Економічні новини (2087)

 

Служба безпеки України попереджає про "фейкові" електронні розсилки від імені державних органів

Служба безпеки України попереджає, що проти українських громадян російські спецслужби проводять інформаційно-технічні атаки для взяття під контроль інформаційно-телекомунікаційних систем та персональних комп’ютерів.

Від імені Державної фіскальної служби України з електронних поштових скриньок  Этот адрес электронной почты защищен от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра. , Этот адрес электронной почты защищен от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра. , Этот адрес электронной почты защищен от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра. та Этот адрес электронной почты защищен от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра.  поширюються листи, які містять шкідливі віруси.

Встановлено, що ці електронні адреси не зареєстровані у Державній фіскальній службі України, при цьому вони мають доменне ім’я, подібне до офіційних електронних адрес органів державної влади України.

Такі «замасковані» повідомлення начебто мають актуальну для громадян інформацію про сплату податків на нерухоме майно. Для того, щоб спонукати отримувача відкрити прикріплений файл, у листі містяться погрози можливих санкцій  - подання судових позовів, накладання арешту на зарплатну або пенсійну картку, нарахування пені на суму заборгованості.

Фахівці СБУ застерігають, що у додатках до електронних листів наявне шкідливе програмне забезпечення. При отриманні кореспонденції із цих електронних поштових адрес вірус уражає  комп'ютерне обладнання та робить його підконтрольним зовнішньому впливу.

СБУ встановлює злочинців, які розсилали людям листи з комп'ютерними вірусами.

Радник Голови СБУ Маркіян Лубківський закликав громадян бути обережними і пильними: «Звертаємо увагу, що повідомлення надсилаються російською мовою та містять юридичні терміни, властиві правовій системі саме Російської Федерації. Тобто, російські спецслужби навіть не  ховають «вуха», або у них такі «фахівці». Щоб не потрапити у пастку російських хакерів достатньо просто не відкривати такі листи».

Про протиправні кібератаки громадяни можуть повідомити за безкоштовним номером 0 800 501 482 або на електронну скриньку  Этот адрес электронной почты защищен от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра. .

 

Мінсоцполітики у листі від 24.12.2013 р. № 152/13/82-13 роз’яснило кілька питань щодо надання відпусток.

Зокрема, розяснено, що працівникам, які працюють на комп'ютерах, надаються щорічні додаткові відпустки за особливий характер праці тривалістю до 4 календарних днів. Конкретна тривалість таких відпусток встановлюється колективним чи трудовим договором залежно від часу зайнятості працівника в цих умовах.

Щорічна додаткова відпустка за особливий характер праці передбачена законодавством і має надаватися відповідним працівникам в обов'язковому порядку.

Додаткова відпустка за особливий характер праці надається пропорційно фактично відпрацьованому часу. У розрахунок часу, що дає право працівнику на таку відпустку, зараховуються дні, коли він фактично був зайнятий на роботах з особливим характером праці не менше половини тривалості робочого дня, встановленого для працівників цих виробництв, цехів, професій, посад.

Окрім того, податківці нагадали, що щорічна відпустка має надаватися вчасно згідно із затвердженим графіком відпусток. Якщо ж працівник з якихось причин не скористався своїм правом на щорічну відпустку в минулому році або за кілька попередніх років, він має право використати її, а в разі звільнення йому має бути виплачено компенсацію за всі невикористані дні відпусток. Чинним законодавством не передбачено терміну давності, після якого втрачається право на щорічну відпустку.

Ненадання щорічних відпусток у терміни, визначені Законом та КЗпП України, є грубим порушенням законодавства про працю, за що роботодавця може бути притягнуто до відповідальності.

Для послідовного та точного обліку використання щорічних відпусток доцільно надавати працівнику спочатку невикористану щорічну відпустку за попередній рік, а потім за наступний.

 

Розмір штрафу застосовується один раз за всі порушення у заповнених звітах за формою № 1-ДФ, виявлені протягом однієї податкової перевірки

Незалежно від кількості виявлених порушень при заповненні форми № 1-ДФ, а також незалежно від кількості форм № 1-ДФ, у яких такі порушення будуть виявлені, за наслідками  однієї перевірки  застосовується один штраф у розмірі 510 гривень.

Отже, розмір штрафу застосовується один раз за всі порушення у заповнених звітах за  формою № 1-ДФ, виявлені протягом однієї податкової перевірки.

