 0,2 процентного пункту. Про це заявила CBS News експерт Planalytics Inc. Крістін Дрейк, передає "Інтерфакс-Україна". Оцінка Planalytics є найбільш несприятливою на сьогоднішній день (прогнозів офіційних агентств поки не надходило).

Несприятливі погодні умови позначилися на більш ніж 200 млн жителів США, що складає майже дві третини населення. Споживання електроенергії та газу в США виросло до рекордних відміток на тлі холодів. За даними агентства Bloomberg, за чотири дні (4-7 січня) було скасовано близько 11 тис авіарейсів в США. Проте в середу число скасованих рейсів було трохи більше 900 у порівнянні з майже 2,7 тис у вівторок і 4 тис 110 в понеділок. У четвер поки скасовано 134 рейси. Planalytics оцінює число відмін в 15 тис.

За словами аналітика Cowen Хелейн Беккер, збитки авіакомпаній США у зв'язку зі сніговими бурями і заморозками (після врахування можливого страхового відшкодування) можуть становити від 50 млн доларів до 100 млн доларів. Сильніше за всіх, як очікується, постраждав авіаперевізник JetBlue. Як стверджує експерт, число відмін по всій країні за період сильних морозів і снігових бур було ближче до 20 тис, що на 5 тис більше, ніж у зв'язку з ураганом "Сенді " восени 2012 року. Раніше компанія MasFlight оцінила збиток, нанесений стихією авіакомпаніям і пасажирам в 1,4 млрд доларів, включивши в цю суму дані про 19 тисяч скасованих та 76 тисячі затриманих з 1 по 6 січня рейсів. Через негоду за ці дні не змогли вчасно вилетіти понад 8 млн осіб, "збитки" яких склали майже 1 млрд доларів.

Сума збитку складалася як з витраченого марно робочого часу, так і через додаткові витрати пасажирів, які повинні були оплачувати готелі через скасування рейсів.

ads
ads
ads
ads
ads