Економічні новини (2151)

 

Фахівці Тернопільської ОДПІ нагадують, що юридичні особи та фізичні особи-підприємці повинні інформувати податкову інспекцію за основним місцем обліку про всі наявні об’єкти оподаткування.

Об’єкт оподаткування – це будь-яке майно та дії, у зв’язку з якими у суб’єкта господарювання виникає обов’язок зі сплати податків: оренда чи придбання офісного приміщення, магазину, обладнання, транспорту й інше.

Повідомляти податкову потрібно у випадку, коли об’єкт оподаткування з’являється, змінюється (стає іншим його тип, найменування, місцезнаходження, стан чи вид права на нього), втрачається (стає непридатним до використання, повертається власнику, продається тощо).

Для надання цієї інформації використовують форму 20-ОПП – Повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадяться діяльність. При цьому, слід пам’ятати, що у формі відображаються усі об’єкти: як орендовані, так і ті, що перебувають у власності, в користуванні інше.

Під час подання повідомлення вперше в ньому показують усі об’єкти оподаткування, а надалі – лише нові й ті, за якими відбулись зміни.

Подається повідомлення ф. 20- ОПП упродовж 10 календарних днів після реєстрації, створення чи відкриття об’єкта оподаткування, тобто дати оформлення договору купівлі-продажу, оренди чи іншого документа на право володіння, користування або розпорядження об’єктом.

Якщо відбулися зміни з об’єктами, зазначеними в раніше поданому повідомленні, слід також протягом 10 днів надати форму з новими даними.

Дане повідомлення можна надіслати в електронному вигляді або подати в паперовому варіанті – особисто до Центру обслуговування платників чи поштою.

Докладніші консультації – у Центрі обслуговування платників за адресою: вул. Білецька, 1. Телефон для довідок: 43-46-10.

 

У Тернопільській ОДПІ звертають увагу, що відповідно до абзацу другого пп. 165.1.35 п. 165.1 ст. 165 Податкового кодексу України до складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу не включається вартість путівок на відпочинок, оздоровлення та лікування, у тому числі на реабілітацію інвалідів, на території України платника податку на доходи фізичних осіб та/або членів його сім’ї першого ступеня споріднення, які надаються його роботодавцем – платником податку на прибуток підприємств безоплатно або із знижкою (у розмірі такої знижки) один раз на календарний рік, за умови, що вартість путівки (розмір знижки) не перевищує 5 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня податкового (звітного) року (у 2018 році – 18 615 гривень).

Докладніші консультації – у Центрі обслуговування платників. Телефон для довідок: 43-46-10.

 

У Тернопільській ОДПІ зазначили, що об'єктом оподаткування податком на доходи фізичних осіб є, зокрема, загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід. Нараховані у звітному місяці доходи підлягають оподаткуванню в сукупності і за ставками, визначеними в ст. 167 ПКУ (18%), крім доходів, для яких нормами ПКУ передбачено інші ставки (зокрема, крім спадщини).

Особи, які відповідно до ПКУ мають статус податкових агентів, зобов’язані подавати протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу, податковий розрахунок суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, а також суми утриманого з них податку до контролюючого органу за місцем свого розташування.

Тобто, у разі нарахування (виплати) доходів податковий агент повинен відобразити в податковому розрахунку за ф. №1ДФ такі нараховані доходи на користь платників податків.

Тому якщо працівникові в звітному місяці донараховано доплату до заробітної плати за попередній квартал, то суми донарахувань відображаються в формі №1ДФ у тому кварталі, в якому здійснюється їх нарахування. І уточнюючу форму №1ДФ подавати не потрібно.

Докладніші консультації – у Центрі обслуговування платників. Телефон для довідок: 43-46-10.

 

У Тернопільській ОДПІ інформували, що у бюлетені «Офіційний вісник України» від 04.05.2018 № 35 опубліковано наказ Міністерства фінансів України від 23.03.2018 № 381 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 28 січня 2016 року № 21» (далі – Наказ № 381), який зареєстровано у Міністерстві юстиції України 16.04.2018 за № 451/31903.

