Економічні новини (2017)

 

Головне управління ДФС у Тернопільській області нагадує про основні випадки подання податкової декларації про майновий стан і доходи, громадянами, які отримали протягом 2017 року доходи:

- від особи, яка не є податковим агентом, крім випадків прямо передбачених Податковим кодексом України (далі – ПКУ) (п.п.168.2.1 п.168.2 ст.168 ПКУ);

- у вигляді окремих видів оподатковуваних доходів (прибутків), що не підлягають оподаткуванню під час їх нарахування чи виплати податковими агентами, але не є звільненими від оподаткування (п.п.168.1.3 п.168.1 ст.168 ПКУ);

- у вигляді іноземних доходів (п. п. п.п.168.2.1 п.168.2 ст.168 ПКУ);

- від надання майна в лізинг, оренду або суборенду (строкове володіння та/або користування), визначений у порядку, встановленому п.170.1 ст.170 ПКУ (п.п.164.2.5 п.164.2 ст.164 та п.п.170.1.5 п.170.1 ст.170 ПКУ);

- у вигляді суми заборгованості за укладеним платником податків цивільно-правовим договором, за якою минув строк позовної давності та яка перевищує суму, що становить 50 відсотків місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, крім сум податкової заборгованості, за якими минув строк позовної давності згідно з розділом II ПКУ (п.п.164.2.7 п.164.2 ст.164 ПКУ);

- у вигляді інвестиційного прибутку від проведення операцій з цінними паперами, деривативами та корпоративними правами, випущеними в інших, ніж цінні папери, формах, крім доходу від операцій, зазначених у п.п.165.1.2, 165.1.40 і 165.1.52 п.165.1 ст.165 ПКУ (п.п.164.2.9 п.164.2 ст.164 та п.п.170.2.1 п.170.2 ст.170 ПКУ);

- у вигляді вартості успадкованого чи отриманого у дарунок майна у межах, що оподатковується згідно з IV розділом ПКУ (п.п.164.2.10 п.164.2 ст.164 та п.174.3 ст.174 ПКУ);

- у вигляді частини доходів від операцій з майном, розмір якої визначається згідно з положеннями статей 172 та 173 ПКУ (п.п.164.2.4 п.164.2 ст.164 ПКУ);

- у вигляді основної суми боргу (кредиту) платника податку, прощеного (анульованого) кредитором за його самостійним рішенням, не пов’язаним з процедурою банкрутства, до закінчення строку позовної давності, у разі якщо його сума перевищує 25 відсотків однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на рік), встановленої на 1 січня звітного податкового року, у порядку, встановленому п. п. «д» п.п.164.2.17 п.164.2 ст.164 ПКУ (п. п. «д» п.п.164.2.17 п.164.2 ст.164 ПКУ);

- від продажу власної продукції тваринництва груп 1 – 5, 15, 16 та 41 УКТ ЗЕД, якщо їх сума сукупно за рік перевищує 50 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року (п.п.165.1.24 п.165.1 ст.165 ПКУ);

- отримані від продажу власної сільськогосподарської продукції, що вирощена, відгодована, виловлена, зібрана, виготовлена, вироблена, оброблена та/або перероблена безпосередньо фізичною особою на земельних ділянках, наданих їй у розмірах, більших ніж встановлені Земельним кодексом України, та за умови реалізації такої продукції іншим фізичним особам (п.п.165.1.24 п.165.1 ст.165 ПКУ);

- у разі отримання нецільової благодійної допомоги від благодійника – фізичної чи юридичної особи, якщо загальна сума отриманої нецільової благодійної допомоги протягом звітного податкового року перевищує її граничний розмір, установлений абзацом першим п.п.169.4.1 п.169.4 ст.169 ПКУ (п.п.170.7.3 п.170.7 ст.170 ПКУ);

- у вигляді благодійної допомоги на відновлення втраченого майна та на інші потреби за переліком, який визначається Кабінетом Міністрів України, та яка надається згідно з п.п.165.1.54 п.165.1 ст.165 ПКУ, у сумі, що сукупно протягом звітного (податкового) року перевищує 500 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року (п.п.170.7.8 п.170.7 ст.170 ПКУ);

- з джерелом їх походження в Україні та іноземні доходи, що отримуються іноземцем, який у звітному (податковому) році набув статусу резидента України (п.п.170.10.4 п.170.10 ст.170 ПКУ).

- від провадження господарської діяльності, отриманих фізичними особами – підприємцями (крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування) (п.177.11 ст.177 ПКУ);

- від провадження незалежної професійної діяльності (п.178.4 ст.178 ПКУ)

 

Відділ організації роботи

Головного управління ДФС у Тернопільській області 

 

Головне управління ДФС у Тернопільській області повідомляє, що відповідно до п. п. 266.7.2 п. 266.7 ст. 266 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, обчисленого згідно з п. п. 266.7.1 п. 266.7 ст. 266 ПКУ, та відповідні платіжні реквізити, зокрема органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням кожного з об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, надсилаються (вручаються) платнику податку контролюючим органом за місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком).

Підпунктом 266.10.2 п. 266.10 ст. 266 ПКУ встановлено, що у разі якщо контролюючий орган не надіслав (не вручив) податкове/податкові повідомлення-рішення у строки, встановлені п. п. 266.7.2 п. 266.7 ст. 266 ПКУ, фізичні особи звільняються від відповідальності, передбаченої ПКУ за несвоєчасну сплату податкового зобов’язання.

