Економічні новини (2140)

 

Розмір штрафу застосовується один раз за всі порушення у заповнених звітах за формою № 1-ДФ, виявлені протягом однієї податкової перевірки

Незалежно від кількості виявлених порушень при заповненні форми № 1-ДФ, а також незалежно від кількості форм № 1-ДФ, у яких такі порушення будуть виявлені, за наслідками  однієї перевірки  застосовується один штраф у розмірі 510 гривень.

Отже, розмір штрафу застосовується один раз за всі порушення у заповнених звітах за  формою № 1-ДФ, виявлені протягом однієї податкової перевірки.

Такі дії передбачені  положеннями п.119.2 ст.119 Податкового кодексу України  від 02.12.2010 № 2755-VI із змінами та доповненнями, зокрема  неподання, подання з порушеннями встановлених строків, подання не в повному обсязі, з недостовірними відомостями або з помилками податкової звітності про суми доходів, нарахованих ( сплачених) на користь платника податків, суми утриманого з них податку, якщо такі недостовірні  відомості або помилки призвели до зменшення або збільшення  податкових зобов’язань платника податку  або до зміни платника податку, тягнуть за собою накладення штрафу в  розмірі 510 гривень.

Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень.

 

Податківці нагадали, як правильно заповнювати форму №1ДФ при виплаті доходу на користь фізособи у вигляді поворотної фіндопомоги

При виплаті доходу на користь фізичної особи у вигляді поворотної фінансової допомоги за ознакою доходу «153» в податковому розрахунку за формою № 1ДФ відображається сума нарахованого доходу у графі 3а, сума виплаченого доходу - у графі 3, а у графі 4а (нарахований податок на доходи фізичних осіб) та графі 4 (перерахований податок на доходи фізичних осіб) проставляється нуль.

Нагадаємо, що до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається основна сума поворотної фінансової допомоги, наданої платником податку іншим особам, яка повертається йому та основна сума поворотної фінансової допомоги, що отримується платником податку.

Порядок заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку затверджений наказом Міністерства доходів і зборів України від 21.01.2014 № 49.

Відповідно до п. 3 цього Порядку у графі 3а «Сума нарахованого доходу» відображається (за звітний квартал) дохід, який нараховано фізичній особі відповідно до ознаки доходу згідно з довідником ознак доходів, наведеним у додатку до цього Порядку. У разі нарахування доходу його відображення у графі 3а є обов’язковим незалежно від того, виплачені такі доходи чи ні.

У графі 3 «Сума виплаченого доходу» відображається сума фактично виплаченого доходу платнику податку податковим агентом.

У графі 4а «Сума нарахованого податку» відображається сума податку, нарахованого та утриманого з доходу, нарахованого платнику податку згідно із законодавством.

Фактична сума перерахованого податку до бюджету відображається у графі 4 «Сума перерахованого податку».

МВФ прогнозує зростання прибуткової частини державного бюджету України за підсумками 2014 року до 677,3 мільярда гривень за одночасного зростання витратної частини до 755,3 мільярда гривень.

Про це йдеться у спеціальному дослідженні МВФ щодо України, оприлюдненому на сайті організації.

Як зазначається, це істотно перевищує закладені урядом показники у 475,3 млрд гривень і 546,2 млрд гривень відповідно. Ці показники можуть бути досягнуті у рамках програми реформ, які схвалені і запроваджуються урядом України і підтримані фахівцями Фонду.

Зокрема, у МВФ прогнозують, що ключовою складовою доходів стануть податкові надходження, які зростуть майже втричі порівняно з показником 2013 року і становитимуть 601,9 млрд гривень.

Основною складовою податкових надходжень стане податок на прибуток і податок з доходів (прогноз надходжень становить 125,6 млрд гривень), єдиний соцвнесок - 200 млрд гривень, ПДВ - 146,1 млрд гривень і акциз - 46,8 млрд гривень.

Основну частину витрат - 718,8 млрд гривень становитимуть поточні витрати, що включають всі соціальні виплати, пенсії, субсидії підприємствам і закупівлю товарів і послуг.

Крім того, МВФ прогнозує скорочення дефіциту бюджету Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України" до 50,4 млрд гривень.

Раніше МВФ прогнозував, що політика скорочення державних витрат, зокрема замороження зарплат, пенсій і бюджетних субсидій, дозволить українському уряду за підсумками 2014 року заощадити близько 2% ВВП країни.

Водночас, у МВФ позитивно оцінили ефект збільшення доходів бюджету. Зокрема, за оцінками фахівців Фонду, політика уряду щодо збереження податкових ставок і розширення податкової бази дозволить підвищити доходи країни на 1,3% ВВП.

Ключовими статтями поповнення прибуткової частини бюджету були названі: скасування пільги з ПДВ для експортерів зерна - 0,3% ВВП, збільшення плати за користування надрами - 0,1% ВВП і землею - 0,3% ВВП, введення ПДВ на ліки - 0,1% ВВП, а також боротьба з тіньовим сектором і ухиленням від сплати податків - 0,4% ВВП.

