Економічні новини (2151)

 

 

Питання ефективності та якості обслуговування платників податків - це один з основних пріоритетів діяльності органів Державної фіскальної служби України, зокрема, шляхом оптимізації процесів надання послуг платникам у напрямку розширення дистанційного обслуговування, мінімізації особистих звернень платників, заощадження часу та зменшення витрат платників податків пов'язаних із виконанням податкових зобов'язань.

Так, подача звітності платників податків в електронному вигляді має низку незаперечних переваг, зокрема:

- це економить час та кошти платників, оскільки вже відсутня необхідність відвідувати податкову інспекцію. Звітність достатньо сформувати в електронному вигляді за допомогою спеціальних програм, підписати за допомогою електронно-цифрового підпису та передати через мережу Інтернет до податкового органу;

- неактуальним стає  контроль за зміною форм бланків звітності, оскільки програма оперативно оновлює формати подання документів в електронному вигляді телекомунікаційними каналами зв’язку (у разі зміни форм податкових декларацій, інших документів, які є підставою для нарахування і сплати податків, або при запровадженні нових форм декларацій платник податків автоматично отримує можливість оновлення версій форматів);

- усі звіти перевіряються на наявність арифметичних та логічних помилок;

- при поданні звітності засобами електронного зв’язку з електронно-цифровим підписом, платнику надходять повідомлення - квитанція №1 та квитанція №2. Електронний звіт вважається поданим, якщо в квитанції №2 прописано «Пакет прийнято, дата та реєстраційний номер»;

- суб’єкти господарювання отримують можливість провести звірки щодо платежів та відслідковувати наявність податкового боргу.

Для подання звітів в електронному вигляді потрібно:

- отримати ключ електронно-цифрового підпису в одному з Акредитованих центрів сертифікації ключів;

- зареєструватися в Електронному кабінеті, розміщеному на сайті ДФС України, за допомогою отриманого електронного ключа як користувач Електронного кабінету;

- заповнити та надіслати засобами електронного зв’язку Договір про визнання електронного документообігу;

- після отримання підтвердження про приєднання до електронного документообігу можна звітувати до контролюючого органу в електронному вигляді.

В Центрі обслуговування платників Тернопільської ОДПІ функціонує структурний підрозділ Акредитованого центру сертифікації ключів, де суб’єктам господарювання та громадянам всієї області можна отримати електронний цифровий підпис для здійснення в онлайн - режимі не лише податкових процедур, а також подання звітності до Пенсійного фонду, органів статистики і інших установ, подання Декларацій про майновий стан і доходи, в т.ч. для отримання податкової знижки, подання електронної декларації державними службовцями.

Звітування в електронному вигляді є запровадженням в практику європейських стандартів і норм.

Нагадуємо, що у Центрі обслуговування платників Тернопільської ОДПІ можна відвідати тренінги та отримати практичну допомогу щодо електронного заповнення звітності. Телефон для довідок: 43-46-10.

 

 

Головне управління ДФС у Тернопільській області повідомляє, що з 8 червня 2018 року набирає чинності наказ Міністерства фінансів України від 29.03.2018 №393 «Про затвердження змін до Порядку обліку платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціального страхування» (далі – Наказ).

Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій» внесені зміни до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» та встановлено, що:

- платниками єдиного внеску є члени фермерського господарства, якщо вони не належать до осіб, які підлягають страхуванню на інших підставах;

- взяття на облік таких осіб здійснюється не пізніше робочого дня з дня отримання від них відповідної заяви.

Наказом визначається форма заяви про взяття на облік платника єдиного внеску (члена фермерського господарства) (форма №12-ЄСВ) та процедури взяття на облік платників єдиного внеску – членів фермерського господарства.

Заява за формою №12-ЄСВ подається членом фермерського господарства до контролюючого органу за його місцем проживання та окрім члена фермерського господарства підписується Головою фермерського господарства, членом якого він є.

