Економічні новини (2114)

 

Фахівці Тернопільської ОДПІ наголосили, що фізична особа – підприємець, яка здійснює роздрібний продаж товарів в магазині, що розташований на території ринку, не може бути платником єдиного податку першої групи

Згідно з Податковим кодексом до першої групи платників єдиного податку віднесено фізичних осіб–підприємців, які не використовують працю найманих осіб, здійснюють виключно роздрібний продаж товарів з торговельних місць на ринках та/або провадять господарську діяльність з надання побутових послуг населенню і обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 300000 гривень.

Торгове місце – це площа, відведена для розміщення необхідного для торгівлі інвентарю (вагів, лотків тощо) та здійснення продажу продукції з прилавків (столів), транспортних засобів, причепів, візків (у тому числі ручних), у контейнерах, кіосках, палатках тощо.

До торгових місць на ринках не належать магазини та об’єкти ресторанного господарства.

Отже, фізична особа–підприємець, яка здійснює роздрібний продаж товарів в магазині, що розташований на території ринку, не може бути платником єдиного податку першої групи.

Докладні консультації – у Центрі обслуговування платників. Телефон для довідок: 43-46-46, 43-46-10.

 

У Тернопільській ОДПІ розповіли про результати роботи та особливості подання звітності електронно. Так, як повідомила Любов Воловоденко, начальник відділу електронних сервісів та звітності, у квітні 2018 року прийнято 19 963 документи податкової звітності та звітності по єдиному внеску (звітності по ЄВ – 7716 документів). Більш як 82 % отриманої звітності прийнято засобами телекомунікаційного зв’язку, у тому числі 21,2 % з використанням Електронного кабінету платника.

Для подання звітності електронно на веб-порталі ДФС функціонує сервіс «Електронний кабінет платника». Аби почати ним користуватись потрібно зайти за посиланням cabinet.sfs.gov.ua та в приватній частині (особистому кабінеті) вибрати режим «Введення звітності», який надає користувачу можливість створити, редагувати, підписати та надіслати звітність до контролюючих органів.

У разі виникнення питань з приводу користування Електронним кабінетом, платники податків мають можливість звернутися до ДФС за телефоном: 0-800-501-007.

У Центрі обслуговування платників Тернопільської ОДПІ можна відвідати тренінги та отримати практичну допомогу щодо електронного заповнення звітності. Телефон для довідок: 43-46-10.

За матеріалами Тернопільської ОДПІ

 

У Тернопільській ОДПІ інформують, що відповідно до п. 179.7 ст. 179 Податкового кодексу України фізична особа зобов’язана самостійно до 1 серпня року, що настає за звітним, сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену у поданій нею податковій декларації про майновий стан і доходи.

Звертаємо увагу, що згідно з п. 126.1 ст. 126 Кодексу у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов’язання протягом строків, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:

- при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, – у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;

- при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, – у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

При нарахуванні суми податкового зобов’язання, визначеного платником податків або податковим агентом, – після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов’язання нараховується пеня.

На суми грошового зобов’язання, визначеного пп. 129.1.3 п. 129.1 ст 129 Податкового кодексу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), нараховується пеня за кожний календарний день прострочення у його сплаті, включаючи день погашення, із розрахунку 100 % річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день.

Докладніше - у Центрі обслуговування платників Тернопільської ОДПІ. Телефон для довідок: 43-46-10.

 

Фахівці Тернопільської ОДПІ нагадують, що юридичні особи та фізичні особи-підприємці повинні інформувати податкову інспекцію за основним місцем обліку про всі наявні об’єкти оподаткування.

Об’єкт оподаткування – це будь-яке майно та дії, у зв’язку з якими у суб’єкта господарювання виникає обов’язок зі сплати податків: оренда чи придбання офісного приміщення, магазину, обладнання, транспорту й інше.

Повідомляти податкову потрібно у випадку, коли об’єкт оподаткування з’являється, змінюється (стає іншим його тип, найменування, місцезнаходження, стан чи вид права на нього), втрачається (стає непридатним до використання, повертається власнику, продається тощо).

Для надання цієї інформації використовують форму 20-ОПП – Повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадяться діяльність. При цьому, слід пам’ятати, що у формі відображаються усі об’єкти: як орендовані, так і ті, що перебувають у власності, в користуванні інше.

Під час подання повідомлення вперше в ньому показують усі об’єкти оподаткування, а надалі – лише нові й ті, за якими відбулись зміни.

Подається повідомлення ф. 20- ОПП упродовж 10 календарних днів після реєстрації, створення чи відкриття об’єкта оподаткування, тобто дати оформлення договору купівлі-продажу, оренди чи іншого документа на право володіння, користування або розпорядження об’єктом.

Якщо відбулися зміни з об’єктами, зазначеними в раніше поданому повідомленні, слід також протягом 10 днів надати форму з новими даними.

Дане повідомлення можна надіслати в електронному вигляді або подати в паперовому варіанті – особисто до Центру обслуговування платників чи поштою.

Докладніші консультації – у Центрі обслуговування платників за адресою: вул. Білецька, 1. Телефон для довідок: 43-46-10.

 

У Тернопільській ОДПІ звертають увагу, що відповідно до абзацу другого пп. 165.1.35 п. 165.1 ст. 165 Податкового кодексу України до складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу не включається вартість путівок на відпочинок, оздоровлення та лікування, у тому числі на реабілітацію інвалідів, на території України платника податку на доходи фізичних осіб та/або членів його сім’ї першого ступеня споріднення, які надаються його роботодавцем – платником податку на прибуток підприємств безоплатно або із знижкою (у розмірі такої знижки) один раз на календарний рік, за умови, що вартість путівки (розмір знижки) не перевищує 5 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня податкового (звітного) року (у 2018 році – 18 615 гривень).

Докладніші консультації – у Центрі обслуговування платників. Телефон для довідок: 43-46-10.

ads
ads
ads
ads
ads