Джерело: Економічна правда

 Податківці вказують на обов'язок підприємств списувати витрати на використання паливно-мастильних матеріалів, виходячи з даних про пробіг автомобіля згідно з Нормами витрат

Як відомо, підприємства, обслуговуючи свої автомобілі (придбані чи орендовані), мають списувати фактично витрачені пально-мастильні матеріали на підставі подорожніх листів згідно з фактичною вартістю таких матеріалів, але з урахуванням норм витрат, наведених у Наказі Мінтрансу від 10.02.98 р. № 43 (далі – Норми витрат).

Проте, як уже з’ясувалось в суді, таке твердження не зовсім правильне.

Щодо подорожнього листа, то хоча він і є первинним документом з метою підтвердження податкових витрат, все ж минулого року визнали застосування підприємствами самостійно виготовлених форм бланків подорожніх листів. Єдина вимога — дотримання у змісті документу обов’язкових реквізитів або реквізитів типових чи спеціалізованих форм, передбачених п. 2.7 Положення про забезпечення записів у бухобліку, затвердженого Наказом Мінфіну від 24.05.95 р №88 (Лист Мінінфраструктури від 23.04.2013 р. №4492/25/10-13)

Натомість більш інтригуючим є питання списання бензину (пального) лише в межах Норм витрат.

Так, податкові органи й надалі при наданні податкових консультацій вказують на обов'язок підприємств списувати витрати на використання паливно-мастильних матеріалів, виходячи з даних про пробіг автомобіля згідно з Нормами витрат. Причому, якщо такі відсутні у самому Наказі №43, то юрособі слід звернутись до ДП "ДержавтотрансНДІпроект" із відповідною заявою про розроблення тимчасових індивідуальних базових лінійних норм витрат палива на відсутні у Наказі №43 моделі (модифікації) автомобілів.

До речі, на нашу думку, такий підхід податкових органів подекуди спотворює реальну картину.

Приклад. Згідно з Наказом №43 норма витрат пального для авто марки BMW 735i (4-дв. седан, V p, куб. см - 3430) встановлено на рівні 14.6 л/100 км. В той час як такий же автомобіль 2000-2001 р. за даними виробника має розхід бензину 17.2 л/100 км по місту, 9.1 л/100 км по трасі та середній - 12.1 л/100 км. Таким чином, залежно від режиму використання автомобіля, розхід пального може бути більшим або меншим від норми за Наказом №43. Втім, до податкових витрат потраплять лише витрати пального не більші ніж 14.6 л/100 км.

На щастя, така ситуація влаштовує не всіх керівників підприємств. Один з таких керівників власне й звернувся за податковою консультацією та, отримавши її, оскаржив до суду.

Вищеописана позиція податкового органу не знайшла своєї підтримк. Суд визнав, що дані норми Наказу № 43 призначені для планування потреби підприємств у паливно-мастильних матеріалах і контролю за їх витратами, ведення звітності, запровадження режиму економії та раціонального використання нафтопродуктів, а також можуть застосовуватись для розроблення питомих норм витрат палива. Суд зазначив й те, що зазначений наказ не пройшов держреєстрації в Мін'юсті.

Процитуємо нову позицію податкового органу у коментованому Листі: “.. згідно з висновком суду платник податку на прибуток пiдприϵмств повинен враховувати витрати на придбання паливно-мастильних матеріалiв на пiдставi первинних документiв у межах установлених чи самостійно розрахованих норм витрачення палива. При цьому, витрати на заправку автотранспорту можуть бути включенi до витрат платника податкiв у разi використання такого автотранспорту в його господарськй дiяльностi та лише в установлених межах витрачання палива з урахуванням умов експлуатацiï автотранспорту, у разi якщо на законодавчому рiвнi не затверджена типова форма первинного документу з обліку паливно-мастильних матеріалiв.”

Нові ставки податку на доходи

Вторник, 29 Апрель 2014 09:29

 

Починаючи з 01.07.2014 р. в Україні запроваджується нова прогресивна шкала оподаткування податком на доходи фізичних осіб. Такі зміни передбачені Законом України від 27.03.2014 р. № 1166 «Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні».

Зокрема, передбачається встановлення ставок податку на доходи з фізичних осіб на рівні:

- 15 % – при отриманні особою доходу до 10 прожиткових мінімумів (до 12 180 грн.) на місяць;

- 17 % – при отриманні особою доходу від 10 до 17 прожиткових мінімумів (12 180 грн. – 20 706 грн.) на місяць;

- 20 % – при отриманні особою доходу від 17 до 33 прожиткових мінімумів (20 706 грн. – 40 194 грн.) на місяць;

- 25 % – при отриманні особою доходу від 33 до 66 прожиткових мінімумів (40 194 грн. – 80 388 грн.) на місяць;

- 30 % – при отриманні особою доходу більше 66 прожиткових мінімумів (від 80 388 грн.) на місяць.

Нагадаємо, що згідно з чинними положеннями Податкового кодексу, податок на доходи фізичних осіб становить 15% та/або 17% (якщо обсяг доходів перевищує 10 розмірів мінімальної зарплати).

ads
ads
ads
ads
ads