Також Наказом визначаються процедури заміни повідомлення про взяття на облік платників єдиного внеску за формою №2-ЄСВ, на яких не поширюється дія Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань».

При внесенні змін до даних, що вказуються у повідомленні за формою №2-ЄСВ (найменування, прізвище, ім'я, по батькові, місцезнаходження, місце проживання платника єдиного внеску, контролюючого органу, в якому платник єдиного внеску перебуває на обліку тощо), повідомлення за формою №2-ЄСВ підлягає заміні у контролюючому органі.

Контролюючий орган видає (надсилає) платнику єдиного внеску нове повідомлення протягом двох робочих днів після отримання від платника заяви із зазначенням причин заміни та старого повідомлення.

У такому ж порядку видається нове повідомлення замість зіпсованого чи втраченого.

 

Відділ організації роботи

Головного управління ДФС у Тернопільській області 

 

Головне управління ДФС у Тернопільській області повідомляє, що в податковій накладній, що складається при анулюванні реєстрації платника податку за операціями з визначення податкових зобов’язань за товарами/послугами, необоротними активами, які були включені до складу податкового кредиту та не були використані в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності, у верхній лівій частині у графі «Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причини» робиться помітка «X» та зазначається тип причини – «10».

У рядку «Індивідуальний номер отримувача (покупця)» в таких податкових накладних проставляється умовний індивідуальний податковий номер «600000000000», а в рядку «Отримувач (покупець)» платник податку зазначає власне найменування (П.І.Б.).

Розділ Б податкової накладної заповнюється в такому порядку:

- в графі 2 «Номенклатура товарів/послуг продавця» – зазначаються дати складання та порядкові номери податкових накладних, на підставі яких формувався податковий кредит;

- в графі 4 «Умовне позначення українське» – вказується «грн»;

- в графі 10 «Обсяги постачання (база оподаткування) без урахування ПДВ» –вказується вартість (частина вартості) товару/послуги, необоротного активу, на яку нараховується податок, згідно з основною ставкою податку та ставкою податку 7 відс., які застосовуються при нарахуванні податкових зобов’язань;

- графа 11 заповнюється виключно платниками ПДВ – сільськогосподарськими товаровиробниками.

Графи 3.1, 3.2, 3.3, 5 – 9, 11 не заповнюються.

 

Відділ організації роботи

Головного управління ДФС у Тернопільській області 

 

Зважаючи на те, що до 1 липня поточного року кожному платнику плати за землю податку буде надіслано податкове повідомлення-рішення про його сплату, у Тернопільській ОДПІ нагадують про те, хто саме є платником цього податку.

Отож, якщо земельні ділянки у садівничому товаристві приватизовані громадянами (членами садівничого товариства) і кожен з них отримав документ, що засвідчує право на земельну ділянку, то у цьому випадку платником плати за землю є власники земельних ділянок-громадяни, крім тих, кому надані пільги щодо сплати земельного податку згідно зі ст.281 Податкового кодексу України.

Садівниче ж товариство є платником земельного податку за земельні ділянки, включаючи землі загального користування, надані такому товариству для ведення садівництва, і щодо яких члени товариства не оформили право на свою земельну ділянку.

Додамо, що нарахування фізичним особам сум податку за землю проводиться контролюючими органами, які надсилають платникові до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку.

Докладніше – у Центрі обслуговування платників Тернопільської ОДПІ. Телефон для довідок: 43-46-10.

 

У Тернопільській ОДПІ доводять до відома платників, що Державною фіскальною службою України наказом від 6.06.2018 № 362 затвердила новий Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій, який містить перелік РРО, дозволених до первинної реєстрації, а також первинна реєстрація яких заборонена, в кількості 167 моделей (раніше було 160).

Водночас наказ ДФС України від 20.02.2018 № 79 втратив чинність.

Докладніше – у Центрі обслуговування платників Тернопільської ОДПІ. Телефон для довідок: 43-46-10.

 

ads
ads
ads
ads
ads