Економічні новини (1985)

 

Головне управління ДФС у Тернопільській області повідомляє, що відповідно до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон) суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО) з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок.

Положенням про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України (далі – Положення), передбачено, що позареалізаційні надходження – це надходження від операцій, що безпосередньо не пов’язані з реалізацією продукції (товарів, робіт, послуг) та іншого майна (включаючи основні засоби, нематеріальні активи, продукцію допоміжного та обслуговуючого виробництва), у тому числі погашення дебіторської заборгованості, заборгованості за позиками, безоплатно одержані кошти, відшкодування матеріальних збитків, внески до статутного капіталу, платежі за надане в лізинг (оренду) майно, роялті, дохід (проценти) від володіння корпоративними правами, повернення невикористаних підзвітних сум, інші надходження.

Приймання готівки в каси проводиться за прибутковими касовими ордерами, підписаними головним бухгалтером або особою, уповноваженою керівником підприємства.

Враховуючи викладене вище, при здійсненні операцій, безпосередньо не пов’язаних з реалізацією продукції (товарів, робіт, послуг) та іншого майна реєстратори розрахункових операцій і розрахункові книжки не застосовуються.

При цьому юридичні особи проводять зазначені операції з оформленням прибуткових касових ордерів та видачею відповідних квитанцій, підписаних і завірених печаткою в установленому порядку.

Однак слід зазначити, що суб’єкт господарювання, який отримує платежі за надане в лізинг (оренду) майно, застосовує реєстратор розрахункових операцій при проведенні таких розрахункових операцій.

 

Відділ організації роботи

Головного управління ДФС у Тернопільській області 

 

Відповідно до п. п. 170.7.3 п. 170.7 ст. 170 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) не включається до оподатковуваного доходу сума нецільової благодійної допомоги, у тому числі матеріальної, що надається резидентами - юридичними або фізичними особами на користь платника податку протягом звітного податкового року сукупно у розмірі, що не перевищує суми граничного розміру доходу, визначеного згідно з абзацом першим п.п. 169.4.1 п. 169.4 ст. 169 ПКУ, встановленого на 1 січня такого року, тобто 2240 гривень у 2017 році.

Згідно з п. п. «б» п. 176.2 ст. 176 ПКУ особи, які відповідно до ПКУ мають статус податкових агентів, зобов’язані подавати у строки, встановлені ПКУ для податкового кварталу, податковий розрахунок суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, а також суми утриманого з них податку до контролюючого органу за місцем свого розташування.

Форму Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (форма 1ДФ) та Порядок заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку затверджено наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 №4 (далі – Порядок).

Згідно з Довідником ознак доходів, наведених у додатку до Порядку, сума нецільової благодійної допомоги, у тому числі та, що перевищує встановлений граничний розмір, відображається у податковому розрахунку за ф. 1ДФ під ознакою доходу «169».

 

Відділ організації роботи

Головного управління ДФС у Тернопільській області 

 

У Тернопільській ОДПІ повідомили, що 3 листопада 2017 року набув чинності наказ Мінфіну №811, яким затверджено Порядок надання узагальнюючих податкових консультацій.

Даний Порядок визначає процедуру надання Міністерством фінансів України узагальнюючих податкових консультацій (УПК). Ним обумовлено, що УПК надаються:

- за результатами періодичного узагальнення індивідуальних податкових консультацій, наданих контролюючими органами платникам податків;

- у разі наявності обставин, що свідчать про неоднозначність окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотримання якого покладено на контролюючі органи.

У разі скасування судом наказу Мінфіну про затвердження УПК, буде надана нова податкова консультація з урахуванням висновків суду.

Такі узагальнюючі податкові консультації будуть оприлюднюватись на офіційному веб-порталі Мінфіну протягом 5 календарних днів з дня їх надання. Однак податківці зазначили, що УПК не є нормативно-правовими актами.

Докладніше – у Центрі обслуговування платників, телефон для довідок: 43-46-10.

 

У Тернопільській ОДПІ зазначили, що фізособа–підприємець, яка здійснює перевезення пасажирів відповідно до договору, згідно з яким замовником є автотранспортне підприємство (автостанція) - неплатник єдиного податку, повинна обрати III групу платників єдиного податку або бути на загальній системі оподаткування. Адже послуги, в даному випадку, безпосередньо надаються суб’єкту господарювання – не «спрощенцю». Тобто підприємцем не дотримуються вимоги п. 291.4 ПКУ (друга група – фізособи-підприємці, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг, у тому числі побутових, платникам єдиного податку та/або населенню, виробництво та/або продаж товарів, діяльність у сфері ресторанного господарства).

У разі, якщо підприємець укладає угоду з автотранспортним підприємством (автостанцією), яка є платником єдиного податку і виступає замовником послуг із продажу квитків, на підставі договору та акта виконаних робіт, то у цьому випадку підприємець має право обрати другу групу спрощеної системи оподаткування.

Докладніше – у Центрі обслуговування платників, телефон для довідок: 43-46-10.

Земля в оренді – сплати податок

Четверг, 16 Ноябрь 2017 09:57

 

Орендна плата за здані громадянами в оренду земельні ділянки та земельні паї є доходом й оподатковуються податком на доходи фізичних осіб 18 % та військовим збором – 1,5%. Про це нагадали у Тернопільської ОДПІ.

Відповідно до Податкового кодексу податковим агентом платника податку – орендодавця щодо його доходу від надання в оренду земельної ділянки сільськогосподарського призначення, земельної частки (паю) є орендар.

При цьому, об’єкт оподаткування визначається виходячи з розміру орендної плати, зазначеної в договорі оренди, але не менше ніж мінімальна сума орендного платежу, встановленого законодавством з питань оренди землі.

Розмір, форма та строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди, це встановлено статтею 21 Закону України № 161-XIV «Про оренду землі». Одночасно, згідно Указу Президента України № 92/2002 «Про додаткові заходи щодо соціального захисту селян – власників земельних ділянок та земельних часток (паїв)» плата за оренду земельних ділянок сільськогосподарського призначення, земельних часток (паїв) має становити не менше 3 % визначеної відповідно до законодавства вартості земельної ділянки, земельної частки чи паю.

Докладні консультації – у Центрі обслуговування платників та за телефоном: 43-46-10.

ads
ads
ads
ads
ads