Такі дії передбачені  положеннями п.119.2 ст.119 Податкового кодексу України  від 02.12.2010 № 2755-VI із змінами та доповненнями, зокрема  неподання, подання з порушеннями встановлених строків, подання не в повному обсязі, з недостовірними відомостями або з помилками податкової звітності про суми доходів, нарахованих ( сплачених) на користь платника податків, суми утриманого з них податку, якщо такі недостовірні  відомості або помилки призвели до зменшення або збільшення  податкових зобов’язань платника податку  або до зміни платника податку, тягнуть за собою накладення штрафу в  розмірі 510 гривень.

Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень.

 

Податківці нагадали, як правильно заповнювати форму №1ДФ при виплаті доходу на користь фізособи у вигляді поворотної фіндопомоги

При виплаті доходу на користь фізичної особи у вигляді поворотної фінансової допомоги за ознакою доходу «153» в податковому розрахунку за формою № 1ДФ відображається сума нарахованого доходу у графі 3а, сума виплаченого доходу - у графі 3, а у графі 4а (нарахований податок на доходи фізичних осіб) та графі 4 (перерахований податок на доходи фізичних осіб) проставляється нуль.

Нагадаємо, що до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається основна сума поворотної фінансової допомоги, наданої платником податку іншим особам, яка повертається йому та основна сума поворотної фінансової допомоги, що отримується платником податку.

Порядок заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку затверджений наказом Міністерства доходів і зборів України від 21.01.2014 № 49.

Відповідно до п. 3 цього Порядку у графі 3а «Сума нарахованого доходу» відображається (за звітний квартал) дохід, який нараховано фізичній особі відповідно до ознаки доходу згідно з довідником ознак доходів, наведеним у додатку до цього Порядку. У разі нарахування доходу його відображення у графі 3а є обов’язковим незалежно від того, виплачені такі доходи чи ні.

У графі 3 «Сума виплаченого доходу» відображається сума фактично виплаченого доходу платнику податку податковим агентом.

У графі 4а «Сума нарахованого податку» відображається сума податку, нарахованого та утриманого з доходу, нарахованого платнику податку згідно із законодавством.

Фактична сума перерахованого податку до бюджету відображається у графі 4 «Сума перерахованого податку».

МВФ прогнозує зростання прибуткової частини державного бюджету України за підсумками 2014 року до 677,3 мільярда гривень за одночасного зростання витратної частини до 755,3 мільярда гривень.

Про це йдеться у спеціальному дослідженні МВФ щодо України, оприлюдненому на сайті організації.

Як зазначається, це істотно перевищує закладені урядом показники у 475,3 млрд гривень і 546,2 млрд гривень відповідно. Ці показники можуть бути досягнуті у рамках програми реформ, які схвалені і запроваджуються урядом України і підтримані фахівцями Фонду.

Зокрема, у МВФ прогнозують, що ключовою складовою доходів стануть податкові надходження, які зростуть майже втричі порівняно з показником 2013 року і становитимуть 601,9 млрд гривень.

Основною складовою податкових надходжень стане податок на прибуток і податок з доходів (прогноз надходжень становить 125,6 млрд гривень), єдиний соцвнесок - 200 млрд гривень, ПДВ - 146,1 млрд гривень і акциз - 46,8 млрд гривень.

Основну частину витрат - 718,8 млрд гривень становитимуть поточні витрати, що включають всі соціальні виплати, пенсії, субсидії підприємствам і закупівлю товарів і послуг.

Крім того, МВФ прогнозує скорочення дефіциту бюджету Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України" до 50,4 млрд гривень.

Раніше МВФ прогнозував, що політика скорочення державних витрат, зокрема замороження зарплат, пенсій і бюджетних субсидій, дозволить українському уряду за підсумками 2014 року заощадити близько 2% ВВП країни.

Водночас, у МВФ позитивно оцінили ефект збільшення доходів бюджету. Зокрема, за оцінками фахівців Фонду, політика уряду щодо збереження податкових ставок і розширення податкової бази дозволить підвищити доходи країни на 1,3% ВВП.

Ключовими статтями поповнення прибуткової частини бюджету були названі: скасування пільги з ПДВ для експортерів зерна - 0,3% ВВП, збільшення плати за користування надрами - 0,1% ВВП і землею - 0,3% ВВП, введення ПДВ на ліки - 0,1% ВВП, а також боротьба з тіньовим сектором і ухиленням від сплати податків - 0,4% ВВП.

Джерело: Економічна правда

ads
ads
ads
ads
ads