Економічні новини (2017)

 Податківці вказують на обов'язок підприємств списувати витрати на використання паливно-мастильних матеріалів, виходячи з даних про пробіг автомобіля згідно з Нормами витрат

Як відомо, підприємства, обслуговуючи свої автомобілі (придбані чи орендовані), мають списувати фактично витрачені пально-мастильні матеріали на підставі подорожніх листів згідно з фактичною вартістю таких матеріалів, але з урахуванням норм витрат, наведених у Наказі Мінтрансу від 10.02.98 р. № 43 (далі – Норми витрат).

Проте, як уже з’ясувалось в суді, таке твердження не зовсім правильне.

Щодо подорожнього листа, то хоча він і є первинним документом з метою підтвердження податкових витрат, все ж минулого року визнали застосування підприємствами самостійно виготовлених форм бланків подорожніх листів. Єдина вимога — дотримання у змісті документу обов’язкових реквізитів або реквізитів типових чи спеціалізованих форм, передбачених п. 2.7 Положення про забезпечення записів у бухобліку, затвердженого Наказом Мінфіну від 24.05.95 р №88 (Лист Мінінфраструктури від 23.04.2013 р. №4492/25/10-13)

Натомість більш інтригуючим є питання списання бензину (пального) лише в межах Норм витрат.

Так, податкові органи й надалі при наданні податкових консультацій вказують на обов'язок підприємств списувати витрати на використання паливно-мастильних матеріалів, виходячи з даних про пробіг автомобіля згідно з Нормами витрат. Причому, якщо такі відсутні у самому Наказі №43, то юрособі слід звернутись до ДП "ДержавтотрансНДІпроект" із відповідною заявою про розроблення тимчасових індивідуальних базових лінійних норм витрат палива на відсутні у Наказі №43 моделі (модифікації) автомобілів.

До речі, на нашу думку, такий підхід податкових органів подекуди спотворює реальну картину.

Приклад. Згідно з Наказом №43 норма витрат пального для авто марки BMW 735i (4-дв. седан, V p, куб. см - 3430) встановлено на рівні 14.6 л/100 км. В той час як такий же автомобіль 2000-2001 р. за даними виробника має розхід бензину 17.2 л/100 км по місту, 9.1 л/100 км по трасі та середній - 12.1 л/100 км. Таким чином, залежно від режиму використання автомобіля, розхід пального може бути більшим або меншим від норми за Наказом №43. Втім, до податкових витрат потраплять лише витрати пального не більші ніж 14.6 л/100 км.

На щастя, така ситуація влаштовує не всіх керівників підприємств. Один з таких керівників власне й звернувся за податковою консультацією та, отримавши її, оскаржив до суду.

Вищеописана позиція податкового органу не знайшла своєї підтримк. Суд визнав, що дані норми Наказу № 43 призначені для планування потреби підприємств у паливно-мастильних матеріалах і контролю за їх витратами, ведення звітності, запровадження режиму економії та раціонального використання нафтопродуктів, а також можуть застосовуватись для розроблення питомих норм витрат палива. Суд зазначив й те, що зазначений наказ не пройшов держреєстрації в Мін'юсті.

Процитуємо нову позицію податкового органу у коментованому Листі: “.. згідно з висновком суду платник податку на прибуток пiдприϵмств повинен враховувати витрати на придбання паливно-мастильних матеріалiв на пiдставi первинних документiв у межах установлених чи самостійно розрахованих норм витрачення палива. При цьому, витрати на заправку автотранспорту можуть бути включенi до витрат платника податкiв у разi використання такого автотранспорту в його господарськй дiяльностi та лише в установлених межах витрачання палива з урахуванням умов експлуатацiï автотранспорту, у разi якщо на законодавчому рiвнi не затверджена типова форма первинного документу з обліку паливно-мастильних матеріалiв.”

Нові ставки податку на доходи

Вторник, 29 Апрель 2014 09:29

 

Починаючи з 01.07.2014 р. в Україні запроваджується нова прогресивна шкала оподаткування податком на доходи фізичних осіб. Такі зміни передбачені Законом України від 27.03.2014 р. № 1166 «Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні».