Його розроблено відповідно до п. 201.15 ст. 201 розділу V та п. 51 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI зі змінами та доповненнями.

Ним затверджено зміни до форми податкової декларації з податку на додану вартість, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 № 21, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 29.01.2016 року за № 159/28289 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 23.02.2017 № 276) (далі – Наказ № 21).

Крім того, Наказом № 381 затверджено зміни до Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого Наказом № 21.

Також цим наказом встановлено, що таблиця 1.2 «Відомості про коригування податкових зобов’язань у разі збільшення суми компенсації за минулі звітні (податкові) періоди на підставі розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 01 липня 2015 року та не зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних на дату подання податкової декларації з податку на додану вартість (крім розрахунків коригування, які складені у звітному (податковому) періоді, за який подається така декларація, та які не зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних, що зазначені у таблиці 1.1 (Д1) (додаток 1))» Розрахунку коригування сум податку на додану вартість (Д1) додатка 1 до податкової декларації з податку на додану вартість та таблиця 1.2 «Відомості про суми податку на додану вартість, вказані в податкових накладних, складених з 1 липня 2015 року та не зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних на дату подання податкової декларації з податку на додану вартість (крім податкових накладних, які складені у звітному (податковому) періоді, за який подається така декларація, та які не зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних, що зазначені у таблиці 1.1 (Д5) (додаток 5)), включені до суми податкових зобов’язань за минулі звітні (податкові) періоди» Розшифровки податкових зобов’язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (Д5) додатка 5 до податкової декларації з податку на додану вартість, форма якої затверджена Наказом № 21, заповнюються одноразово за звітний (податковий) період, за який вперше подається податкова декларація з податку на додану вартість, з урахуванням змін, внесених цим наказом.

Наказ № 381 набирає чинності з першого числа місяця, що настає за місяцем його офіційного опублікування, тобто з 1.06.2018.

Докладніші консультації – у Центрі обслуговування платників. Телефон для довідок: 43-46-10.

 

У Тернопільській ОДПІ нагадують, що меню «Листування з ДФС» приватної частини Електронного кабінету дозволяє надіслати лист (запит тощо) до відповідного органу ДФС. 

Робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється з використанням електронного цифрового підпису, що сертифікований у будь-якому Акредитованому центрі сертифікації ключів.

Вимоги до оформлення звернення платників податків на отримання індивідуальної податкової консультації (ІПК) в письмовій формі визначені п. 52.1 ПКУ. На звернення, що не відповідає цим вимогам, податкова консультація не надається, а надсилається відповідь у порядку та строки, передбачені Законом № 393.

Протягом одного робочого дня після надсилання листа до органу ДФС автора електронного листа буде повідомлено про вхідний реєстраційний номер та дату реєстрації запиту в органі ДФС, до якого даний запит направлено.

Інформацію щодо отримання та реєстрації листів в органі ДФС користувач може переглянути у вкладці «Вхідні документи» меню «Вхідні/вихідні документи» приватної частини Електронного кабінету, відправлені листи - у вкладці «Відправлені документи» меню «Вхідні/вихідні документи».

Відповідь на лист (запит тощо) надається контролюючим органом поштою або на електронну адресу, зазначену у зверненні, у строки, визначені законодавчими та нормативно-правовими актами, зокрема:

для надання відповіді на звернення - не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, – невідкладно, але не пізніше 15 днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п’яти днів (ст. 20 Закону № 393);

для надання відповіді на запит на отримання публічної інформації - не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання запиту (ст. 20 Закону № 2939);

для надання індивідуальної податкової консультації – протягом 25 календарних днів, що настають за днем отримання такого звернення даним контролюючим органом (ст. 52 ПКУ).

Докладніші консультації – у Центрі обслуговування платників. Телефон для довідок: 43-46-10.

ads
ads
ads
ads
ads