Нагадаємо, що у 2018 році фізичні особи сплачують податок на нерухоме майно за 2017 рік. Податкове повідомлення-рішення про сплату суми податку та відповідні платіжні реквізити надсилаються платникам податку за місцем їх податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня. Розрахунок здійснюється на підставі відомостей державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Фізичні особи сплачують податок протягом 60 днів з моменту отримання повідомлення-рішення. За порушення термінів сплати податків платники притягуються до відповідальності у вигляді штрафу від 10 до 20% своєчасно несплаченої суми.

 

Відділ організації роботи

Головного управління ДФС у Тернопільській області 

 

Згідно з ст. 63 та 70 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) та п. 3 розділу IV Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29.09.2017 №822 (далі – Положення), центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, формує та веде Державний реєстр фізичних осіб – платників податків (далі – Державний реєстр).

Формування реєстраційного номера облікової картки платника податків здійснюється ДФС на підставі відомостей, поданих фізичною особою в Обліковій картці фізичної особи – платника податків за формою №1ДР (далі – Облікова картка). ДФС присвоює Обліковій картці реєстраційний номер облікової картки платника податків, який є порядковим номером реєстрації облікової картки в Державному реєстрі.

Підтвердженням достовірності реєстраційного номера облікової картки платника податків є документ, що засвідчує реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі (Картка платника податків), або дані про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру, внесені до паспорта громадянина України.

Такий документ з даними про реєстраційний номер облікової картки платника податків фізична особа самостійно на власний розсуд пред’являє, надає його копію або повідомляє на вимогу державних органів, установ та організацій.

Державні органи, установи та організації можуть здійснювати перевірку достовірності реєстраційного номера облікової картки платника податків у випадках, передбачених законом, шляхом подання запитів до ДФС у встановленому порядку.

 

Відділ організації роботи

Головного управління ДФС у Тернопільській області

 

Подання податкової звітності в електронному вигляді має багато суттєвих переваг для платників податків.

Зокрема, платники економлять свій час, а також власні кошти на придбання бланків звітних документів; уникають черг при поданні звітності, оскільки достатньо її лише сформувати в електронному вигляді за допомогою спеціальних програм та передати через мережу Інтернет до податкової; отримають гарантію автоматичної перевірки підготовлених документів на наявність арифметичних помилок та описок; суттєво скорочують терміни проведення перевірки щодо правомірності заявлених до відшкодування сум ПДВ та забезпечення своєчасного їх відшкодування платнику податку; оперативне оновлення форматів документів (у разі зміни форм податкових декларацій, інших документів, які є підставою для нарахування і сплати податків, або при введенні нових форм декларацій платник податків автоматично отримує можливість оновлення версій форматів). Вони можуть отримати інформацію щодо стану розрахунків стосовно сплати податків та заборгованості перед бюджетом (податковий орган щомісячно висилає повідомлення про наявну заборгованість перед бюджетом), а також підтвердження доставки звітності (податковий орган висилає квитанцію про отримання податкової декларації каналами телекомунікаційного зв’язку).

До слова, як повідомила Любов Воловоденко, начальник відділу електронних сервісів та звітності Тернопільської ОДПІ, лише у січні 2087 року прийнято 43186 документи податкової звітності та звітності по єдиному внеску (звітності по ЄВ 15748 документів). Більш як 70 % отриманої звітності прийнято засобами телекомунікаційного зв’язку, у тому числі 20,5 % з використанням Електронного кабінету платника.

Для подання звітності електронно на веб-порталі ДФС функціонує сервіс «Електронний кабінет платника». Аби почати ним користуватись потрібно зайти за посиланням cabinet.sfs.gov.ua та в приватній частині (особистому кабінеті) вибрати режим «Введення звітності», який надає користувачу можливість створити, редагувати, підписати та надіслати звітність до контролюючих органів.

У разі виникнення питань з приводу користування Електронним кабінетом, платники податків мають можливість звернутися до ДФС за телефоном: 0-800-501-007.

У Центрі обслуговування платників Тернопільської ОДПІ можна відвідати тренінги та отримати практичну допомогу щодо електронного заповнення звітності. Телефон для довідок: 43-46-10.

За матеріалами Тернопільської ОДПІ

 

У Тернопільській ОДПІ нагадують, що на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України в «Електронному кабінеті платника» функціонує сервіс «Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб–платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді» в рамках проведення кампанії декларування доходів громадян та електронного декларування доходів державних службовців.

Запит для отримання відомостей про доходи формується виключно фізичними особами. Інформацію про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичних осіб–платників податків можна отримати у приватній частині (особистий кабінет) Електронного кабінету платника, з використанням лише електронного цифрового підпису фізичної особи.

Процедура підпису запиту така ж сама, як і процедура входу в особистий кабінет.

Ви можете самостійно обрати спосіб отримання інформації. Відправлений запит можна переглянути у розділі «Вхідні/вихідні документи» в приватній частині особистого кабінету. Після обробки запиту до особистого електронного кабінету платника надходить повідомлення.

Натиснувши на це повідомлення відкривається інформація про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків, яка замовлялася. Інформацію можна переглянути, зберегти або надрукувати.

Слід зазначити, що відомості про суми отриманих доходів та суми сплачених податків в електронному вигляді можна отримати за останні три роки (поквартально), відомості за останній звітний період (квартал) надаються через 60 днів після його закінчення.

Детально ознайомитись з Порядком отримання відомостей про доходи можна на офіційному веб-порталі ДФС у рубриці: Фізичним особам, а також у Центрі обслуговування платників за адресою: вул. Білецька, 1 та за телефоном: 43-46-10.

ads
ads
ads
ads
ads