Зокрема, передбачається встановлення ставок податку на доходи з фізичних осіб на рівні:

- 15 % – при отриманні особою доходу до 10 прожиткових мінімумів (до 12 180 грн.) на місяць;

- 17 % – при отриманні особою доходу від 10 до 17 прожиткових мінімумів (12 180 грн. – 20 706 грн.) на місяць;

- 20 % – при отриманні особою доходу від 17 до 33 прожиткових мінімумів (20 706 грн. – 40 194 грн.) на місяць;

- 25 % – при отриманні особою доходу від 33 до 66 прожиткових мінімумів (40 194 грн. – 80 388 грн.) на місяць;

- 30 % – при отриманні особою доходу більше 66 прожиткових мінімумів (від 80 388 грн.) на місяць.

Нагадаємо, що згідно з чинними положеннями Податкового кодексу, податок на доходи фізичних осіб становить 15% та/або 17% (якщо обсяг доходів перевищує 10 розмірів мінімальної зарплати).

 

Міндоходів роз'яснило, яким чином в звіті щодо сум нарахованого єдиного соцвнеску відобразити зміну прізвища застрахованої особи

 

міна прізвища застрахованої особи відображається в таблиці 5 «Відомості про трудові відносини осіб» додатка 4 до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міндоходів від 09.09.2013 р. № 454, а саме:

- верхня строка – старе призвіще, ім’я, по-батькові ЗО (графа 10), дата закінчення (графа 11);

- нижня строка – нове призвіще, ім’я, по-батькові ЗО (графа 10), дата початку (графа 11).

Дата закінчення та початку проставляються відповідно до внутрішнього наказу (розпорядження) підприємства про зміну прізвища працівника.

Дане розяснення розміщене в Загальнодоступному інформаційно - довідковому ресурсі (у категорії 301.06.01).

Міністерство соціальної політики не розглядає можливість скорочення пенсій працюючим пенсіонерам. Про це під час брифінгу сказала Міністр соціальної політики Людмила Денісова. «Я переговорила з Міністром фінансів Олександром Шлапаком, і він повідомив, що поки не розглядається ніяких подібних скорочень. Міністерство соціальної політики України таких пропозицій не вносило», - сказала вона. Людмила Денісова зазначила, що в нинішній непростій ситуації основне завдання Уряду в цілому і Мінсоцполітики зокрема - підтримати найбільш незахищені категорії громадян, не давши їм опуститися за межу бідності. «Я, як Міністр соціальної політики, з усією відповідальністю заявляю, що ми таких пропозицій не вносили і не підтримуємо їх, тому що в умовах такої економічної кризи, ми повинні підтримувати наших громадян, включати якісь компенсатори, щоб люди не ставали біднішими», - сказала вона.

Згідно з нормами Цивільного кодексу України спадковий договір укладається у письмовій формі і підлягає нотаріальному посвідченню, а також державній реєстрації у Спадковому реєстрі в порядку, затвердженому Кабінетом Міністрів України. Право власності на майно за договором, який підлягає нотаріальному посвідченню, виникає у набувача з моменту такого посвідчення або з моменту набрання законної сили рішенням суду про визнання договору, не посвідченого нотаріально, дійсним. Відповідно до положень глави 89 Цивільного кодексу України, якою визначено порядок оформлення права на спадщину, спадкоємець, який прийняв спадщину, у складі якої є нерухоме майно, зобов'язаний звернутися до нотаріуса за видачею йому свідоцтва про право на спадщину на нерухоме майно. Свідоцтво про право на спадщину видається спадкоємцям після закінчення шести місяців з часу відкриття спадщини. Оподаткування доходу, отриманого платником податку в результаті прийняття ним у спадщину чи дарунок коштів, майна, майнових чи немайнових прав регулюється статтею 174 Податкового кодексу України. Таким чином, об’єкт оподаткування податком на доходи фізичних осіб виникає у фізичної особи в момент прийняття спадкоємцем об’єкта спадщини.

ads
ads
ads
ads
ads